تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

الزام اوباما به گزارش در مورد ایران

مجلس نمايندگان آمريکا روز پنج‌شنبه از باراک اوباما خواست تا تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۰ گزارشی در مورد روند تعامل با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای تهیه کند.

مجلس نمايندگان آمريکا ارائه این گزارش از سوی رئیس جمهوری آمریکا را به عنوان شرطی برای تصویب لايحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۰ ایالات متحده قرار داده‌است.

این مصوبه مجلس نمایندگان هم‌چنین از دولت آن ‌کشور خواسته در صورتی که جمهوری اسلامی «پیشنهاد تعامل از طریق گفت‌وگوهای دیپلماتیک با آمریکا را نپذیرد» و «تمامی فعالیت‌های غنی‌سازی و فرآوری را متوقف نکند» تحریم‌های بیشتری را علیه ایران وضع کند.

این لایحه هم‌چنین از وزیر دفاع آمریکا خواسته تا هرساله گزارشی را در مورد «راهبرد نظامی کنونی و آتی جمهوری اسلامی ایران» به کنگره ارائه دهد

این لایحه که هنوز قرار است به تصویب سنای آمریکا برسد از رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا نیز خواسته تا هرساله گزارشی را در مورد «راهبرد نظامی کنونی و آتی جمهوری اسلامی ایران» به کنگره ارائه دهد.

کریستوفر داد، از سناتورهای دموکرات ایالات متحده روز سه‌شنبه خواهان افزایش فشار بر جمهوری اسلامی شد و از در دست تهیه داشتن «یک قانون فراگیر تحریمی علیه ایران» خبر داد.

پیش‌نویس لایحه سنای آمریکا حاوی تحریم‌های جدیدی علیه شرکت‌هایی است که فرآورده‌های پالایشی نفت به ایران می‌فروشند.

مسعود میرکاظمی، وزیر نفت ایران، امروز اعلام کرد که جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم‌ احتمالی بنزین از سوی آمریکا، خرید بنزین از ونزوئلا و تدابیری دیگر را مد نظر دارد.

ایران که خود از صادرکنندگان عمده نفت است در تأمین بنزین مصرفی خود دچار مشکل است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)