تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتراض تحکیم وحدت به بازداشت حکیم‌زاده

دفتر تحکیم وحدت به بازداشت عباس حکیم‌زاده، دبیر سیاسی این دفتر که صبح امروز پنج‌شنبه از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد، اعتراض کرد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، ماموران امنیتی ساعت هفت صبح با مراجعه به منزل این فعال دانشجویی، برخی لوازم شخصی از جمله کامپیوتر او را توقیف کردند.

این عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر، زمستان سال گذشته نیز به همراه هفت دانشجوی دیگر این دانشگاه، دستگیر شد و ۱۳۴ روز در بازداشت بود.

بیانیه تحکیم، بازداشت عباس حکیم‌زاده و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف طی چند هفته اخیر را نشانه «بی‌تدبیری و آشفتگی مسئولان برای کنترل اوضاع جامعه» عنوان کرد

وی ۱۲۰ روز در زندان انفرادی بود و بنا به گزارش‌های منتشر شده در سایت‌های خبری، مورد «ضرب و شتم و شکنجه» قرار گرفت. عباس حکیم‌زداه ۱۷ تیرماه جاری با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای، بازداشت مجدد عباس حکیم‌زاده را محکوم کرد.

این بیانیه، بازداشت عباس حکیم‌زاده و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف طی چند هفته اخیر را نشانه «بی‌تدبیری و آشفتگی مسئولان برای کنترل اوضاع جامعه» عنوان کرد.

این بیانیه با اشاره به بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های خواجه نصیر، آزاد اسلامی تهران، شریف، امیرکبیر، آزاد اسلامی، تفرش و علم و صنعت در آستانه ۱۶ آذر، آورده ‌است: «راه‌کاری که چهار سال ترمز بریده و چشم بسته بر علیه منتقدین بکار گرفتند و روز به روز خشم ملت را انباشته‌تر کرد، امروز قطعا چاره‌ساز نخواهد بود.»

دفتر تحکیم وحدت، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت بازداشت‌شدگان، به ویژه عباس حکیم‌زاده، «اعتراضات به حق ملت ایران به دروغ پردازی و تقلب» را نشأت گرفته از عملکرد حاکمان دانسته ‌است.

«راه‌کاری که چهار سال ترمز بریده و چشم بسته بر علیه منتقدین بکار گرفتند و روز به روز خشم ملت را انباشته‌تر کرد، امروز قطعا چاره‌ساز نخواهد بود»

در این بیانیه آمده ‌است: «ملت نه دیگر منتظر جریان و گروه و حزبی باقی می‌ماند، و نه چشم امید به آمدن قهرمانی دوخته ‌است. این که می‌بینید، خشم و خروش یکپارچه ملت ایران است بر علیه ظلمی که تاکنون به نام دین و به کام قدرت‌تان به کام‌شان ریخته‌اید.»

در ماه‌های اخیر، شمار زیادی از دانشجویان معترض به نتیجه انتخابات و وقایع پس از آن بازداشت شده‌اند.

به گزارش تارنمای ادوار نیوز، هم‌اکنون ۹ نفر از اعضای سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)در زندان هستند.

احمد زیدآبادی، دبیرکل ادوار تحکیم، عبدالله مومنی، سخنگوی این سازمان، حسن اسدی زیدآبادی، مسئول کمیته حقوق بشر، محمد صادقی، عضو شورای مرکزی، حجت شریفی، عضو دوره پیشین شورای مرکزی، نفیسه زارع‌کهن، عضو دوره پیشین شورای سیاستگذاری، سلمان سیما، عضو کمیته سیاسی، کوهزاد اسماعیلی، مسئول شعبه گیلان و موسی ساکت، مسئول شعبه آذربایجان اعضای بازداشت شده این سازمان دانشجویی هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)