تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«گلایه» ۱۲ عضو خبرگان از مواضع هاشمی

خبرگزاری فارس به نقل از یک عضو مجلس خبرگان رهبری گزارش کرد که در جلسه هفته گذشته این مجلس، ۱۲ سخنران از مواضع اکبر هاشمی رفسنجانی در حوادث اخیر «گلایه» کرده‌اند.

آیت‌الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز شنبه به این خبرگزاری گفت که از ۱۶ نفری که در ششمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان سخنرانی کردند، ۱۲ نفر آنها از مواضع آقای هاشمی در حوادث اخیر «گلایه» داشتند.

گزارش آقای کعبی از اجلاس اخیر مجلس خبرگان در حالی از سوی خبرگزاری فارس منتشر می‌شود که آئین‌نامه مجلس خبرگان رهبرى، مشروح جلسات و بحث‌هاى این مجلس را «محرمانه» اعلام کرده است.


به گفته آقای کعبی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی ۴۵ دقیقه‌ای تلاش کرد به «گلایه‌های» معترضان پاسخ بدهد که «نطق‌های روز بعد نشان داد که آنان از این پاسخ قانع نشده‌اند.»

او اظهار داشت که سخنرانان از «سکوت و عقب‌نشینی برخی از خواص»، انتشار نامه آقای هاشمی به آیت‌الله خامنه‌ای پیش از برگزاری انتخابات، سکوت وی بعد از خطبه‌های ۲۹ خرداد ماه آقای خامنه‌ای و اظهاراتش در نماز جمعه ۲۶ تیر ماه «انتقاد» کردند.

به گفته آقای کعبی، سخنرانان اجلاس هفته گذشته نشان دادند که «شناخت کاملی نسبت به ابعاد فتنه‌های گوناگون» پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم دارند.

به گفته آقای کعبی، ۲۶ عضو مجلس خبرگان در واکنش به اظهارات آیت‌الله دستغیب، اخطار داده‌اند در صورتی که «هتاکی‌های» وی ادامه یابد، طرح «سلب صلاحیتش» را ارائه خواهند کرد

هفته گذشته، ششمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان برگزار شد که در پایان، اعضای این مجلس با انتشار بیانیه‌ای از عملکرد آیت‌الله علی خامنه‌ای در حوادث پس از انتخابات، حمایت کردند.

آنها همچنین از آقای خامنه‌ای به خاطر «تدابیر حکیمانه‌ای» که برای خاموش کردن «آتش فتنه» در حوادث اخیر به کار گرفته بود، قدردانی کردند.

این بیانیه در شرایطی منتشر شد که برخی مراجع تقلید شیعه، احزاب و شخصیت‌های سیاسی به عملکرد آقای خامنه‌ای در حوادث پس از انتخابات همچنان اعتراض دارند.

آقای کعبی در بخش دیگری از سخنان خود ادعا کرد که اعضای مجلس خبرگان رهبری به عملکرد هیات رئیسه این مجلس درباره نحوه انتشار متن سخنرانی‌های آنها در مورد «تبیین جنگ نرم،‌ کودتای مخملی و گلایه از سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبری» اعتراض داشتند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، نطق پیش از دستور آیت‌الله علی‌محمد دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری را «هتاکانه، ساختارشکنانه و عاری از منطق و استدلال» توصیف کرد.

آیت‌الله علی‌محمد دستغیب از جمه روحانیون بلندپایه‌ای است که در ماه‌های اخیر با انتشار بیانیه‌هایی، از عملکرد آقای خامنه‌ای در حوادث پس از انتخابات انتقاد کرده است.


آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله مقتدایی در مجلس خبرگان

آقای دستغیب هفته گذشته در اظهاراتی از «سکوت» اعضای خبرگان رهبری در حوادث اخیر انتقاد کرده بود.

او گفته بود که «چرا مجلس خبرگان نمی‌تواند در مواقع لزوم تشکیل جلسه دهد و تخلف از قانون اساسی را پیگیری کند؟»

به گفته آقای کعبی، ۲۶ عضو مجلس خبرگان در واکنش به اظهارات آیت‌الله دستغیب، اخطار داده‌اند در صورتی که «هتاکی‌های» وی ادامه یابد، طرح «سلب صلاحیتش» را ارائه خواهند کرد.

مجلس خبرگان، مجلسی متشکل از فقهای «واجد شرایط» است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

مدت هر دوره این مجلس که اعضای آن از سوی مردم انتخاب می‌شوند، هشت سال است.

مجلس خبرگان نیز در مواد یک و دو آیین‏نامه داخلى این نهاد، تعداد خبرگان را ۸۶ نفر اعلام کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آيت الله دستغيب از خبرگان مردمي است نه از خبرگان رهبري و مدافع حقوق مردم است. درود بر دستغيب كه فرزند خلف پدرش است. به نظرم ايشان پيش از رد صلاحيت بايد به نفع مردم استعفا دهند و از مجلس ظلم و جور خبرگان و حامي ظالم بيرون بيايد.

