تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تجمع هواداران دولت در تهران برگزار شد

هواداران آیت‌الله علی خامنه‌ای و دولت، در اعتراض به راهپیمایی معترضان در روز عاشورا، دست به تظاهرات زدند.

این راهپیمایی امروز چهارشنبه در میدان انقلاب تهران و به دعوت سازمان‌های دولتی و حکومتی برگزار شده است.

در تصاویری که تلویزیون دولتی ایران پخش کرده، ده‌ها هزار نفر از هواداران حکومت در میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف آن دیده می‌شوند که شعار‌هایی علیه رهبران مخالفان دولت سر می‌دهند.


تظاهر‌کنندگان همچنین عکس‌هایی از آیت‌الله روح‌الله خمینی و آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در دست دارند.

براساس گزارش سایت‌های نزدیک به محافظه‌کاران، تظاهر‌کنندگان شعار‌هایی با مضمون «مرگ بر موسوی، هاشمی هاشمی این آخرین پیام است، ما عاشق حسینیم، دشمن میرحسینیم» سر داده‌اند.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، سخنران این مراسم بود که در سخنانی از آیت‌الله علی خامنه‌ای «تعریف» و به منتقدان وی حمله کرد و آنها را «مشتی گوساله و بزغاله» نامید.

علم‌الهدی، خطاب به رهبران مخالف دولت گفت: «کاری که شما شروع کرده‌اید، از بغی به محاربه رسیده است و کسانی که بغی می‌کنند، عذاب خدا به آنها خواهد رسید»

آقای علم‌الهدی از موضع‌‌گیری کسانی که آنها را «سران فتنه» نامید، انتقاد کرد و گفت حرکت آنها به «محاربه» تبدیل شده است.

این روحانی نزدیک به آقای خامنه‌ای، خطاب به رهبران مخالف دولت گفت: «کاری که شما شروع کرده‌اید، از بغی به محاربه رسیده است و کسانی که بغی می‌کنند، عذاب خدا به آنها خواهد رسید.»

در پایان این مراسم، بیانیه‌ای صادر و از مقام‌های قضایی خواسته شده که «هتاکان» به «قرآن» و مقدسات را شناسایی و محاکمه کنند.

در این بیانیه همچنین از حوادث روز عاشورا با عنوان «اغتشاش» یاد شده که بنابر اعلام صادرکنندگان آن، از سوی «معدودی ضدانقلاب و ضددین و حرمت‌شکن» صورت گرفته است.

طی سه روز گذشته سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و حکومتی با انتشار بیانیه‌هایی، حوادث روز عاشورا را محکوم و خواستار شناسایی عوامل «اغتشاش‌ها» شده بودند

در بخش دیگری از این بیانیه آمده که «ملت ایران، گستاخی عوامل فتنه و ضد انقلاب را ناشی از عدم برخورد قاطع و انقلابی نهادها و دستگاه‌های مسئول امنیتی، اطلاعاتی و قضایی کشور می‌داند.»

تظاهرات امروز هواداران دولت و آقای خامنه‌ای، اوج اعتراض‌ها به حوادث روز عاشورا است که منجر به کشته شدن دست‌کم هشت تن شد.

طی سه روز گذشته سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و حکومتی با انتشار بیانیه‌هایی، حوادث این روز را محکوم و خواستار شناسایی عوامل «اغتشاش‌ها» شده بودند.

در مقابل، کشور‌های غربی، سازمان‌های مدافع حقوق بشر و اصلاح‌طلبان با انتقاد از برخورد‌های خشونت‌بار دولتی در این روز با معترضان، خواستار پایان دادن به این‌گونه برخورد‌ها با مردم معترض شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ما اهل خشونت نیستیم. من خود شاهد خشونت بینظیر خشونتگران ولایت فقیهی عاشورا بودم. ولایتمداران متاسفانه حتا بر خودشان هم رحم نمی کنند، وای بروزی که این ملت یکپارچه، راهی نداشته باشند جز خشونت! آنگاه این آقایانی که اینهمه کفن پوشیدند و در عرض این سی سال و خصوصا این هفت ماه مردم را پر کردند همچون تفنگی خواهند دید که معنی خشونت چیست! و اما دیگر اینکه من به عنوان خانواده ی شهید انقلاب و شهید جنگ معتقدم که بزرگترین خیانت دستگاه رهبری و سرداران سپاه و فرماندهان بسیج وادار کردن این جانبرکفان جبهه بود برای سرکوب و کشتار و جنایت و حتا تجاوز علیه مردمان خودشان. اینان کارهایی را با مردم خودشان کردند که نه صدامیان با ایرانیها کردند، و نه پاسداران توانستند و نه خواستند که بر سربازان عراقی روا دارند. من خود شاهد بودم چگونه با سربازان متجاوز عراقی رفتار کردیم تا آنها را مثلا جذب کنیم. و اما وامصیبت که روحانیت چگونه می خواهد این دشمنی و این خونریزی میان مردم سپاه، میان مردم نیروهای انتظامی را جبران کند. آیا وقت آن نیست که یک یک فتوای چندین امضایی درست شود و خواهان ابطال انتخابات شود و ارائه ی یک رفراندوم! آیا سی سال وضعیت اضطراری برای ایران کافی نیست! آیا سی سال سرکوب و زندانی کردن و تجاوز به بهانه ی انقلاب کافی نیست! آیا بزور حکم راندن ، بزور بر قدرت ماندن به اینهمه کشتار می ارزد!
آقایان بدانید که نه تنها مردم ایران شما را نمی خواهد، نه تنها جهان شما را دیگر بر نمی تابد، بلکه بدانید که حتا یک نفر در میان خودیهاتان نیز بی ریا و صادقانه شما را دوست نمی دارد، و بی نیرنگ مادی و یا از سر دل با شما نیست که نیست!

