تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اتحادیه اروپا به ایران هشدار داد

اعضای اتحادیه اروپا به مقام‌های ایران هشدار دادند در صورت همکاری نکردن این کشور با جامعه جهانی، آنها از اقدام‌های احتمالی شورای امنیت علیه تهران حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل، اعلام کرده‌اند در این خصوص که ایران از مذاکره بر سر برنامه اتمی‌اش، خودداری می‌کند، اتفاق نظر دارند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا یه این دلیل، خواستار اتخاذ «تصمیم مناسب و پاسخی شفاف» به رفتارهای ایران شده است.

۲۷ عضو اتحادیه اروپا هشدار خود به مقام‌های ایرانی را در قالب بیانیه‌ای مطرح کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل، بدلیل خودداری جمهوری اسلامی از توقف غنی‌سازی اورانیوم، تا کنون سه دوره تحریم علیه ایران اعمال کرده است.


مقام‌های جمهوری اسلامی در ماه جاری اعلام کردند که طراحی و ساخت ۱۰ مرکز غنی‌سازی اورانیوم را در دستور کار دارند و برای سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران نیز اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد تولید می‌کنند.

با این حال، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که جمهوری اسلامی آماده ادامه مذاکرات با قدرت‌های بزرگ است، اما به غرب اعتماد ندارد.

وی همچنین، افزایش احتمالی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را «بی‌نتیجه» دانسته و افزوده که تحریم‌های قبلی، موجب «خودکفایی» بیشتر ایران شدند.

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده تا پایان سال جاری میلادی به تهران فرصت داده است تا به پیشنهاد مبادله سوخت پاسخ مثبت دهد. وی گفته است که در صورت بی‌اعتنایی ایران به درخواست‌های جهانی، این کشور باید عواقب تصمیمات خود را بپذیرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)