تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«هرکس جمهوری بخواهد دشمن ما است»

احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران گفت: «هرکس کنار کلمه جمهوری اسلامی کلمه دمکراتیک بگذارد دشمن ما است.»

وی اضافه کرد: «هر کسی جمهوری را بخواهد دشمن ما است چرا که دشمن اسلام است.»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، عضو مجلس خبرگان رهبری افرادی که شعار «جمهوری ایرانی» می‌دهند را متهم به «سواستفاده» از شرایط کشور کرد و ادامه داد: «هر کسی این شعار را بدهد ضد امام است.»


احمد خاتمی

معترضان به نتایج انتخابات با حضور در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان، شعار «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» سر دادند.

آقای خاتمی با انتقاد از این شعار گفت: «اگر کسانی بیایند پرچمی را به دروغ به نام امام بلند کنند و بگویند استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی، در پی منزوی کردن خط امام هستند.»

وی معترضان شرکت‌کننده در راهپیمایی روز قدس را یک «جمعیت بسیار اندک» توصیف کرد و گفت: «این جمعیت چند هزار نفری را رسانه‌های بیگانه در بوق کردند و حضور جمعیت میلیونی را نادیده گرفتند.»

ذوالنور: برخی خواص در این فتنه‌ها لرزیده‌اند
مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران نیز روز گذشته گفت: «وقتی در روز قدس که یکی از روشن‌ترین آرمان‌های امام است علیه نظام و به نفع آمریکا و اسرائیل شعار دهیم این مخالف راه امام است.»

طرفداران دولت می‌گویند معترضان به نتایج انتخابات با دادن شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» در روز قدس از اسرائیل حمایت کرده‌اند.

آقای ذوالنور با «فتنه» نامیدن اعتراضات اخیر گفت: «همه گروه‌های ضد انقلاب، ملی مذهبی‌ها، نهضت آزادی و حتی مارکسیست‌ها و طرفداران لیبرال دموکراسی با آشوب و انحرافات دنبال سرنگونی نظام بودند و حتی بهائیان برای اولین بار به صورت جدی در حمایت از یک کاندیدای خاص در صحنه انتخابات حاضر شدند.»

ذوالنور :همه گروه‌های ضد انقلاب، برای اولین بار به صورت جدی در حمایت از یک کاندیدای خاص در صحنه انتخابات حاضر شدند

وی انتخابات ریاست جمهوری را «بهانه و بستری» برای این ناآرامی‌ها عنوان کرد و افزود: «فتنه از قبل طراحی شده بود و برخی از افراد نیز مورد سوء استفاده قرار گرفته و سیاهی‌لشکر شدند.»

جانشین نماینده رهبر ایران می‌گوید: «برخی خواص در این فتنه‌ها لرزیده‌اند و در سخنان اطلاعیه، سکوت یا لحن خود گلوله‌ای به نفع دشمنان شلیک کردند و یا با سکوت خود باعث تردید در میان مردم شدند.»

پیش از این نیز برخی محافظه‌کاران از همراهی چهره‌های شناخته شده جمهوری اسلامی با معترضان به نتایج انتخابات اعتراض کرده بودند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از جمله افرادی است که به همدلی با معترضان و سکوت در برابر اعتراضات آن‌ها متهم شده‌است. شماری از مراجع تقلید نیز در جریان اعتراضات صد روز گذشته به نتایج انتخابات، از معترضان حمایت کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خوب این پیشرفت بدی نیست حداقل ملا ها ماسک خود را به کنار زدند .

-- بدون نام ، Oct 9, 2009

آقایان صدای الرحمنشان بلند شده به (اته پته) افتاده اند .
مردم ما تازه یاد گرفته اند بدیهی ترین حقوق ابتدایی یک انسان را طلب کنند . همین اصول ابتدایی هم باعث لرزش آخوند و کشیش و ... میشود .چراکه ذات تشرع با تکلیف است و نه حق .

