تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«اسکناس‌های شعارنویسی شده را باطل کنید»

مرتضی طلائی، عضو شورای شهر تهران خواستار ابطال و از دور خارج شدن اسکناس‌هایی شده که روی آنها شعارهای به گفته وی «ضدانقلابی» نوشته شده است.

پس انتخابات ریاست‌جمهوری شعارنویسی بر روی اسکناس‌ به یکی از شیوه‌های رایج معترضان تبدیل شده است.

اشاره‌ای سردار طلایی به شعارهایی نظیر «مرگ بر دیکتاتور»، "V" (علامت پیروزی) و «ایران را سبز می‌کنیم» است که معترضان به نتایج انتخابات، بر اسکناس‌ها می‌نویسند.


شعارنویسی روی اسکناس

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، آقای طلائی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: «بانک مرکزی جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کند که عموم شهروندان از پذیرفتن اسکناس‌هایی که روی آنها شعارها و پیام‌های خاص ضدانقلاب درج شده خودداری کنند.»

این عضو اصول‌گرای شورای شهر تهران گفت: «عناصر ضدانقلاب با انجام چنین حرکاتی سعی در مانور تبلیغاتی و قدرت‌نمایی دارند که به فضل خدای تعالی و هوشیاری مردم و مسئولین کما فی‌السابق ناکام خواهند ماند.»

او این اقدام و همچنین شعارنویسی روی دیوارها را «منافقانه» توصیف کرد و آن را «حرکتی بی‌هدف» دانست.

برخی سایت‌های خبری در روزهای گذشته از شعارنویسی بر روی دیوار دانشگاه‌ها و مدارس خبر داده‌اند. در ماه‌های اخیر تصاویر زیادی از شعارنویسی معترضان به نتایج انتخابات در اماکن عمومی منتشر شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سردار طلائی !
بهتر است بجای اسکناسهای جمهوری اسلامی ؛ نتیجه انتخابات تقلبی را باطل کنید ؛
مطمئن باشید که هزینه اش کمتر است .

-- آرش ، Oct 12, 2009

طبق اخبار موثق که در اختیار شورای شهر تهران قرار گرفته دویست و هفتاد ملیون اسکناس ریز و درشت زیر پوشش شعار سبز است. این تعداد فقط تا اول ماه مهر سرشماری شده بوده. جالب است که بیشترین شعار ها که عبارت است از مهر، شعار مرگ بر، شعار زنده باد، شعار توهین بریش و به عمامه، و روحانی و... می باشد روی اسکناس ها ریز است ! چنانکه صندوقهای ذخیره، و صندوقهای صدقات برآورد کرده اند بیشترین آمار شعار های غیر قابل کنترل و حتا رکیک از آن این صندوقها بوده است. این پدیده چنان بزرگ و گسترده است که دیگر کسی را به تعجب وا نمی دارد، دزر ضمن از آنجا که بیشترین رقم این پولها ریز است دلالت بر مردمی بودن و نفوذ جنبش سبز در تمامی ارکان زندگی مردم است.

-- سارا میزبان از تهران ، Oct 12, 2009

اين هم يك پيروزي ديگر براي جنبش سبز است. حكومت كودتا و اقليت حاكم مجبور به پذيرش پول‌هاي سبز ماست. سردار طلايي به موفقيت جنبش سبز را تأييد نمودند. حالا ما مطمئنيم كه سبزيكاري ما به ثمر نشسته است. پس سبزيكاري‌مان را شديدتر ادامه مي‌دهيم. ما همه پول‌هاي سبز نوشته را نه تنها مي‌گيريم بلكه به ديگران هم مي‌دهيم. كاري از دستتان ساخته نيست. كودتاچي بايد بيايد پايين و راهي ديگر ندارد.

-- سبزيكار ، Oct 12, 2009

پدر من با سبز بنویس!!
چیو؟؟
برای اینکه بدانید چیو، بروید نگاهی بیندازد به اینجا:

http://page2rss.com/eddd3f52042fc8c97aefb5cbfc5b7248/4601345_4602246

-- بدون نام ، Oct 12, 2009

ترس همه وجود اینها رو گرفته اتفاقا شعار نویسی بهترین روش و در عین حال خطرات کمتری رو هم برای معترضان داره.
ملت هیچ ابزاری برای نشون دادن خشمشون ندارن پس به این روش ادامه میدیم.
زنده باد آزادی

-- masi ، Oct 12, 2009

ملتی که توانسه اسکناس را به یک رسانه ملی تبدیل نماید یقین بدانید که نخواهید توانست با این ملت مقابله کنید و چاره ای جز تن دادن به خواست ملت ندارید. این نتیجه بستن روزنامه ها و زندان کردن روزنامه نگاران و فیلتر نمودن سایتها است.

-- ابراهیم ملکی ، Oct 13, 2009

جناب آقای طلایی.......

مقرّر بفرمائید درختان سراسر امّ القراء اسلام ناب محمّدی هم برگ های سبزشان را در حجاب اجباری سیاهرنگ بپیچند! دستور بفرمائید امّت شهید پرور در هنگام عبور و تردّد در داخل پارک ها و خیابانهای مشجّر فقط نوک دماغشان را نگاه کنند تا مگر ... ولایت وقیح بخطر نیافتد! امر بفرمائید بجای چمن سبز در پارک ها و معابر عمومی پشگل ماچه الاغ بیفشانند مبادا حرمت نظام به مخاطره افتد! اصلاً دستور صادر نمائید که کلیّه درختان را ذبح اسلامی کرده بجای آن درخت عَرعَر بکارند، شاید سایهء منحوس ولی وقیح چند روزی بیشتر پائید!!

ای مگس عرصهء سیمرغ نه جولانگه توست عِرض خود میبری و زحمت ما میداری!

-- Majid ، Oct 14, 2009

ما هم مي گيم مرگ بر ديكتاتور

-- بدون نام ، Oct 14, 2009

ما هم زمان انقلاب قلابی تا توانستیم روی اسکناسها به انگلیس فحش دادیم و دل خالی میکردیم. بنویسید که کاری بسیار شایسته است. .....

-- امیر کبیر ، Nov 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)