تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

گزارش کمیته ویژه مجلس قرائت می‌شود

یک عضو کمیته ویژه مجلس اعلام کرد که گزارش این کمیته درباره حوادث پس از انتخابات، به صورت علنی و بدون اشاره به جزئیات حوادث بازداشتگاه کهریزک، در مجلس قرائت می‌شود.

فرهاد تجری امروز سه‌شنبه به خبرگزاری ایلنا گفته که این گزارش هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

به گفته آقای تجری، در این گزارش نامی از کسی، «اعم از بازداشت‌شدگان و متهمان فجایع کهریزک» برده نشده است.

به گفته آقای تجری، در این گزارش نامی از کسی، «اعم از بازداشت‌شدگان و متهمان فجایع کهریزک» برده نشده است

این نماینده مجلس همچنین افزوده که در گزارش کمیته ویژه، «به شکل کلی به حادثه کهریزک اشاره شده است و در رابطه با تخلفات صورت گرفته در این بازداشتگاه نیز، اشاره‌هایی وجود دارد.»

به گفته تجری، از آنجا که «موارد اتهام و ذکر نام افراد در مقام تشخیص قاضی» است، کمیته ویژه تصمیم گرفت در گزارش خود به نام افراد اشاره‌ای نکند.

اظهارات این نماینده مجلس در شرایطی ایراد می‌شود که سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نیز در گزارشی، بدون اشاره به نام فرد یا جریان خاصی، گزارش خود درباره حوادث بازداشتگاه کهریزک را منتشر کرد.

در گزارش این سازمان آمده که ۱۲ نفر به جرم دخالت در حوادث بازداشتگاه کهریزک، شناسایی و به دادگاه معرفی شده‌اند.

به گفته تجری، از آنجا که «موارد اتهام و ذکر نام افراد در مقام تشخیص قاضی» است، کمیته ویژه تصمیم گرفت در گزارش خود به نام افراد اشاره‌ای نکند

سازمان قضایی نیرو‌های مسلح همچنین، مرگ سه تن از معترضان به نتیجه انتخابات در این بازداشتگاه را «قتل عمد» تشخیص داده است.

بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر پلیس اداره می‌شد، در ناآرامی‌های اخیر در تهران، محل نگهداری گروهی از معترضان بازداشت‌شده بود که به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای تعطیل شد.

از این بازداشتگاه، گزارش‌هایی مبنی بر «قتل و شکنجه» به بازداشت‌شدگان منتشر شده بود که این گزارش‌ها از سوی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به طور رسمی تائید شد.

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران، بیش از چهار هزار نفر بازداشت شدند که مشخص نیست به غیر از زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک، در چه مکان‌های دیگری نگهداری می‌شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)