تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
سوئد و نروژ در بیانیه‌ای اعلام کردند:

«ادامه تهدیدات علیه شیرین عبادی»

وزیران خارجه سوئد و نروژ از ادامه تهدیدها به شیرین عبادی و خانواده‌اش خبر دادند و از مصادره جایزه صلح نوبل او توسط مأموران ایرانی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارل بیلدت و یوناس گاهر امروز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای نوشتند:
«شیرین عبادی یکی از افراد شجاعی است که از راه‌های مسالمت‌آمیز استفاده می‌کنند تا برای افزایش احترام به حقوق بشر در ایران بکوشند. ما به شدت به رفتاری که با شیرین عبادی می‌شود اعتراض داریم.»

شیرین عبادی، حقوقدان و برنده ایرانی جایزه نوبل صلح می‌گوید که مقامات ایران حساب بانکی او را مسدود کرده و نشان و دیپلم نوبل او را مصادره کردند.

«گرچه مدال و دیپلم او الان به وی برگشته‌است ولی وضعیت هم‌چنان جدی است. تهدیدهای پرشماری متوجه شیرین عبادی و خانواده و همکارانش می‌باشد»

وزیران خارجه سوئد و نروژ گفتند «گرچه مدال و دیپلم او الان به وی برگشته‌است ولی وضعیت هم‌چنان جدی است. تهدیدهای پرشماری متوجه شیرین عبادی و خانواده و همکارانش می‌باشد.»

این وزیران گفتند:
«تهدیدات و توقیفِ نشان و دیپلم مایه نگرانی عمیق است و نمونه دیگری از وضعیت رو به وخامت حقوق بشر در ایران از زمان انتخابات ماه ژوئن سال جاری است.»

سازمان عفو بین‌الملل امروز طی گزارشی اعلام کرد وخامت وضعیت حقوق بشر در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری، در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است.

بیانیه این دو سیاستمدار اروپایی می‌نویسد:
«سوئد و نروژ از مقامات ایرانی می‌خواهند تا به خانم عبادی اجازه بازگشت امن به ایران را بدهد و به کانون مدافعان حقوق بشر اجازه بازگشایی بدهد تا وی بتواند کار مهم خود در خصوص حقوق بشر در کشور را از سر بگیرد.»

شیرین عبادی از انتقادکنندگان صریح سیاست‌های محمود احمدی‌نژاد است و از زمان سفر خود به کنفرانسی در اسپانیا به خاطر رویدادهای پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری نتوانسته‌است به ایران بازگردد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دوستان مطلب زیر را ازبالا ترین کپی کرده ام و لینک سایت هم در پایا ن امده---- شمیم ----

حکومت از شدت وحشت به خودزنی افتاده و دست به اقداماتی می زند که نتیجه آن فقط عمیق تر کردن بحران و تسریع سقوطش است. در مقاطعی که حکومت نسبت به جنبش سبز احساس خطر کمتری می کند بطور طبیعی رفتارش در جهت القای آرامش به جامعه و برخ کشیدن اقتدارش قرار می گیرد و بیشتر به مسائل داخلی خودش سرگرم می شود، ولی هرگاه ضربات جنبش مردمی به هراسش می اندازد، شروع به عربده کشی و حرکات دیوانه وار می کند.
چه کسی فکر می کرد که روزی گروه روایت فتح صدا و سیمای جمهوری اسلامی که متعلق به سپاه پاسداران است اقدام به اجرای سناریوی آتش زدن عکس آیت الله خمینی بنیانگزار جمهوری اسلامی نموده و برای تحریک مراجع و روحانیت و گرفتن مجوز سرکوب خونین مخالفین، در مهمترین بخش خبری صدا و سیما این تصاویر خودساخته را برای میلیونها بیننده پخش نماید؟ آیا سپاه آنقدر در عطش پول و قدرت سقوط کرده است که برای رسیدن به هدف، باید چنین حرکت کثیفی را انجام دهد؟ حرکت بعدی گروه روایت فتح چه خواهد بود؟ ساختن فیلم آتش زدن قرآن؟
اوج ذلت حکومت و درماندگی آنها در مقابل مردم معترض نیز دستگیری مجید توکلی و قرار دادن وی زیر دستگاههای وارداتی شکنجه با شوک الکتریکی بود تا او را وادار به پوشیدن مقنعه و چادر نمایند و با تکیه بر ذهنیت مریض حقیر دانستن زنان، تصاویر یک مبارز جنبش سبز را در پوشش زنانه منتشر نمایند.
متعاقب آن توپخانه های حکومت باز هم به غرش ادامه داده و وزیر اطلاعات رژیم با سقوط در حد یک دروغگو، داستان ساختگی پیدا کردن جزوه طراحی سقوط حکومت در دفتر مهدی هاشمی رفسنجانی را مطرح نمود و پرسنل وزارت اطلاعات را بطور علنی تهدید کرد و خواستار محاکمه هاشمی شد. همزمان رئیس امور مساجد در همایش امامان جماعت مساجد، این کاریکاتور چندش آور را تکمیل نموده و وعده داد که تا عاشورا عقبه فتنه را در کشور جمع خواهند کرد.
حکومتی که ادعای اقتدار دارد و می خواهد با موشکها و بمبهایش آمریکا و اسرائیل را نابود کند، برای چه اینهمه دستپاچه شده و سروصدا راه انداخته و اقدام به خودزنی می کند؟ دلیل این وحشت مشخص است، حکومت بهتر از مردم عمق فاجعه را خبردار است و گستردگی و مهارناپذیر بودن جنبش را متوجه شده است.
حکومت سررشته حکومت کردن را از دست داده و مستأصل و درمانده می نماید. حکومتی که رهبرش زورش به رئیس جمهور منتصب خودش نمی رسد، دولتش با مجلسش سر جنگ دارد، قوه قضائیه اش احساس نخودی بودن می کند، وزارت خارجه اش بجای اقدامات دیپلماتیک بین المللی سرگرم احداث دفتر در قم است، فرماندهان سپاه و ستاد کلش در حال تملق گویی روسها هستند، اکثریت پرسنل و مدیران وزارت اطلاعاتش مخالف سیاست غلط رهبری هستند، در پادگانهای نظامی اش شعارنویسی و پخش اعلامیه صورت می گیرد، در سیاست خارجی با رفتارهای متناقضش خود را مضحکه همه کشورهای دنیا کرده است، آیت الله هایش پی در پی استعفاء می دهند و یا خود را کنار کشیده و سکوت اختیار می کنند، بسیج برایش چنان نامحرم شده که همه اسلحه های پایگاههای بسیج را جمع آوری می کند، سردارانش به بهانه مقابله با جنگ نرم دشمن، تا صبح پای اینترنت پرسرعت مشغول تماشای هرزگی هستند و نماز صبحشان قضا می شود، رؤسای مراکز اتمی اش به بهانه حج از کشور خارج شده و سر از آمریکا در می آورند، چنین حکومتی چه مدت دوام می آورد؟
حکومت آیا توقع دارد تهدیداتش را کسی جدی بگیرد؟ آیا توانائی مقابله با میلیونها معترض در دهه محرم در هزاران نقطه کشور را دارد؟ آیا وحشت بزرگ حکومت جز این است که ده شب اعتراضات متوالی و غیر قابل سرکوب دهه محرم، به موجی سهمگین بدل شود که در روز عاشورا بجای اینکه حکومت عقبه جنبش سبز مردمی را جمع کند، بساط خودش جمع شود؟


http://sohrabestann.blogspot.com/2009/12/blog-post_11.html

-- بدون نام ، Dec 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)