تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سه زن ایرانی برنده جایزه بنیاد لخ والسا

لادن و رؤیا برومند و شادی صدر برنده جایزه حقوق بشر سال ۲۰۰۹ بنیاد لخ والسا رئیس جمهوری پیشین لهستان شدند.

بنیاد لخ‌ والسا دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از اعطای جایزه سال ۲۰۰۹ خود به این سه زن ایرانی خبر داده است.

این بنیاد اعلام کرده که جایزه ۱۰۰ هزار دلاری خود به همراه دیپلم افتخار را به خاطر «‌فعالیت‌های پیگیر و ستایش برانگیز» این سه زن، در راستای «پیشبرد آزادی بیان، موازین حقوق بشر و دموکراسی» در ایران به آنها اعطا کرده است.

بنیاد لخ‌ والسا در بیانیه خود از فعالیت‌های شادی صدر فعال حقوق زنان علیه مجازات‌هایی از قبیل «سنگسار» در ایران «تجلیل» به عمل آورده است.


شادی صدر

این بنیاد در عین حال از فعالیت‌های لادن و رؤیا برومند برای مقابله با هر «نوع نژادپرستی، تبعیض و نقض حقوق بشر» در ایران تجلیل کرده است.

لادن و رویا برومند فعالیت‌های خود را در چهارچوب بنیادی به نام «برومند» انجام می‌دهند که به نام عبدالرحمن برومند پدر فقید این دو نفر تشکیل شده است.

در سال‌های اخیر، فعالان زن ایرانی به خاطر فعالیت‌های خود در زمینه‌های حقوق بشر، حقوق زنان، لغو مجازات اعدام و سنگسار در ایران، برنده بسیاری از جوایز معتبر حقوق بشری در جهان شده‌اند.

نسرین ستوده، پروین اردلان، شیرین عبادی و کمیپن یک میلیون امضا از جمله زنان و نهاد‌های مرتبط با فعالان حقوق زنان در ایران به شمار می‌روند که موفق به دریافت جایزه‌هایی شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کلاهم را به افتخار شما عزیزان بر میدارم.

درود بر شما عزیزان ملت ایران.

در دوران تحصیلات یاد گرفته‌ام که فقط به اصول عینی‌، ارزش بنهم. شما عزیزان و فریادهی همسرم عزیزم رزیتا، مرا وداخت، تا به تلاش‌های شما نازنینانم و دیگر زنان ایران ارزشی دیگر و بالاتر بدهم.

از آموزش شما زنان فر هیخته ایران متشکرم.

....

-- بدون نام ، Sep 29, 2009

درودهای گرمو فراوونو دستمریزاد بر این سه زن دلاور ایرانی.

-- مردرند مفتخر ، Sep 29, 2009

ایکاش میشد که مردم خودمون هم از این عزیزان قدردانی می کردنند...

-- سعید ، Sep 29, 2009

گرچه این بار تلاش های این سه بانوی گرانمایه مورد ستایش بین المللی قرار گرفته اما نیک میدانیم که این قدر دانی بین المللی از آنان در حقیقت سپاسی است نمادین از تمام تلاشگران حقوق بشر از تمام زنان پیکار گر ایرانی که برای کسب و تثبیت حقوق بشر با دلاوری بمیدان آمده اند و استوار بر خواست بحق خود پای می فشارند. چه سرافراز است فرهنگی که زنانی از این دست می پرورد و چه سرافرازند فرزندانی که در دامان چنین مادرانی پرورش می یایند. با سپاس از رزمشان ، پایداریشان و تواضع بی پایان در برابر همۀ آنان

-- رضا نافعی ، Sep 29, 2009

زنده باد زنان آزادی خواه ایرانی. به امید آزادی و برابری و تساوی.

-- فرزاد ، Sep 30, 2009

درود وهزاران سلام بر شیر زنانی که با پایداری وتحمل سختیهای فراوان در جهت روشنگری جامعه می کوشند تا راه دموکراسی را برآیندگان فراهم سازند. این جایزه مبارک باد بر آنها و تشکر نمود از اهداء کنندگان آن. از مشهد

-- کامبیز ، Sep 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)