تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تجمع دانشجویان معترض در دانشگاه تهران

نزدیک به هزار دانشجوی معترض مقابل کتابخانه دانشگاه تهران تجمع کردند و با خواندن سرود و سر دادن شعارهایی به تظاهرات ضد دولتی پرداختند.

بنا به گزارش‌های رسیده، دانشجویان معترض در آغاز سال تحصیلی جدید، امروز دوشنبه، در حالی که نمادهای سبز به همراه داشتند، حمایت خود از اعتراضات در ماه‌های اخیر را اعلام کردند.

پیش از این، برخی از سایت‌ها از احتمال حضور و سخنرانی محمود احمدی‌نژاد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران خبر داده بودند.

خبرگزاری مهر به نقل از محمدصادق ضیایی، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران گفته بود: «از طرف حوزه ریاست دانشگاه تهران با دفتر ریاست جمهوری ارتباط و هماهنگی کامل جهت حضور احمدی‌نژاد وجود دارد و قرار است خبر قطعی حضور یا عدم حضور وی به صورت رسمی به مسوولان دانشگاه ابلاغ شود.»


پرتاب گاز اشک‌آور در مقابل دانشگاه تهران در جریان اعتراض به نتیجه انتخابات(AFP)

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه تهران نیز به فارس گفته بود: «با توجه به اینکه احمدی‌نژاد به تازگی از سفر نیویورک بازگشته است، به دلیل خستگی سفر به احتمال زیاد در این مراسم حضور نخواهد داشت.»

یک شاهد عینی به زمانه گفته است که از آغاز تظاهرات دانشجویان، موبایل‌ها در این منطقه قطع شده‌اند، اعتراض دانشجویان به خارج از محیط دانشگاه کشیده شده و نیروهای ضدشورش اقدام به سرکوب آنها کرده‌اند.

در پیوند با این گزارش، سایت موج سبز آزادی امروز دوشنبه از برکناری مدیرکل انتظامات دانشگاه تهران خبر داده است.

این وب‌سایت، علت این برکناری را «تقویت فضای امنیتی» عنوان کرده است.

این سایت افزوده است: «اتخاذ این تدابیر در آستانه روز دوشنبه ـ که احتمال حضور احمدی‏نژاد در مراسم بازگشایی دانشگاه‏ها می‌رود ـ به تشدید فضای امنیتی دانشگاه منجر شده است.»

یک شاهد عینی به زمانه گفته است که از آغاز تظاهرات دانشجویان، موبایل‌ها در این منطقه قطع شده‌اند، اعتراض دانشجویان به خارج از محیط دانشگاه کشیده شده و نیروهای ضدشورش اقدام به سرکوب آنها کرده‌اند

محمود احمدی‌نژاد در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها در سال ۱۳۸۶در تالار علامه امینی دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و با اعتراض دانشجویان روبه‌رو شد.

در آن سال دانشجویان با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد»، نسبت به سیاست‌های دولت نهم علیه دانشگاه‌ها، بازداشت دانشجویان و اخراج استادان منتقد اعتراض کردند.

سال گذشته زاهدی وزیر علوم وقت به نمایندگی از احمدی‌نژاد در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و او نیز با اعتراض بخشی از دانشجویان دانشگاه تهران روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، بعد از ظهر روز گذشته نیز غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس که به منظور شرکت در جلسه گروه علمی فلسفه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، به این دانشگاه رفته بود، با اعتراض بیش از ۵۰ دانشجوی معترض روبرو شد که با سردادن شعارهایی، وی را تا درب دانشکده بدرقه کردند.

حدادعادل اخیرا درباره رویدادهای بازداشتگاه کهریزک گفته بود: «کشته شدن سه نفر در کهریزک مسئله مهمی نیست.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

همه علایم حاکی از پیشرفت جنبش تا سقوط نهایی نظام کودتاچیان است. چه در داخل و چه در خارج کودتاچیان الترناتیوی ندارند.
مردم ازاده ایران خصوصا جوانان و زنان بالاخره بعد از سی سال جنبشی را اغاز کردند که تحولی در مبارزات مدنی و ضد دیکتاتوری نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای مسلمان است.
دیگر این ندای ازادی را که از خیابانها و پشت بامها و دانشگاهها و بزودی مدارس لرزه بر اندام کودتاچیان انداخته هیچ نیرویی و هیچ سرکوبی نمیتواند خاموش کند.
این بار همه مبارزان راه ازادی دست در دست هم داده و اختلافات عقیده ای و قومی و مذهبی خود را کنار گذاشته و بسوی ازادی و دمکراسی و جمهوری واقعی در حرکتند.
پیروز باد ایران و ایرانی
زنده باد ازادی
مرگ بر استبداد و تحجر

-- NAM ، Sep 28, 2009

دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي به دانشجويان شجاع دانشگاه تهران درود مي‌فرستند.

-- دانشجويان ، Sep 28, 2009

افرین به این دانشجویان غیور سبز اندیش بازهم اعتراض کنید بازهم راهپیمایی کنید درود بر موسوی درود بر جنبش سبز

-- نا شناس ، Sep 28, 2009

دانشجوياني كه شعار مي دادند دو هزار و كسانيكه آنها را در حاشيه ها همدلي وهمراهي مي كردندنيز بسيار زياد بودند: اين شعار آنها بسيار معني دار بود:اي شاه خائن آواره گردي خاك وطن را ويرانه كردي كشتي جوانان وطن كردي هزاران در كفن!!احمدي ن‍ژاد عامل تبعيض و نژاد خس و خاشاك تويي دشمن اين خاك تويي.آنها شهارهايي ضد ولايت فقيه نيز سر دادند.رهبر ما قاتله ولايتش باطله

-- زيبا-تهران شاهد عيني ، Sep 29, 2009

آی حاج قاسم
آفرین براین غیرت فرزند عزیز وبی ادعا شهید همت
خب به یاد داشته باش اگر همت ها حضور داشتند شما ها نمی توانستید این گونه بتازید
این حرف دل تنها فرزند شهید باکری نیست
هزاران نفراز اعضای محترم خانواده شهدا دیگر شما ورفتار وکردارتان راقبول ندارند.
اگر مراجعه کیند به اعلام حمایت های خانواده شهدا از آقایان کروبی وموسوی آنوقت متوجه می شوید که جمع کثیری از این دل سوخته گان نیازی به شما ولوح ونشان افتخاری که توسط احمدی نژاد به پدران شهدا اعطا می شود ندارند.
خانواده شهدا افتخارشان همین است که حامیانشان خدا ومردم هستند .نه عده ای سودجو ..وآدم کش .از خدا بی خبر
واقعا چه بلائی برسر این کشور آوردید ه آه وناله همه را درآوردید.
هرکس حرف می زند می گویید، عامل خارجی است .این چ بساطی است که برپا کردید
این همه تهدید به چه بهائی؟
یک ایثار گر وجانباز وعضو خانواده شهدا

-- بدون نام ، Sep 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)