-- امید ، Oct 9, 2009

آری ما دشمن قاتلین و مجانین هستیم و این دشمنی را نیز انکار نمی‌کنیم. جاء الحق و ذهق الباطل ان باطل کان ذهوقا!

-- کاوه ، Oct 9, 2009

salam.age momkene in adreso link koni:
sabz-ineh.blogspot.com

-- sabzineh ، Oct 9, 2009

آخوندا با شعار "جمهوری اسلامی" روی کار آمدند حالا جمهوری خواهان دشمن اینها شدند. خوشحالم که بالاخره این نقاب دروغ رو از صورتشون برداشتند. سرنگون باد "حکومت اسلامی".

-- mehrnoosh ، Oct 9, 2009

جناب ملاي مفتخور اولا خودت را با اسلام يكي ندان. دوما شيشه‌هاي عينكت هم كثيف است براي همين نمي‌تواني جمعيت ميليوني ايرانيان جمهوريخواه را ببيني. ضمنا تو هم مانند قاضي مرتضوي دستمالي هستي كه تاريخ مصرف كوتاهي داري. دستت براي ملت رو شده است.
جانم فداي ايران

-- ميرآخور ، Oct 9, 2009

انتظار داري با جنايت كاري چون تو و اربابت دوست باشيم. با ما دشمن باش و با اين دشمني بمير.

-- داراب ، Oct 9, 2009

ma hame 72 milyoon irani jomhuri mikhaim, pas hame doshmane shoma hastim!! az keshvaremoon goreoon o gom konid, ta kafan arzoone, va gar na bezoodi be goor mirid!!!

-- bahare ، Oct 9, 2009

مى گم اون يكى خاتميه اونجورى بود، اين يكى چرا اينجوريه بيچاره؟! .... چندشم شد!
خوش داره پرونده اش روبراى دادگاه مردم هى سنگين تر كنه؟ شايد عقل درست حسابى نداره اين طفلك هى مى فرستنش خودش رو بيشتر كثيف كنه؟ يكى اينو جمعش كنه ببره يه جا شايد تونستن درمونش كنن!

-- مردم ايران ، Oct 9, 2009

آخ كه ما چقدر دشمنتيم!

-- ايرانى ، Oct 9, 2009

خب این عنوانی که به این گزارش داده اید که دقیقاً حرف این فرد نیست.
------------
مخاطب گرامی. احمد خاتمی دقیقاً همین جمله را بیان کرده‌است. حرف او در متن خبر آمده‌است. موفق باشید.
زمانه

-- محمد ، Oct 9, 2009

با ما دشمن باش ، و از این دشمنی بمیر !

-- atabak ، Oct 9, 2009

این ملای دیکتاتور منش آخرین زورهایش را برای حفظ حکومت عبا و عمامه زد

-- بدون نام ، Oct 9, 2009

مردم به جمهوری اسلامی رای دادند ، حالا چگونه است که نمی توانند نظرشان را عوض کنند ، همین مردم امروز جمهوری می خواهند ، اما نه جمهوری اسلامی یا مسیحی یا یهودی ، جمهوری ایرانی که دین خاصی در آن نقش نداشته باشد ، همانگونه که جمهوری در همه جای دنیا هست ، استقلال ، آزادی ، جمهوری ایرانی

-- Ali ، Oct 9, 2009

اين ملاها کاسه ای زير نيم کاسه دارند زور آخر رو میزنند به اميد اينکه تقی به توقی بخوره و حکومت خود رو بواسطه اون کش بدن.
آقايان به هر جا رسيدين بخاطر مردم ايران بوده و فرهنگ غنی آنها، و هر جا مملکت به پت پت افتاده بخاطر وجود ديدگاهای بسته شما بوده... واقعا تاريخ مصرفتان گذشته، ايران جايگاه شما افراد نيست...

