تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واکنش کلینتون به احکام اعدام معترضان

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا صدور حکم اعدام برای پنج تن از بازداشت‌شدگان معترض به نتیجه انتخابات در ایران را «تأسف‌برانگیز و مضطرب‌کننده» نامید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه ایالات متحده این مطلب را در جریان حضور خود در مراسم تحلیف حامد کرزی، رئیس ‌جمهوری افغانستان در کابل بیان کرد.


AP

قوه قضائیه ایران روز سه‌شنبه برای پنچ تن از متهمان حوادث پس از انتخابات ریاست‌ جمهوری حکم اعدام صادر کرده است.

دادگستری کل استان تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، اتهام این افراد را عضویت در «گروه‌های ضد انقلاب، تروریستی و معاند» عنوان کرده است.

خانم کلینتون به خبرنگاران گفت: «صدور احکام اعدام در ایران، برای کسانی که برای بیان مخالفتشان با دولت، در تظاهرات در خیابان‌ها شرکت کردند، بسیار تأسف‌انگیز و مضطرب‌کننده است.»

وزیر خارجه آمریکا: ما به حمایت خود از حقوق مردم ایران برای آن که بتوانند حرفشان را بزنند ادامه می‌دهیم

وی افزود: «این احکام، نشان‌دهنده رویکردی است که دولت ایران در قبال مردم خود اتخاذ کرده است.»

وزیر خارجه آمریکا در کابل گفت: «ما به حمایت خود از حقوق مردم ایران برای آن که بتوانند حرفشان را بزنند، رأی‌شان به حساب بیاید و به آن‌ها این امکان داده شود تا از میزان آزادی و حقوقی که هر فرد سزاوار آن است، برخوردار شوند، ادامه می‌دهیم.»

در جریان اعتراضات ادامه‌دار به نتیجه اعلام‌شده انتخابات دهم ریاست‌جمهوری در ایران، شمار زیادی از معترضان بازداشت، کشته، زخمی و دادگاهی شدند.

نام و هویت پنج محکوم به اعدام، به استناد تبصره ماده ۱۸۸ قانون آئین دادرسی کیفری ایران تا قطعی شدن حکم اعلام نخواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این خبر می‌‌تواند قابل توجه آقای خامنه‌ی ودیگر آخوندها و غیر آخوندهای حکومتی و باشد. .............................مجازات اعدام در روسیه بطور رسمی حذف شد. به گزارش واحد مرکزی خبر از سن پترزبورگ، دادگاه قانون اساسی فدراسیون روسیه امروز در سن پترزبورگ به حذف کامل حکم اعدام در همه بخشهای روسیه رای مثبت داد و این رای را به دیوان عالی این کشور ابلاغ کرد. بر اساس این تصمیم از ابتدای سال آینده میلادی حکم مجازات اعدام در فدراسیون روسیه صادر نخواهد شد.

-- shamim ، Nov 20, 2009

مهربان !این آقایان آخوندها می دانند اوضاع روسیه را .این بیماران با این خبرها شفاء پیدا نمی کنند. مگر می شود.از مار سمی .پروانه رنگین بال ساخت.این مارها، سلول ، سلول مارند. زهر می پاشن ، گوشت خواران. تله ها را ما باید بیشتر کنیم. که حرف دیگر کاری از پیش نمی برد.

-- بدون نام ، Nov 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)