تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

رویارویی میرحسین موسوی با لباس شخصی‌ها

میرحسین موسوی با حضور در جمع لباس شخصی‌هایی که مقابل ساختمان فرهنگستان هنر تجمع کرده بودند، از آنها خواست که اگر «ماموریتی» دارند، آن را انجام دهند.

به گزارش وب‌سایت کلمه، آقای موسوی امروز سه‌شنبه هنگامی که قصد خروج از ساختمان فرهنگستان هنر (محل کارش) را داشت، با عده‌ای از موتورسواران لباس شخصی که با سر دادن شعار‌هایی قصد داشتند مانع از خروج وی شوند، مواجه شد.

این سایت نوشته که میرحسین موسوی، با حضور در جمع ۳۰-۴۰ موتور سواری که علیه وی شعار می‌دادند، خطاب به آنها گفت: «شما مامور هستید. ماموریت خود را انجام دهید. من را بکشید، بزنید، تهدید کنید.»


آن‌طور که وب‌سایت کلمه گزارش کرده، لباس شخصی‌ها در برابر سخنان آقای موسوی «منفعل» شده‌ و پراکنده شدند.

در همین حال، یکی از موتور سواران به خبرنگان وب‌سایت کلمه گفته که آنها «مامور» هستند تا مانع از تردد موسوی شوند.

براساس این گزارش، محافظان موسوی پس از این مسئله، وی را به داخل ساختمان فرهنگستان هنر منتقل کردند. اما آخرین خبرها به نقل از همین سایت حاکی است که پس از متفرق شدن لباس شخصی‌ها آقای موسوی موفق به ترک فرهنگستان هنر شده است.

موسوی، با حضور در جمع ۳۰-۴۰ موتور سواری که علیه وی شعار می‌دادند، خطاب به آنها گفت: «شما مامور هستید. ماموریت خود را انجام دهید. من را بکشید، بزنید، تهدید کنید»

پیش از این نیز لباس شخصی‌ها، ۱۳ آبان ماه با تجمع مقابل ساختمان فرهنگستان هنر، مانع از خروج موسوی برای شرکت در مراسم این روز شده بودند.

تهدید‌ها و محدودیت‌ها علیه میرحسین موسوی در شرایطی افزایش یافته که روز گذشته نیز تعدادی از زنان بسیجی پس از ایجاد مزاحمت برای زهرا رهنورد در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، در خیابان وصال، با گاز فلفل به وی حمله‌ور شدند.

میرحسین موسوی یکی از نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات است که با گذشت شش ماه از زمان برگزاری آن، خواستار ابطال این انتخابات است.

وی یکشنبه گذشته در شانزدهمین بیانیه خود خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که آنها با سرکوب نخواهند توانست مردم معترض را ساکت کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زنده باد آزادی و آزادگان الهی که جز بر حضرت یزدان سر فرو نیاورند.

-- علی ، Dec 8, 2009

خیلی جالبه این میرحسین، همینجور سیخ رفته تو دلشون؟! ایشون این همه جیگر داشت چرا این همه سال صداش در نمی آمد؟
من همیشه فکر می کردم که اگر جرات کافی در سران تحول خواه باشد آقای خامنه ای کمتر فضای ترکتازی خواهد داشت. البته اگر تجربه خاتمی را نداشتیم که نجابت بی نهایت نشان می داد، با هر هزینه ای که تحمیل می شد می گفتیم تند روی نکنید که مردم را مثلا نکشند (مثل خود آقای کروبی) ولی حالا که معلوم شده اوضاع چقدر خراب است هیچ کس از عقلا و اکثریت مردم جز حکومت کسی را مقصر نمی داند. تا اینجای کار تاریخ ایران اسم میرحسین را به نیکی فراموش نمی کند

-- ممدآقا ، Dec 8, 2009


بیانیۀ شملره 16 مهندس موسوی یک هنرناب است دراستخدام واژه ها (فرم) درخدمت گزاره ها (محتوا). والبته که هنر چون ازجان مایه می گیرد عین صداقت وراستی است. ومن از امروزبه رهبری ایشان گردن می گزارم، ویعنوان دلقک مردم ایران بعنوان تلخک دربار این رهبرفرهمند ثبت نام می کنم. وبرای اولین بار برروی صحنه با افتخار گریه می کنم. دیگر قطعاً ما پیروزیم چون رهبری سبز داریم. یا...هو

-- Dalghak.Irani ، Dec 8, 2009

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند چنان نماند و چنین نیز نخواهد ماند

-- سما ، Dec 8, 2009

آقای ممد آقا، لطفا به کلماتی که استفاده می کنید، دقت کنید. کلمه ترکتازی واژه خوبی نیست. با توجه به اینکه اقای موسوی بیشتر از اقای خامنه ای ترک هستند. از کلمات تحقیر آمیز در مورد ملت ترک استفاده نکنیم.