-- محمد ، Oct 9, 2009

تا بحال تا این اندازه حرفهای چرند نشنیده بودم. دقیقا این رفتار دورویی شماست که ملت ایران را غیر خودی فرض میکنید. من په شما و بقیه مزدوران که خون ملت را در شیشه کرده اید پیشنهاد میکنم تا هنوز وقت دارید ازاین سرزمین کوچ کنید به آنگولا یا بورگینا فاسو که کرور کرور باج میدهید تا زورکی دوستتان داشته باشند بلکه آنجا هنوز راهتان بدهند. به امید روزی که نسل شما دروغگویان و مفتخوران از ایران عزیزمان برای همیشه کنده شود. آمین.

-- رضا ، Oct 10, 2009

که بابک به پا خاست یکباره ؛هان
به ایران بتابید خورشید جان
بترسید ای عبا پوشیدگان
که آورد با خون خویش؛ رفتتان
(اشاره به بابک خرمدین)

-- بدون نام ، Oct 10, 2009

من میگم جا نم فدای ایران ، تو میشنوی جا نم فدای اسرائیل؟ خودتی. مردم بیدار شده اند. وقتشه که تو هم از خوا ب خرگوشی بیدار شی و دست حاجی خانم رو گرفته برید.

-- بدون نام ، Oct 10, 2009

چه اقتخاری از این بالاتر که انسان با زهاکیان اشغالگر و جنایت کار دشمن باشد

-- جهانگیر آرشید ، Oct 10, 2009

درود بر همهی ایرانیهای عزیز استقلال ازادی جمهوری ایرانی باید بگم که ایها ترسشون از همبستگیی ما ملته که الان این گونه داریم متهد میشیم تا شر این اعراب را از سر ایران عزیز کم کنیم انها اخر خطن

-- aseid ، Oct 10, 2009

آقایان، خانمها، برادران، خواهران، ای امت!

دست و پای این آقایان را باید بوسید و بر خاک پای مطهر ایشان باید پیشانی سائید!

اینان گوش و چشم و زبان الله بر روی زمین هستند!

اینان حتی از رسول خدا و ائمه اطهار نیز معصوم ترند!

ایمان بیاورید به اینان تا پس از مرگ در بهشت جایگزین شوید و گرنه مار غاشیه و عقرب جرّاره و آتش جهنم در انتظار شما خواهد!

زنده باد خلافت سلطان خامنه ای و خاندان مبارکش!

-- حکیم ، Oct 10, 2009

30 سال پيش پدران ما به جمهوري اسلامي راي داده اند حا لا ما مي خواهيم اشتباه آنان را جبران كنيم و جمهوري ايراني مي خواهيم.

-- پارسي ، Oct 10, 2009

جناب احمد خاتمی
ماخواهان صلح و آرامش ودلبسته اسلام هستیم و همچنان دشمن شما واندیشه شیطانیتان هستیم

-- mina ، Oct 10, 2009

آقای سید احمد خاتمی یک چیز را باید در ذهن بسپارد و آن اینکه قرآن می فرماید مردم سرنوشت خود را تعیین می کنند. بنابراین اگر قرار است قرآن ملاک قرار گیرد تغییرات حکومتی امری است طبیعی و همان طوری که در 22بهمن 57 مردم نه بزرگ به حکومت پادشاهی گفتند و همه علما از آن استقبال کردند پس اجازه دهید که مردم اگر جمهوری ایرانی خواستند به آرمانشان برسند.

-- سلیمان حیدرپور ، Oct 10, 2009

استقلال آزادی فقط "جمهوری ایرانی"!

-- کامران ، Oct 10, 2009

lما از این اقایان خاتمی ذولنور.و رییس ارتش خواهش میکنیم یگ مجوز راهپیمایی بدهند بعد متوجه ایرانی بودن جمبش میشوند استقال.ازادی جمهوری ایرانی ایرانی ایرانی ایرانی

-- mohamad ، Oct 11, 2009

شعار هوشمندانه جنبش سبز درست به هدف خورده: جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Oct 11, 2009

خواسته جنبش سبز (جمهوری ایرانی) درست به هدف خورده، ناله دیکتاتورها در آمده

-- سبزعلی ، Oct 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)