تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمله لباس شخصی‌ها به دانشجویان در مشهد

گروهی از نیرو‌های لباس شخصی، با حمله به تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد، دست‌کم هشت تن از آنها را با «چاقو» روانه بیمارستان کردند.

گزارش‌ها از این شهر حاکی است که مقارن ظهر امروز چهارشنبه، حدود ۵۰۰ نیروی لباس شخص و اعضای گروه موسوم به انصار حزب‌الله، با هجوم به محوطه این دانشگاه، با «چوب، قمه و چاقو» دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

شاهدان عینی گفته‌اند که همزمان، پلیس خیابان‌های منتهی به دانشگاه را مسدود و با گاز اشک‌آور مردم و دانشجویان را متفرق کرده است.


نمایی از یکی از ساختمان‌های دانشگاه آزاد مشهد

خبرنامه امیرکبیر گزارش کرده که در این درگیری‌ها یکی از استادان دانشگاه نیز با ضربات چاقو زخمی شده است.

براساس این گزارش، لباس شخصی‌ها به صورت «سازماندهی» شده، وارد محوطه این دانشگاه شده و اقدام به ضرب و شتم دانشجویان کرده‌اند.

دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد، امروز چهارشنبه به مناسبت «سوم شهدای روز عاشورا» تجمع «سکوت» برگزار کرده و سرکوب مردم را محکوم کردند.

گزارش شده که حدود ۷۰ دانشجو از سوی ماموران پلیس بازداشت و به «کلانتری قاسم‌آباد» منتقل شده‌اند.

مقارن ظهر امروز چهارشنبه، حدود ۵۰۰ نیروی لباس شخص و اعضای گروه موسوم به انصار حزب‌الله، با هجوم به محوطه این دانشگاه، با «چوب، قمه و چاقو» دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند

برخی گزارش‌های تائید نشده نیز از مرگ دو دانشجو در اثر اصابت چاقو در این درگیری‌ها حکایت می‌کند.

وب‌سایت جرس نیز گزارش کرده که بیش از ۲۵ دانشجو طی روز‌های اخیر در مشهد بازداشت شده‌اند. بر اساس این گزارش، برخی از این دانشجویان، آزاد شده‌اند.

روز گذشته نیز گروهی از لباس شخصی‌ها با حمله به دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و برخی را بازداشت کرده بودند.

حملات نیرو‌های لباس شخصی در هفته‌های اخیر به تجمع دانشجویان مخالف دولت افزایش یافته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تنها راه رهایی جنگ مسلحانه

-- بدون نام ، Dec 30, 2009

بزنيد,بكوشيد و اصل خود را كه همانا از نسل شمر و معاويه و يزيديد به همه عالميان بشناسانيد ولي اين را بدانيد كه امروز بعد از بيش از 1400 سال از نهضت امام حسين(ع) تجليل مي شود ولي برشمر و يزيد و معاويه لعن و نفرين فرستاده مي شود

-- asheghe iran ، Dec 30, 2009

مسکین برهنه به سرما همی رفت. سگان به دنبال وی افتادند. خواست تا سنگی بردارد و سگان را دفع کند. زمین یخ گرفته بود. عاجز شد. گفت‌ :«این چه حرامزاده مردمان‌اند؛ سنگ را بسته‌اند و سگ را گشاده!»

-- بهرام ، Dec 30, 2009

معلومه که این چاقوکش ها تعلیمات دینی شون خوب بوده. دانشگاه "آزاد" اسلامی هم بهتر از این نمی شه. اسلامیه دیگه.

-- خدا از اسلام نگذره ، Dec 30, 2009

چقدر خوب بود که شما یک ویدئو آموزسی از کمک های اولیه راروی سایت خود می گذاشتید تا به مجروحین بهتر کمک رسانی شود و در فیلمها می بینیم که متاسفانه همه متاثر از اتفاق هستند و هیچ کسی نمی داند که چه کار باید بکند و اشخاصی هم که جرات می کنند کاری بکنند نا اگاهانه عمل می کنند. لذا از همه دوستانی که امکانات دارند در این رابطه کمک کنند و فیلم آموزشی روی سایت خود بگذارند.

-- داریوش ، Dec 30, 2009

باید قبل از هر اتفاقی اعتصاب را مطرح کرد. آخر این دو سه ملیون نفری که روز عاشورا و روز قدس و... روزهای آینده می آیند به تظاهرات کار و زندگی شغل و مقام و پست دارند بنا بر این باید اعتصاب را هر چه زودتر مطرح و بعد به موقع اجرا کرد. سایت جرس مثل اسب امام حسین مورد اصابت زخمهای یزیدیان است و پیوسته مجروح و نمی شود نظر داد بنا بر این با ساعتها تلاش این نظر مرا با اطلاعیه جرس منتشر کنید. شاد باشید زمانه ای ها!
تهیه لیست چند صد نفره برای بازداشت فعالان سیاسی، مدنی و مطبوعاتی

جنبش راه سبز (جرس): لیست چند صد نفره برای بازداشت چهره های سیاسی فعالان مدنی و حقوق بشر و روزنامه نگاران و خبرنگاران تهیه شده است.

