تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«اعمال تحریم‌های هدفمند آمریکا علیه ایران»

روزنامه واشینگتن پست در شماره امروز چهارشنبه خود، از قصد دولت ایالات متحده برای اعمال تحریم‌های «هدفمند» علیه ایران خبر داده است.

بر اساس این گزارش، قرار است این تحریم‌های «هدفمند»، علیه بخش‌هایی از حکومت ایران اعمال شوند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکی از اهداف احتمالی این تحریم‌ها گزارش شده است.

این روزنامه به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش را فاش نکرده، هدف از این تحریم‌ها را فشار به ایران برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کرده و افزوده که فرصت مذاکره، همچنان برای تهران وجود دارد.

این مقام آمریکایی تاکید کرده است که «مجازات مردم ایران، مدنظر ایالات متحده نیست.»

«مهم است که آیا مردم ایران، حکومت را برای این انزوا مقصر می‌دانند و یا توجیه حکومت مبنی بر مسئول بودن آمریکا در این خصوص را می‌پذیرند»

به گفته وی، واشینگتن، «هرگز بدنبال منزوی کردن اقتصاد ایران نبوده، اما تفسیر مردم ایران درباره این انزوا از نظر آمریکا مهم است.»

این مقام آمریکایی در توضیح منظور خود افزوده: «مهم است که آیا مردم ایران، حکومت را برای این انزوا مقصر می‌دانند و یا توجیه حکومت مبنی بر مسئول بودن آمریکا در این خصوص را می‌پذیرند.»

فرصت ایران برای پاسخ به پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر تهیه سوخت اتمی از خارج از این کشور در حال اتمام است.

مقام‌های دولت آمریکا بارها مقام‌های جمهوری اسلامی را تهدید به افزایش تحریم‌ها در صورت ادامه روند فعلی فعالیت‌های هسته‌ای خود کرده‌اند.

تنش میان ایران و غرب بر سر پرونده هسته‌ای تهران، پس از افشای ساخت دومین مرکز غنی‌سازی اورانیوم در این کشور افزایش یافته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خودشان ميبرند خودشان ميدوزند ما اينجا چه كاره هستيم نظر بدهيم؟!

-- بدون نام ، Dec 31, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)