-- بدون نام ، Dec 8, 2009

اینها همگی از نتایج 2 بیانیه آخر موسوی (بیانیه های شماره 15 و 16 ) است ؛ جنبش مدنی سبز قدم به قدم دارد پیشروی می کند و به قول موسوی در بیانیه آخر : جنبش فاشیستی در خیابان با سایه‌ها می‌جنگد؛حال آنکه در میدان وجدان‌های مردم خاکریزهایشان پی در پی در حال سقوط است.

V

-- رضا ، Dec 8, 2009

سلام بر همه
من فکر می کنم دیگر زمان آن رسیده که ایرانی با قلبی خون بار و چشمان پر اشک سر خود را بالا بگیرد و به ایرانی بودن خود افتخار کند. درود بر پای مردی میر حسین و درود بر سرزمینی که زادگاه چنین شیرمردی ست و جاودان باد فرهنگی که بستر این آزادگی ها و دلاوری هاست.

-- رضا ، Dec 8, 2009

بایستی از ایشان با تمام توان حمایت کرد.حمایت از رئیس جمهور موسوی .حمایت از ایران آباد و آزاد است.به امید آن روز.

-- noore iran ، Dec 8, 2009

بابا دمش گرم

-- بدون نام ، Dec 8, 2009

یا حسین مظلوم، ما اهل کوفه نیستیم حسین تنها بماند

-- sahar@hotmail.com ، Dec 8, 2009

میر حسین هنر ناب ایرانیت است، همچنانکه دوست دیگری نوشته میرحسین نوعی ادبیات نوین را با صداقتی شگفت در قالب سیاستی بی تزویر بیان می کند. رقیب او البته باید از این بابت نیز عصبانی باشد!
صدهزاران پوست از پشت بهائم برکنند
تا یکی گردد درفش کاویان اندر میان
و کاوه ی زمان ما میر حسین است!
...

-- از آسیاب دولاب ، Dec 8, 2009

سلام و درود بر حقانیت و آزادی

میرحسین عزیز قلبم برای شما و همسر عزیزتان میتپد - دعایتان میکنیم

به خدا کاری از دستمان بربیاید دریغ نمیکنیم

خدا یا کمک کن

-- حامد ، Dec 8, 2009

درود بر ازادي جنبش سبز

-- s ، Dec 8, 2009

آقا یا خانم بدون نام گرامی که از ممد آقا بخاطر بکار بردن واژه «ترکتازی» احتمالأ بدرستی ایراد گرفته اید،
واژه «ملت ترک» درست نیست مگر منظورتان مردم ترکیه باشد. واژه قوم ترک یا قوم آذری هم درست تر و دقیق تراست و هم بگوش ایرانیان خوش آهنگتر. ما یک ملتیم با اقوام مختلف ودر حال حاضر بیش از پیش به یگانگی و همبستگی ملی نیاز داریم تا بتوانیم این نظام واپسگرا را سرنگون سازیم.

-- از زادگاه زرتشت ، Dec 8, 2009

عزیزان با صفات اون واژه با فتحه خوانده می‌شه ربطی به ترک جماعت عات نداره

-- یه بی‌ صفات ، Dec 9, 2009

دوست عزیزی که از کلمه ترکتازی بهشان بر خورده باید بگویم دوست گرامی این کلمه توهین نیست بلکه یک اصطلاح بسیار قدیمی فارسی و ریشه ان سوار کاران بسیار خوب لشکر محمود غزنوی بوده است که به مثل تبدیل شده یعنی کسی که در اسب سواری به مانند سواران ترک است. در ادبیات و گفتگوی عام کسی که در موضوعی تند میرود را به اسب سواری سواران ترک تشبیه میکنند. حالا کجایش توهین است من نفهمیدم. فکر میکنم تعریف است تا توهین. لطف کنید همه چیز را هم با شن و خاک سیاست قاطی نکنید.

-- Ali ، Dec 9, 2009

با سپاس از یه بی صفات و علی بخاطر توضیحشون در مورد واژه ترکتازی که باعث بخاطر آوردن معنی این واژه شد.
پاینده باد ایرانیان آزادیخواه.

-- از زادگاه زرتشت ، Dec 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)