-- آزادمرد ، Sep 26, 2009

تازه دارند خبره میشوند! با این همه خیلی مانده است که حجت الاسلام ناگهان آیت الله شده را بشناسند.

-- بدون نام ، Sep 26, 2009

پدران و مادران پنجاه شصت ساله ی ما باید پاسخ این پرسش اساسی را بدهند که آیا شما نظام پادشاهی ایران را سرنگون کردید تا این نظام و این حکومت را و حاکم کنید؟ اگر نه! چرا یکپارچه تر و منسجم تر به جنبش جوانان خود نمی پیوندید تا با هم بصورتی صد در صد یکپارچه این جرثومه های فساد و تباهی و....و تجاوز را از سر سفره ی معنویت و مادیت و نفت و گاز و بیرون کنیم؟؟
....

-- بدون نام ، Sep 26, 2009

من تصویر آقای مهدوی کنی را میبینم که در حال صحبت با همکارش میباشد. ایشان حدود 28 ویا29سال پیش تمارض میکردند از برای شرکت در میتینگ کارمندان معترض به نحوه و ترتیب و طریق بر گزاری اولین دوره انتخابات مجلس شورای ملی( هنوز اسلامیش به فکر معماران نرسیده بود) با مقدماتی که ایشان ویارانش مانند آقای میرسلیم و زواره ای همیطور همکار خریداری شده بنده مثل آقای ...سلیمانی...
باری زمانیکه اینجانب با خواهش و اصرار ایشان را به جلسه حضور کارمندان معترض وزارت کشور هدایت میکردم (وزیر کشور بودند و رئیس کمیته ها...)گلایه میکردند که نمیتوانند و ناراحتی قلبی دارند وقلبشان درد میکند.
خواستم بایشان بگویم سلام علکیم حاج آقا و دست پزشکان و متخصصین ِ تحصیل کرده وطن وشاید غیره درد نکند که ایشان را هنوز زنده وسر حال نگه داشته اند.آنروز و در آن جلسه گرد همآئی کارمندان معترض... نیز بیش از دقایقی گویا نتوانستند حضور یابند و بنده نیز بعنوان همدردی با استمالت ایشان به بدرقه اش رفتم که گویا عازم میتینگ دیگری بودند باتفاق آقایان رجائی و با هنر...
توضیح آنکه بنده نماینده "اجباری..." کارمندان وزارت کشور بودم که البته بعد ها که مراتب اعتراضمان ...به مطبوعات کشید کارمندان محترم وزارتخانه مان سنگ تمام گذاشتند و اجازه ندادند که پاسداران ویا مآموران رنگارنگ مرا دستکیر کنند که البته نیمه شبان نادر جوانانی (پنج نفر پاسدار بودند) بعنوان اینکه حاج آقا مایل به صحبت با شماست تحت الحفظ به کمیته مرکزی بردندم و باقی قضایا که سر ِ دراز دارد...

-- محمد رضا رقابی ، Sep 26, 2009

- به کسانی که هنوز به اصلاح این سیستم می اندیشند می گویم:
آیا با این حرکت در مجلس حبرگان، برایتان ثابت نمی شود که اصولاً یک رژیم دیکتاتوری که قانون رسمی آن بر برتری یک طبقه غیر مولد بر افراد جامعه بنا شده و اختیار جامعه را به آنها می سپارد هیچگاه نمی تواند در خط مصلحت جامعه باشد. با این اتفاقات باید روشن شده باشد که نهادهای نمایشی که به نام انتخابات و ارگانهای نظارتی در این سیستم وجود دارند هیچگاه خاصیت واقعی ندارند.
بنابراین تنها راه اصلاح همانا تلاش برای برقراری دمکراسی است، که در آن ملت صاحبخانه و دولت (هیئت حاکمه) مستاجرند نه این که دولت ارباب و مردم رعیت باشند.
از این خواسته خودخواهانه که روند فرهنگی جامعه باید توسط دینداران و به زور حکومت کنترل شود دست بردارید و الا در نهایت شما هم آب به آسیاب این تبهکاران می ریزید.

-- حميد ، Sep 26, 2009

دستغیب یکبار خودش گفته که او حاظر است حتا خلع لباس هم بشود! او گفته البته لباسی که خامنه ای و فتوا دهنده ی تجاوز با من هملباس باشد برای من که هیچ حتا برای پسغمبر هم مایه ننگ است. آنها راست می گویند که بنده در کارهای آنها نه خبره هستم و نه اینکاره!
این مرد مرد پاکی ست. خدایش نگهدار باد!

-- بدون نام ، Sep 26, 2009

پرسش و درخواست بدون نام از پدران و مادران پنجاه شصت ساله ی خود بسیار اساسیست و در خور پاسخی راست و توجه ای درستست. جوانان امروز حق دارند که از نسل پیش انتظار همکاری داشته باشند، و نسل زود باور و فریبخورده انقلابی سی سال پیش نیز این همکاری را به جوانان امروز بدهکارست. پس به فرزندان خود بپیوندند تا نه تنها دین خود را ادا کرده بلکه نقشی مهم در این قیام ملی نیز داشته باشند.

-- جوان دیروزی ، Sep 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)