-- از یک دوست از تهران ، Dec 30, 2009

اینها با خیال راحت به خیابونها میان و تظاهرات میکنند. نه مجوز لازم دارند، نه باهاشون برخورد میشه و آزادند که هر کاری دلشون میخواد بکنند. تازه در قبال اومدنشون هم کلی سیبیلشون چرب میشه. بنابراین همشون به خیابون میان.
امروز شاهد بودیم مجموعاً صدهزار نفر هم نمیشدند. ببینید چقدر در اقلیت هستند!

اگه فقط یک روز اجازه همچین راهپیمایی آزادی به مخالفان هم داده بشه، خواهیم دید که میزان نارضایتی از این حکومت دیکتاتوری چقدر است.

-- بهرام ، Dec 30, 2009

آقایان ملا ها ، تمام پلها را خراب کنید تا روز حساب فرا برسد . از بشر دوستان عزیز خواهش میکنم این وقایع را دقیقا بخاطر بسپارند تا در روز مجازات این جنایتکاران تقاضای رفتار انسانی نداشته باشند و کشورهای دیگر به این ...پناهندگی ندهند.
باشد روزی که تک تک این ... حکومتی به سزای اعمال ننگینشان برسند
پیروزی نزدیک است

-- ایرانی ، Dec 30, 2009

این موضوع صحت داره که علم الهدی معترضان را بزغاله و گوساله خطاب کرده؟؟

-- بدون نام ، Dec 30, 2009

«علم الهدی» و «رفسنجانی» و «خمینی» و «خامنه ای» و امثالهم خود «عذاب الهی» هستند که بر ما ملت از جهت فساد و نفاق و دروغگویی و دیگر محاربه های اجتماعی بر ما نازل شده و می شوند!!!!!

-- بدون نام ، Dec 30, 2009

بله. معترضان را مشتی بزغاله گوساله می نامد و بعد مردم شعار می دهند "موسوی گوساله اعدام باید گردد"!!!

http://www.youtube.com/watch?v=1ksiS4-qXiY

-- بدون نام ، Dec 30, 2009

اینها از فردا راه می افتن تو خیابون ومردم می زنن و می کشن و بعد می گن مرگ مشکوک یا می ندازن گردن سبزها. صدای هیچ کس هم بجایی نمی رسه. برای این شرایط جدید باید فکر تازه ای بکنیم

-- سمانه ، Dec 30, 2009

این آخوند... اعتراف نموده که فرماندهی شورشها و تظاهرات با افراد سازمان مجاهدین خلق ایران بوده. تا دیروز مدعی بودند این سازمان بکلی از بین رفته. شیخ حیدر وزیر اطلاعات هم قیام را به مارکسیستها و مجاهدین نسبت داده بود. حکومت قصد دارد تعداد زیادی را به اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران اعدام نماید.

-- کریم. ک ، Dec 30, 2009

نظر به درفشانی... احمد علم الهدی که همه مردم مشهد او را و البته سوابقش را خوب میدانند مبنی بر گاو وگوساله خطاب کردن سبزها تنها این نکته را ذکر میکنم که
حضرت آقا گاو و گوساله کسی است که یک انسان خاکی را نماینده خدا میداند کسی که در این جمهوری از دست معمار آن (حضرت امام) سیلی خورده است ...گاو وگوساله کسی است که این برداشت معتزله و ابلهانه از دین و مذهب تشیع جعفری را باب کرده است ...دواب کسی است که از خود هیچ اختیاری نمیبیند و دربست سرسپرده شیخی فرتوت و ...گردیده که از انواع امراض جسمی و دماغی رنج میبرد ...
گاو وگوساله کسیست که نمی اندیشد فلسفه خوردن میوه ممنوعه حوا و آدم و از بهشت رانده شدنشان نعمت اختیار و انتخاب است و نه تو ... که سر در آخور ولایتت داری و نه غم نان و مکان داری
گاو وگوساله کسانی هستند که عرض خود میبرند و زحمت ما میدارند ...گاو و گوساله همفکرانت هستند که وقایع 6 ماه اخیر این مملکت را شعور رصد کردن نداشتند و نمیپندارند که در این مدت چگونه شعارها از پس گرفتن رای بدینجا کشید و نمیفهمند که در صورت بستن جوی امروز با دریا و اقیانوس فرداها چه خواهند کرد

