تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست محاکمه «سران فتنه» از قوه قضائیه

گروهی از شخصیت‌ها و نهاد‌های محافظه‌کار نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، خواستار دستگیری و محاکمه «سران فتنه» شده‌اند.

این درخواست‌ها یک روز پس از حوادث روز عاشورای تهران که منجر به کشته‌شدن دست‌کم هشت نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد، مطرح می‌شود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای با محکوم کردن «هتک حرمت» روز عاشورا از سوی مخالفان دولت، از قوه قضائیه خواسته که با «عوامل» این حوادث برخورد کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن «هتک حرمت» روز عاشورا از سوی مخالفان دولت، از قوه قضائیه خواسته که با «عوامل» این حوادث برخورد کند

سپاه محمد رسول‌الله تهران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، حوادث روز گذشته تهران را محکوم کرده و از مقام‌های قضایی خواسته که «مسببان این حرمت‌شکنی آشکار» را به شدت مجازات کنند.

شورای نگهبان قانون اساسی نیز با صدور بیانیه‌ای با اعلام اینکه در روز عاشورا «فتنه‌انگیزان» اقدام به آتش زدن قرآن کرده‌اند، خواستار «شناسائی عوامل و مسببان این وقایع شوم و برخورد قاطع و قانونی با آنان» شده است.

شورای نگهبان اضافه کرده که در روز عاشورا «گروهی دین‌ستیز و فتنه‌انگیز، با کف و سوت و هلهله، حرمت این روز الهی را شکستند و به طور سازمان‌یافته و هماهنگ، دست به آشوب‌هائی زدند تا قلب استکبار جهانی» را شاد کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، دفتر تحکیم وحدت (نزدیک به محافظه‌کاران)، جنبش عدالتخواه دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان نیز در پی حوادث روز عاشورا، سه روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

شورای نگهبان قانون اساسی نیز با اعلام اینکه در روز عاشورا «فتنه‌انگیزان» اقدام به آتش زدن قرآن کرده‌اند، خواستار «شناسائی عوامل و مسببان این وقایع شوم» شده است

بسیج دانشجویی هشت دانشگاه هم در نامه‌ای که خطاب به مراجع تقلید شیعه نوشته‌اند، در ارتباط با حوادث روز عاشورا آورده‌اند: «چشم خونبار مردم و محبان و شیفتگان حسین (ع) به حرکت و اقدام شماست.»

نمایندگان آیت‌الله خامنه‌ای در استان فارس، مازندران، آذربایجان غربی، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، حزب موتلفه، سازمان بسیج مستضعفین و سازمان بسیج اساتید نیز هر یک با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای، حوادث روز عاشورا را محکوم کرده‌اند.

مخالفان دولت روز عاشورا قصد برپایی یک راهپیمایی مسالمت‌آمیز را داشتند که با دخالت نیروهای پلیس و لباس شخصی به خشونت کشیده شد.

خبرگزاری فارس ادعا کرده که مخالفان در این روز اقدام به آتش زدن «قرآن» کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)