تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تظاهرات دانشجویان در دانشگاه شریف

به دنبال اعلام حضور کامران دانشجو، وزیر علوم در دانشگاه صنعتی شریف، صدها تن از دانشجویان معترض در این دانشگاه دست به تظاهرات ضد دولتی زدند.

بنا به گزارشهای رسیده از تهران، صبح امروز تظاهرکنندگان که شمار آنها بالغ بر صدها تن بود، در اعتراض به حضور کامران دانشجو در این دانشگاه به تظاهرات پرداختند و با تجمع در برابر کتابخانه مرکزی دانشگاه شریف، شعارهایی علیه دولت و رهبر جمهوری اسلامی سر دادند.

یکی از فعالان دانشجویی حاضر در دانشگاه شریف به زمانه گفت که اعتراضات دانشجویی امروز در این دانشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا یک بعدازظهر ادامه داشت.

به گفته وی، ابتدا حدود ۵۰۰ دانشجو جلوی کتابخانه مرکزی این دانشگاه تجمع کردند که هر لحظه بر آنها افزوده می‌شد.

تظاهرکنندگان که شمار آنها بالغ بر صدها تن بود، در اعتراض به حضور کامران دانشجو در این دانشگاه به تظاهرات پرداختند و شعارهایی علیه دولت و رهبر جمهوری اسلامی سر دادند

بر اساس این گزارش، وزیر علوم دولت دهم که قصد داشت برای گشایش یک کتابخانه وارد این ساختمان شود موفق به این کار نشد و با انحراف مسیر خود به ساختمان دیگری رفت و معاون خود را به محل تجمع فرستاد.

روز گذشته نیز صدها تن از دانشجویان دانشگاه تهران دست به تجمع اعتراضی زدند و در یک مورد، پس از خروج از دانشگاه تهران با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

همچنین معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تهران به دانشجویان ساکن در خوابگاه این دانشگاه هشدار داده است که در تجمعات «غیرقانونی» شرکت نکنند.

در اطلاعیه این معاونت آمده است: «با افرادی که به نحوی در برگزاری و یا مشارکت در تجمعات منجر به خشونت دخالت داشته باشند، حسب مقررات عمل خواهد شد.»

از آغاز بازگشایی دانشگاه‌ها در ایران، تجمعات اعتراضی در دانشگاه های مختلفی شکل گرفته و به نظر می‌رسد که اعتراضات خیابانی ماه‌های گذشته نیز بر فضای دانشگاه ها تاثیر گذاشته است.


کامران دانشجو پیش از این، رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شعارهادانشجويان اين بود:
محمود خائن آواره گردي- خاك وطن را ويرانه كردي- كشتي جوانان وطن - كردي هزاران در كفن - كروبي بت شكن بت بزرگ رو بشكن - احمدي نژاد عامل تبعيض و نژاد.خاك و خاشاك تويي دشمن اين خاك تويي - دانشجو مي ميرد ذلت نمي پذيرد

-- ziba ، Sep 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)