-- مبینا ، Dec 31, 2009

سلام دوباره بر زمانه ايها
در نظرات خواندم كه گفته اند جمعيت صدهزار نفر هم نبود. باشد شما اينگونه ببينيد. هرچند در خود ميدان انقلاب و تمام خيابان ها و پل ها ديگر جمعيت امكان حركت نداشتند. براي شما خوب است اينگونه ببينيد. ولي آنهايي كه در داخل ايران هستند ديدند كه چه خبر بود.

معناي حداكثري سبزها را هم فهميديم.....
بهت شما را مي توان از اخبارتان مشاهده كرد. آري همه اينها طرفداران نظام بودند. بله آمده بودند بگويند ما طرفدار نظاميم. نه طرفدار يك سري افراد كه به عنوان تقلب به تمام ارزشهاي ايراني توهين كردند.
آقايان هر چند از توهين روز عاشورا غمگين ام ولي مي خواهم بگويم بدميخي به تابوت خود كوبيديد. حالا از آبروي كه مي خواهيد خرج كنيد و تصحيح نماييد...

-- salaam-irani.blogfa.com ، Dec 31, 2009

سعدی بزرگ میفرماید :
گاوان و خران بار بردار .به زآدمیان مردم آزار .... و جنایت کار و دزد و آدمکش و مزدور ...... بخدا بزغاله بودن شرف دارد بر تو....

-- جهانگیر آرشید ، Dec 31, 2009

هرچه بود بیش از انتظار بود حتی برای بی بی سی و سی ان ان
البته مقایسه این تظاهرات با تظاهرات بعد از انتخابات صحیح نیست٠ چون طرفداران جنبش سبز هم دیگر به ان اندازه نیستند٠ مهمتر اینکه با همین تعداد می توانند سرکوب واقعا شدید اعمال کنند٠ فراموش نکنیم که بعد از این هر تظاهراتی به خون کشیده خواهد شد٠ اگر هم تعدادی نیروی انتظامی در تردید بودند با این نمایش دولت ساخته دلشان گرم می شود٠
رهبران جنبش هم دستشان بسته تر می شود٠ موسوی حتی بیانیه هم نتوانست بدهد٠ طبسی که مخالف احمدی نژاد هم بود در میان محافظه کاران حکم محاربه داده به سران جنبش ٠ یعنی ان شکافی که جنبش در راست ایجاد کرده بود دارد ترمیم می شود٠ زنگ خطر برای جنبش به صدا در امده٠ رویکرد خشونت امیز از طرف گروههایی از معترضین اشتباه بود٠ مگر اینکه قدم بعدی قیام مسلحانه باشد٠ دشمن را دست کم نگیرید٠

-- goolzanak ، Dec 31, 2009

ملت دگر نمينشيند،تا بعد از 31 سال رنج و مشقت بشنود که در مبارزات و خروشش به کسی گفته بالای چشمت ابروست.امروز با سنگ آمده فردا با زنجير!داستانی را برايتان تعريف بگم : چند سال پيش به محلۀ کوليها با جعبۀ کتاب ميرفتيم و به بچه هائی که به مدرسه نميآمدن درس ميداديم.کودکی از من خواست کتابی را در مورد اعضای بدن بود بخوانم. چند دقيقه بعد بلند شد و داد زد:" تو در مورد سکس حرف زدي"! اين رژيم مانند اين کودک که روان درستی نداشت ميکنه. دارند در مورد ظلمش ميگن ميگه توهين کردين

-- hadaf ، Dec 31, 2009

اینها چماقداراند نه طرفدار

-- farhad-faryad ، Dec 31, 2009

این که ملت را با بزغاله و گوسفند و گاو یا هر حیوان مفید دیگری یکی بدانند برای ملت افتخار هم هست چون این همان ملتی است که مردانش در حمایت از مجید توکلی و ارزش گذاشتن بر زنان، روسری هم به سر کردند.


اما اگر ملت خدای ناکرده این جهنمیان دولتی و حکومتی را با القاب حیوانی بخواند، کار خوبی نیست چون در آن صورت، حیوان بیچاره را بدنام کرده خواهند می بود!

با احترام،

-- ادیب ، Jan 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)