تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مجمع روحانیون: امروز باید خون گریست

مجمع روحانیون مبارز، حمله «مدعیان دروغین طرفدار انقلاب» به حسینیه جماران در شب عاشورا را محکوم کرد.

این مجمع در اطلاعیه‌ای که امروز دوشنبه منتشر کرده، آورده است در برابر «اهانت‌ها به بیت و میراث امام» و حمله به مجلس آرام بزرگداشت عاشورا در حسینیه جماران، «باید خون گریست.»

شب عاشورا گروهی از لباس شخصی‌ها به مراسم سخنرانی محمد خاتمی در حسینیه جماران حمله کردند که منجر به ناتمام ماندن سخنرانی آقای خاتمی و بروز برخی ناآرامی‌ها در خیابان‌های اطراف این حسینیه شد.


عکس مربوط به حمله لباس شخصی‌ها به حسینیه جماران است

مجمع روحانیون مبارز اعلام کرده که «چماقداران»، همچنین با شعار «حیدر، حیدر» به مجالس دیگری در تهران و بعضی شهرها حمله و «پاره‌ای» از آنها را تعطیل کردند.

این مجمع از حوادث روز عاشورا نیز به «تلخی» یاد کرده و از کشته شدن برخی معترضان در این روز اظهار تاسف کرده است.

مجمع روحانیون مبارز اعلام کرده که «چماقداران»، همچنین با شعار «حیدر، حیدر» به مجالس دیگری در تهران و بعضی شهرها حمله و «پاره‌ای» از آنها را تعطیل کردند

مجمع روحانیون با محکوم کردن «رفتارهای ضد اسلامی و ضد قانونی» روز گذشته ماموران با مردم معترض، اعلام کرده که «ما نیز مانند میلیون‌ها مسلمان ایرانی، این جنایات را ناباورانه می‌بینیم و نمی‌دانیم چرا مسئولان نظام جمهوری اسلامی، اجازه می‌دهند که این چنین به امام و انقلاب و مردم اهانت شود.»

در این اطلاعیه آمده که «غیرت خداوند بزرگ به دفاع از بندگان بی‌دفاع و مظلوم، دست این جاهلان فریب خورده و صحنه‌گردانان پشت پرده را قطع خواهد کرد.»

در حوادث روز عاشورا در تهران، بر اساس آمار‌های اعلام شده، هشت تن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

درگیری‌های دیروز پس از آن‌که پلیس مانع برگزاری مراسم راهپیمایی مخالفان دولت در خیابان‌های اصلی شهر تهران شد، آغاز و تا پاسی از شب ادامه داشت.

در این اطلاعیه آمده که «غیرت خداوند بزرگ به دفاع از بندگان بی‌دفاع و مظلوم، دست این جاهلان فریب خورده و صحنه‌گردانان پشت پرده را قطع خواهد کرد»

در این درگیری‌ها علی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی نیز در اثر اصابت گلوله کشته شد.

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز در پیامی، درگذشت علی موسوی را به میرحسین موسوی تسلیت گفته است.

آقای کروبی در پیام خود آورده که «دشمنان حق و آزادی تا بدانجا پیش رفته‌اند و از باده قدرت چنان مست شده‌اند که دیگر حرمتی نیز برای عاشورا و عزاداران حسینی قائل نیستند.»

وی افزوده است: «تمشیت امور به جایی رسیده که وحشیانه در روز عاشورا تعداد زیادی از مردم را به خاک و خون می‌کشند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مجمع روحانیون مبارز و اقای کروبی اگر مشکل عقیدتی با دولت دارند/باید خود و حامیانشان با دولت درگیر شوند و پای مردم را وسط نکشند و از اسم مردم سوء استفاده نکنند.مردم دولتی را که عادل باشد میخواهند و مایلند که دولتمردانشان مسلمان باشند.
اینکه قوانین شرعی به طور کامل و با همان شیوه های ١٤٠٠سال قبل انجام گیرد مورد علاقه اکثریت مردم نیست.حتی بسیاری از هموطنان حزب الهی هم ان روش ها را دوست ندارند ولی چون احکام شرعی هستند / لذا سر تعظیم فرود میاورند.
دنباله روی مردم از جنبش سبز برای ازادیهای اجتماعی/ازادی احزاب/انتخابات ازاد/مبارزه با دزدان بیت المال و برقراری عدالت بود. لذا بهتر است بخاطر مردم ایران یا دست از سیاسی کاریتان بردارید و یک مبارزه سالم به روش انسانی را ادامه دهید و یا غیرت داشته باشید و خودتان برای کسب قدرت تلاش کنید.
مردم بیچاره ما که نباید مثل مرغ در مجالس عروسی و عزا قربانی منافع شما فرصت طلبان گردند.!
ادامه این راه شما کشتار مردم و سوء استفاه اجنبی را به دنبال دارد.
....

-- mansour piry khanghah ، Dec 28, 2009

سی سال مردم گریستند و شما حال کردید. خب حالا قدری هم نوبت شما.

-- بدون نام ، Dec 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)