در همین رابطه شنیده شده است نهاد های اطلاعاتی –امنیتی و برخی ارگان های نظامی لیست چند صد نفره ای را در اختیار دارند که بر اساس آن قرار است در چندین مرحله ،گام به گام به بازداشت این چهره ها بپردازند.تلاش می شود این بازداشت ها در بی خبری کامل مردم و حامیان جنبش سبز و در

سکوت خبری صورت بگیرد.به همین دلیل در مرحله اول بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران به منظور ایجاد رعب ، وحشت و توقف فعالیت خبری در دستور کار قرار گرفته است

سایت کلمه گزارش داده است که این لیست هزار نفره که در دستور کار نیروهای امنیتی و نظامی قرار دارد قرار است مرحله به مرحله و با سنجش واکنش افکار عمومی به مرحله اجرا در آید

براساس این گزارش روند بازداشت ها نشان می دهد در مرحله نخست سعی کرده اند ابتدا اطرافیان آقایان موسوی خاتمی و کروبی را بازداشت و همچنین با ادامه بازداشت روزنامه نگاران و خبرنگاران قرار است جریان اطلاع رسانی را مختل و افکار عمومی را در بی خبری نگه دارند.

-- بدون نام ، Dec 30, 2009

اینست همان رویشی که رهبر معظم آقایان و به تعبیر درست و مردمی -آنچنانکه دکتر آرمین برای اولین بار بیان کرد - همان گله داری که رعیت را گوسفند میشمارد و نه انسان
رویش لات و چاقو کش و عربده زن که... خود را بنام عزیز حیدر تطهیر مینماید ...زهی خیال باطل
حیدر از ...چون شما و آن رهبر مالیخولیائی فرسنگ ها فاصله دارد .
دیروز صبح از قزوین کسی با من تماس گرفت از مرکز درمانی شهید بلندیان که در شمال خیابان شهید بابائی(دانشگاه ) واقعست و با وجود ولایتی بودن خود برای نخستین بار دچار تردید شده بود وقتی دیده بود برای عزیمت زورکی کارکنان به تجمع سرخ ولائی !! از استانداری و شهرداری کوهین اتوبوس آورده اند !!!و مسئول حراست محترم تک تک اتاق ها را اعم از آقا یا خانم در میزده و در صورت جاماندن طرف پس از علت یابی نام طرف را یادداشت میکرده...!!!! به به عجب ولایتی !!!
این را میگویند اند محبت و عشق به نایب ...صاحب الزمان...!!!

-- مبینا ، Dec 31, 2009

خیلی عالیه. حزب خدا از کی تا حالا قمه کش و چاقو کش بوده ما نمی دونستیم؟؟‌خوبه که این رژیم دستش پیش عالم رو شده. روی اصلی اسلام و حکومت اسلامی.

-- بدون نام ، Dec 31, 2009

چرا اصطلاح نادرست و بی مفهوم لباس شخصی را بجای واژه درست و پر معنی مزدور بکار میگیرید و یا نکرار میفرمائید . خواهش میکنم از این پس واژه درست مزدور را برای این جیره خواران آدمکش ...بکار برید.
با سپاس

-- جهانگیر آرشید ، Dec 31, 2009

خدایا این وحشیا کین افتادن به جان مردم .خدایا اینا ایرانین .... اینا کین اصلا ...... گلوله توی سر جوانان ایرانی خالی می کنند ..... خدایا این پلیس یا لشگر چنگیز.... ننگ ننگ

-- بدون نام ، Dec 31, 2009

ساختار قدرت فعلی با چند چالش روبروست .اول از داخل خود قدرت با پس زدن عناصری مانند رفسنجانی . دوم چالش خارجی در موضوع اتمی و از آن مهمتر صلح خاورمیانه که برخلاف اغلب کشورهای جهان با آن مخالفت میکند.و سوم نارضایتی عمومی . خوب بنظر میرسد رژیم مریض احوال تر از آن است که پذیرای یک راه حل باشد ودر توهم قدرت غرق شده و این گرداب ساختار قدرت فعلی را فرسایش میدهد . حال فرض کنیم کفه ترازوی قدرت به نفع مخالفین (مردم معترض) بچرخد .خوب نهادهای تا دندان مسلح سنت گرا تا آخرین نقطه مقاومت خواهند کرد (همان هایی که مردم را درخیابان میکشند). خوب این به معنای جنگ داخلی است که ممکن است سالها طول بکشد. امید وارم که هرگز اتفاق نیافتد .اما باصحنه های عاشورا ی امسال و حکم تیر خامنه ای خطر جنگ داخلی سایه شوم خود را نشان میدهد.

-- بدون نام ، Dec 31, 2009

مردم تنها ضربه اساسی که میشه زد اینه که صدا و سیما رو به تسخیر خودمون در بیاریم.
این رژیم تمام زوری که میزنه از همین آبشخور صدا و سیما هستش.زودتر تصمیم بگیرید.باید صدا و سیما رو با خاک یکسان کنیم.

-- فریدون-ایران ، Dec 31, 2009

جهانگیر آرشید عزیز، واژه "مزدور" هم در مورد لباس شخصی ها کاربرد دارد هم در مورد بسیجی و سپاهی و هر کسی که در ازای دریافت "مزد" برای کسی دیگر یا مرجع قدرت کار کرده و احیاناً جنایت کند. این اصطلاح گاهی حتی در مورد کارگر "روزمزد" نیز به کار رفته است هر چند درست نیست.

-- ادیب ، Jan 1, 2010

مردو ما هنوز خیلی بی اطلاعن.خیلی زود با دروغهای صدا و صیما گول می خورند به خصوص مردم پایین شهر که از همه بیشتر تحت فشار اقتصادی قرار دارند.ولی متاسفانه به خاطر اینکه تنها وسیله اطلا رسانیشون صدا و سیما و مطبوعات اطلاعاتشون خیلی کمه اگه می خوایم کاری بکنیم باید تا می تونیم اطلا رسانی کنیم.هر چی که می دونیم با صبرو حوصله به مردم بگیم.فریدون درست می گه فعلا قدرت اصلی حکومت صدا و سیماست.باید جنایت اون رو خنثی کنیم.زنده باد ایران شاد، آباد و آزاد.

-- امید ، Jan 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)