تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

وداع با مصطفی گرگین زاده، خالق «بردی از یادم»

وداع با خالق «بردی از یادم» (ایسنا)

مصطفي گرگين زاده آهنگساز و موسيقيدان پيشکسوت و خالق آهنگ به ياد ماندني «بردي از يادم» سحرگاه روز سه شنبه در سن ۸۷ سالگي به دليل بيماري سرطان در تهران دارفاني را وداع گفت.

مصطفي گرگين زاده در سال ۱۳۰۱ در يکي از محله هاي قديمي درخونگاه تهران متولد شد و کارمند بازنشسته راه آهن بود. وي پس از اتمام دوره تحصيلات ابتدايى در دبستان هدايت ، وارد مدرسه موزيك ارتش شد. او آموزش موسيقي را در مدرسه موزيک ارتش نزد استاداني چون غلامحسين مين باشيان ، سروان داود نجمي و ايرواني اعظم شروع کرد. اين نوازنده برجسته ترومپت و سازهاي بادي اوايل سال ۱۳۲۶ با مرحوم مهدى خالدى آشنا شد و به پيشنهاد وی كه سرپرستي اركستر راديو را برعهده داشت با راديو به همكارى پرداخت.

مرحوم گرگين زاده در دوران فعاليت هنري خود با هنرمندان برجسته موسيقي از جمله ابراهيم‏خان منصورى، مهدى خالدى، حبيب‏اللَّه بديعى، لطف‏اللَّه مجد، على تجويدى، حسين تهرانى و بسياري ديگر همكارى داشت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جالب است که از گرگين زاده بعنوان سازنده آهنگ"بردي از يادم" ياد مي کنيد ولي اسمي از "دلکش"که باصداي فراموش نشدني اش هر ترانه اي را که خواندماندگار کرد، نمي بريد.مثل رسانه هاي جمهوري اسلامي که از بردن اسم زنان اکراه دارند

-- بدون نام ، Oct 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)