تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار لاریجانی در خصوص «تخلف‌های بزرگ»

رئیس قوه قضائیه می‌گوید در شرایط کنونی ایران، برخی با احساس امنیت سیاسی، «تخلف‌های بزرگ» مرتکب می‌شوند و گمان می‌کنند از «حاشیه امنی» برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، صادق لاریجانی امروز دوشنبه در جمع قضات دیوان عالی کشور گفت: «ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که برخی مرتکب مفاسد اقتصادی شده و گمان می‌کنند حاشیه امنی دارند.»

آقای لاریجانی افزود: «چگونه می‌توان تصور کرد عده‌ای از طریق رانت‌خواری و مفاسد، به آلاف و علوف برسند، در حالی که عده‌ای هم نان شب نداشته باشند.»


صادق لاریجانی ۲۴ مرداد ماه از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای به سمت ریاست قوه قضائیه منصوب شده است.

وی پس از روی کار آمدن، وعده برخورد قاطع با مجرمان سیاسی و اقتصادی را داده است.

لاریجانی در تازه‌ترین اظهارات خود به متخلفان سیاسی و اقتصادی هشدار داده که قوه قضائیه تسلیم فشار‌های آنها نخواهد شد.

«چگونه می‌توان تصور کرد عده‌ای از طریق رانت‌خواری و مفاسد، به آلاف و علوف برسند، در حالی که عده‌ای هم نان شب نداشته باشند»

رئیس قوه قضائیه، نامی از این افراد نبرده است، اما گفته که آنها برای حل و فصل مشکل قضایی خود، متوسل به راه‌های دیگری می‌شوند.

وی افزوده که قوه قضائیه در برابر متخلفانی که در برابر حکم قاضی ایستادگی می‌کنند، سکوت نخواهد کرد.

اظهارات رئیس قوه قضائیه در شرایطی ایراد می‌شود که تازه‌ترین گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل، نشان می‌دهد که ایران در زمینه فساد دولتی در میان ۱۸۰ کشور جهان در رتبه ۱۶۸ قرار دارد.

آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه نیز پنجم اردیبهشت ماه طی سخنانی از نحوه برخورد با مفاسد اقتصادی و فساد اداری در ایران انتقاد کرده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگه اینطور نبود که جنابعالی نمیتونستی رئیس قوه قضائیه بشی . حداکثر میتونستی آخوند یه مسجد تو جنوب شهر باشی

-- bahman ، Dec 7, 2009

آقای محترم؟!

۳۰ سال پس از جمهوری ...اسلامی، رهبران و دوستان خودتان پر پول شودند و ملّت بدبخت ایران در فلاکت اقتصادی بسر میبرند. رهبر ... شما همان خمینی ایران سوز گفت که اقتصاد مال خر است. حالا جانماز به آب نکشید که این حکومت کودتا به فکر شکم ملت است. شما و دوستانتان شهوت قدرت را دارید و برای قدرت هر کاری می‌کنید. حالا به صندلی‌ قدرت مثلا دادگستری (مفهومی که در حکومت شما اصلا معنی ندارد) نشستید و برای ملّت بدبخت خط و نشان می‌کشید. می‌دانید:

فواره چون بلند شود سر نگون شود!!!!

امید فلاکت حکومت تان را به همراه اکثریت ملّت ایران دارم.

-- دکتر میر حسین ، Dec 7, 2009

اول بهتر است جیب رهبر و جناب رفسنجانی را خالی کنید و بعد به دشمنان نفوذی خودتان برسید! مردم هم که عمدتا روزگارشان در این ٣٠ سال به محنت و رنج و سختی گذشته و همه خانواده های با آبرو با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند. جز آن عده که از قبل شما نان می خورند!

-- بدون نام ، Dec 7, 2009

در حال حاضر دو برادر لاریجانی و احمدی نژاد مترسک های خامنه ای هستند که هرکدام بخشی از حرفهای او را تکرار میکنند و به نظر نمیاد که از دزدی های جماعت خودشون حرف زده باشد. اینها الان گیرشون به سمت رفسنجانی است. همان سیاست هویج و چماق است برای وادار کردن عالیجناب سرخپوش به تمکین از خامنه ای. اگر خامنه ای و رفسنجانی در جبهه مقابل هم باشند یا یکی از آنها حذف فیزیکی یا سیاسی شود، عمارت ولایی آقایان به یکباره ویران خواهد شد

-- کیان ، Dec 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)