تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ممنوعیت خروج معتمد‌آریا لغو شد

دادستانی تهران اعلام کرد ممنوعیت خروج فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما لغو و موضوع ممنوعیت خروج دو سینماگر دیگر، برای بررسی‌های بیشتر به دادگاه ارسال خواهد شد.

فاطمه معتمد‌آریا و مجتبی‌ میرطهماسبی، نیمه دوم مهر ماه هنگامی که قصد سفر به آمریکا را داشتند، در فرودگاه از خروج‌شان جلوگیری شد.

یک هفته بعد نیز جعفر پناهی، کارگردان سینما که قصد داشت تهران را به مقصد پاریس ترک کند، گذرنامه‌اش توقیف شد.


به گزارش ایرنا، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران امروز سه‌شنبه گفت که ممنوعیت خروج خانم معتمد‌آریا لغو شده است، اما اعتراض دو سینماگر دیگر، «شکایت» ارزیابی شده و پرونده آنها به دادگاه ارسال خواهد شد.

گروهی از هنرمندان نسبت به ممنوعیت خروج این سه نفر اعتراض کرده‌اند، اما مقام‌های وزارت ارشاد می‌گویند که این مسئله به آنها ارتباطی ندارد و در حوزه قضایی است.

آقای دولت‌آبادی در مورد ممنوعیت خروج این سه هنرمند افزود: «گزارش‌هایی در مورد این افراد منجر به ممنوع‌الخروج شدن آنها شد و در مورد خانم معتمدآریا، مشکل مرتفع شده، اما در مورد آن دو نفر دیگر، کماکان باقی است.»

وی در مورد این گزارش‌ها گفت: «صراحتا نمی‌توانم بگویم مسائل سیاسی است، گزارش‌هایی بوده که دادستانی می‌تواند درباره آن تصمیم‌گیری کند.»

«گزارش‌هایی در مورد این افراد منجر به ممنوع‌الخروج شدن آنها شد و در مورد خانم معتمدآریا، مشکل مرتفع شده، اما در مورد آن دو نفر دیگر، کماکان باقی است»

فاطمه معتمدآریا در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی میرحسین موسوی حمایت می‌کرد.

جعفر پناهی نیز از شناخته ‌شده‌ترین کارگردانان ایرانی در سطح جهان است و اکثر فیلم‌های او که بیشتر، ‌بیانگر مسائل اجتماعی ایران است از سوی جمهوری اسلامی جواز نمایش دریافت نکرده‌اند.

آقای پناهی کارگردان فیلم‌های معروفی چون بادکنک سفید، آفساید، طلای سرخ، دایره و آینه است.

تاکنون شمار زیادی از معترضان انتخاباتی در ایران ممنوع‌‌الخروج و بیش از ۱۰۰ بازیگر سرشناس ایرانی نیز ممنوع‌التصویر شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)