تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تکذیب اظهارات محمود احمدی‌نژاد توسط کروبی

مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج انتخابات به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با شبکه پی‌بی‌اس (PBS) آمریکا پاسخ داد.

محمود احمدی‌نژاد، در مصاحبه با چارلی رز مجری شبکه پی‌بی‌اس آمریکا گفت که آقای کروبی هیچ سندی برای موضوع تجاوز در زندان‌های ایران ندارد.

آقای احمدی‌نژاد گفته‌است که وقتی هیأت سه نفره قوه قضائیه از آقای کروبی درخواست ارائه سند کرده‌اند، او اعلام کرده که عصبانی شدم، این حرف‌ها را زدم و سندی ندارم. این مصاحبه سه‌شنبه گذشته از شبکه یک تلویزیون ایران پخش شد.

مهدی کروبی، با تکذیب ادعای مطرح شده از سوی آقای احمدی‌نژاد، بار دیگر بر داشتن «اخبار بسیار تکان‌دهنده» از بازداشتگاه‌های ایران تأکید کرده‌است.

مهدی کروبی در نامه‌ای که از سوی محمد تقی کروبی، فرزندش نوشته شده، از تلویزیون ایران درخواست کرده‌است، یک سوم زمانی که در اختیار دادستان قرار داده شده، به او یا نماینده‌اش داده شود تا درباره آن‌چه «جنایت» عنوان کرده، برای مردم توضیح دهد.

مهدی کروبی: جای بسی تأسف است که قلب واقعیت، فرهنگ لایتغیر رئیس قوه مجریه شده‌است

در این نامه‌ آمده‌است: «جای بسی تأسف است که قلب واقعیت، فرهنگ لایتغیر رئیس قوه مجریه شده‌است.» این نامه ادامه می‌دهد:
«نمی‌دانم نيويورک چه خصوصيتی دارد که هر گاه آقای احمدی‌نژاد به آن‌جا می‌رود اين خصوصيت فردی‌اش دو چندان می‌شود.»

آقای کروبی اعلام کرده‌است: «کماکان بر پی‌گیری جنایت انجام گرفته که وجدان هر انسان آزاده‌ای را به‌درد می‌آورد، تأکید دارم.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی می‌گوید «وظیفه شرعی، قانونی، ملی و انسانی» خود می‌داند که اجازه ندهد «تعرض به جان، مال، ناموس و کرامت» مردم به امری عادی تبدیل شود.

در ماه‌های گذشته آقای کروبی با انتشار برخی اسناد از شکنجه و تجاوز به بازداشت‌شدگان اخیر در زندان‌های ایران خبر داده بود. مقامات رسمی ایران تجاوز به زندانیان را تأئید نکرده‌اند.

مهدی کروبی می‌گوید که اسناد خود را به هیأت سه نفره قوه قضائیه ارائه داده‌است.

نامه جدید مهدی کروبی که خطاب به عزت‌الله ضرغامی، رئیس تلویزیون ایران نوشته شده، ادامه داده‌است: «از آن‌جا که شما را فردی صادق و باهوش می‌دانم، به عنوان یک دوست توصیه می‌کنم که دیوار بی‌اعتمادی موجود میان مردم و رسانه ملی که این روزها به نظر آنان به رسانه میلی تبدیل شده را از میان بردارید.»

پیش از این برخی چهره‌های اصلاح‌طلب نیز درخواست کرده بودند تا با حضور در تلویزیون ایران به اتهامات مطرح شده علیه آن‌ها پاسخ دهند. تا کنون با هیچ کدام از این درخواست‌ها موافقت نشده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

متاسفانه خبرنگارهای مصاحبه کننده با احمدی نژاد یا نمی خواستند یا نمی تونستند دست روی مسائل حساس بگذارن یا مچ احمدی رو در هنگام دروغگویی های آشکارش بگیرند. مثلا احمدی نژاد گفت از ندا نیم ساعت فیلم برداری کردند، در خالیکه فیلم لحظات شهادت ندا حدود سه چهار دقیقه بود، و یک فیلم دیگر هم بود که هم کیفیت تصویری پایینی داشت و هم اصلا مربوط به ندا نبود، داشت از تجمع مردم فیلم می گرفت که در لحظالتی ندا و معلمش هم در گوشه ای از فیلم افتادند که بعد از شهادت ندا طبیعتا اون لحظات فیلم مهم می شد و اون قسمت رو در یوتیوب گذاشته بود. از طرفی اصلا مجری ها نپرسیدند که در مورد شهدای دیگه به جز ندا چه توضیحی داری یا اینکه شهید روح الامینی که در بازداشت حکومت شهید شده، چطور میگی طرفدار دولت بوده و اغتشاشگرها کشتنش. اغتشاشگران مگه بازجو و مامور بودند و در بازداشتگاههای حکومت مشغول بازجویی؟! در ضمن مجری هایی با آن اعتبار باید خبر داشته باشند که کروبی اسنادش رو ارائه کرده و بر مواضعش پافشاری می کنه ولی حکومت با بی شرمی اسناد واضح رو با دلایل مضحک کتمان می کنه.

-- سایه ، Oct 9, 2009

مگر سنای آمریکا برای کمک به جریان آزاد اطلاعات در ایران بودجه تصویب نکرد؟ نمی شود به جای ادعاهای پوچ کمی از آن بودجه به عرضه کنندگان نرم افزار های فیلترشکن freegate، ultrasurf، و cproxy اختصاص یابد تا سرویس بدون محدودیت و رایگان برای کاربران ایرانی ارائه دهند؟ این فیلترشکن ها خیلی کارآمد و مطمئن هستند و حکومت توانایی مقابله با آن ها را ندارد. اگر این ها مورد حمایت قرار گیرند و سرویس خود را برای ایران به صورت کامل عرضه کنند، می توانیم با تبلیغات و پخش این نرم افزار های فیلتر شکن آن ها را در اختیار تمام کاربران ایرانی قرار دهیم تا ایرانی ها به جای «تابناک» و «خبر»، از طریق «بالاترین»، «روز»، «زمانه»، «دنباله»، «فیس بوک»، در جریان اخبار قرار گیرند و با خیال راحت از بابت لو رفتن آیدی در سایت بسیار استراتژیک «کلوب» که مراجعه کننده بسیاری در داخل ایران دارد، فعالیت کنند.

-- سایه ، Oct 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)