تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی: خبرگان سر زیر برف کرد

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات در نامه‌ای از عملکرد اکبر هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری و اعضای این مجلس انتقاد کرد و گفت که «خبرگان ملت در این اجلاس، سر خود را زیر برف کردند.»

مجلس خبرگان رهبری، هفته گذشته در پایان اجلاس دو روزه خود با انتشار بیانیه‌ای از عملکرد آیت‌الله علی خامنه‌ای در حوادث پس از انتخابات «قاطعانه» دفاع کرد و وی را تنها کسی دانست که «لباس رهبری بر قامتش زيبنده است.»

آقای کروبی در اعتراض به این اعلام موضع خبرگان رهبری، اعلام کرده که در این اجلاس، مجلس خبرگان رهبری به خاطر نپرداختن به اموری که باید مورد «کنکاش» قرار می‌گرفت، به نهادی «بی‌اثر» تبدیل شد.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات، ماحصل این اجلاس دو روزه را «چند سخنرانی و صدور بیانیه‌» دانست که به اعتقاد وی، «بدون برگزاری اجلاس هم می‌شد آن را انجام داد.»


وی از این اینکه در بیانیه خبرگان رهبری از وضعیت بحرانی موجود با عنوان «فتنه» یاد شده است، انتقاد کرده و خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس آن نوشته که «چگونه تائيد فرموديد که تصاعد اين آتشفشان را امواج فتنه بخوانند و چنين بی‌دغدغه از کنار شرايط خطير مترتب بر کشور بگذرند؟»

آقای کروبی در بخش دیگری از نامه خود به غیبت آقای هاشمی در زمان قرائت بیانیه مجلس خبرگان اشاره کرده و خطاب به وی نوشته است: «شما نه سخنى در انتقاد از شرايط حاكم بر كشور بر زبان مى‌آوريد و نه انتقادى را بنا به وظيفه خود منتقل مى‌كنيد.»

او از رئیس مجلس خبرگان رهبری پرسیده است: «آيا اين همان اكبر هاشمى است با همان روحيه‌اى كه قبل و بعد از انقلاب در او سراغ داشتيم؟»

کروبی خطاب به هاشمی: «شما نه سخنى در انتقاد از شرايط حاكم بر كشور بر زبان مى‌آوريد و نه انتقادى را بنا به وظيفه خود منتقل مى‌كنيد»

کروبی در دومین نامه خود طی سه ماه گذشته به اکبر هاشمی رفسنجانی، با انتقاد از حملات صورت گرفته علیه آیت‌الله علی‌محمد دستغیب در مجلس خبرگان آورده است: «اگر قرار بر اين است كه در مجلس خبرگان هيچ خبره‌اى، جز به تائيد سخن نگويد، آيا بهتر آن نيست كه اجلاس سالانه‌اى هم برگزار نكند؟»

آقای دستغیب از جمله روحانیان بلند‌پایه و عضو خبرگان رهبری است که در سه ماه گذشته، انتقاد‌هایی از عملکرد آیت‌الله خامنه‌ای در حوادث پس از انتخابات مطرح کرده است.

برخی اعضای مجلس خبرگان تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه این انتقاد‌ها، طرح «سلب صلاحیت» وی را به هیات رئیسه این مجلس ارائه خواهند کرد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز با انتقاد از این برخورد‌ها «چنين اختناق و سختگيری‌هايی آن هم در حق يک نماينده مجلس خبرگان را با هيچ عقل سليمی قابل توجيه» ندانسته است.

«به راستی تا چه حد در اين اجلاس به عملکرد برخی سازمان‌های تحت نظارت رهبری که نظارت عاليه بر آنها بر عهده شما در مجلس خبرگان است، رسيدگی شد»

او نوشته که «چگونه می‌توان برای مردم توجيه کرد خفه کردن و بستن دهان يک نماينده مجلس خبرگان را که وظيفه‌ای سنگين برعهده او گذاشته شده است؟»

آقای کروبی از اکبر هاشمی رفسنجانی پرسیده که «پاسخ شما چيست به مردمی که از وظايف مجلس تحت رياست شما در شرايطی چنين خطير پرسش می‌کنند؟»

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات همچنین از هاشمی سئوال کرده است که «به راستی تا چه حد در اين اجلاس به عملکرد برخی سازمان‌های تحت نظارت رهبری که نظارت عاليه بر آنها بر عهده شما در مجلس خبرگان است، رسيدگی شد؟»

کروبی در بخش دیگری از نامه خود از هاشمی رفسنجانی پرسیده که تا «چه حد جايگاه صندلی‌ای که بر آن تکيه زده‌ايد را حفظ کرده و به چه ميزان در جايگاه رياست مجلس خبرگان، حافظ انقلابی بوده‌ايد که اصلی‌ترين هدف آن، مقابله با بی‌عدالتی و تضييع حقوق مردم بوده است؟»

دومین نامه کروبی به اکبر هاشمی رفسنجانی، یکی از تند‌ترین نامه‌هایی است که طی ۳۰ سال گذشته در نقد عملکرد مجلس خبرگان رهبری نوشته می‌شود.

برخی جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اعضای مجلس خبرگان انتظار داشتند که این مجلس در اجلاس خود به بررسی عملکرد آیت‌الله خامنه‌ای بپردازد.

این مجلس در بیانیه‌ خود هیچ اشاره‌ای به اینکه در این اجلاس، درباره علمکرد آقای خامنه‌ای مذاکراتی صورت گرفته یا خیر، نکرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر شیخ ما

-- شاهرخ ، Sep 29, 2009

... با این سیستم حکومت داری نابود کردن این مملکت رو از فرهنگش تا اقتصادش تا علمش تا صنعتش تا دینش تااخلاقش. رسیدن به جایی که به نظرم عقل رو هم کاملا تعطیل کردن. یارو پاشده می گه جایگاه رهبری آقای خامنه ای را می طلبد!!!!!!!!!!!!! سردمدار این نابودی هم همین آقای خامنه ای با سیاست مشعشع‌:"من خودمم نمیدونم چی می خوام فقط انشا خوب می گم تا دو روز بیشتر بهم بگن ولی امر مسلمین جهان، برای همین بادمجون دور قاب چینها رو دوست دارم و بقیه اسمشون هست دشمن".

مسخره نیست؟‌

-- بدون نام ، Sep 29, 2009

آقای کروبی آخه عزیز برادر (بقول مارمولک) شما از هموطن های خود میتوانید انتظار اعتراض داشته باشید ولی متاسفانه نه از همه هم لباسی هایتان. در اینمورد که چرا بعضی از آنها در عمل و از ابتدا با پهلوی ها در افتادند مراجعه کنید به کتاب تاریخ سی ساله ایران و پیش بینی آنزمان مرحوم شهید امیر پرویز پویان که انگیزه مخالفت روحانیون با پهلوی ها و یا ستم شاهی بیشتر مبارزه صنفی است نه مبارزه برای مردم یا حتی برای اسلام !!! ولی چرا نصایح مرحوم طالقانی را گوش نکردید (سخنرانی بعد از غیبت 2-3 روزه )عملا پست های سیاسی را قبضه کردید؟ ولی امید وارم پیروز باشید.

-- Nader ، Sep 29, 2009

مشتت درد نکنه کروبی غیور و دلیر.
موسوی و خاتمی نیز بدانند که باید بسیار بیش ازینها مبارز باشند. ‌
بزن که اگر نزنی زنند ترا.

-- مشت کوبنده ، Sep 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)