تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

قایقران ملی‌پوش ایران «پناهنده» شد

مینا علیزاده، عضو تیم ملی قایقرانی زنان ایران که به منظور شرکت در مسابقات جهانی به چک سفر کرده بود، با ترک اردوی این تیم و سفر به آلمان، از این کشور تقاضای پناهندگی کرد.

خبرگزاری‌ها روز گذشته سه‌شنبه گزارش کردند، خانم علیزاده که به همراه اعضای تیم ملی قایقرانی زنان و مردان ایران به چک سفر کرده بود، به تهران بازنگشته و از آلمان تقاضای پناهندگی کرده است.

اعضای تیم‌های ملی قایقرانی دراگون بوت زنان و مردان ایران پس از حضور در ششمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در چک، بامداد روز سه‌شنبه به تهران بازگشتند.

رشته ورزشی دراگون بوت (قایق اژدها) یکی از رشته‌های گروهی در ورزش قایقرانی است.

مینا علیزاده عضو تیم ملی دراگون بوت زنان ایران در آخرین روز حضور این تیم در چک، از مسئولان تیم ملی خواسته بود به وی اجازه دهند برای استراحت در هتل بماند که در بازگشت اعضای تیم به هتل متوجه می‌شوند که وی در اتاق خود نیست.

مسئولان فدراسیون قایقرانی ایران اعلام کرده‌اند که خانم علیزاده به آنها خبر داده که به همراه برادرش که مقیم آلمان است، به این کشور رفته است.


آنها همچنین اعلام کرده‌اند سندی که خانم علیزاده برای اجازه خروج از کشور به گرو گذاشته است را توقیف کرده و عضویتش در تیم ملی را برای همیشه لغو خواهند کرد.

این در حالی است که یک منبع آگاه به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته که مسئولان فدراسیون قایقرانی از برخلاف عرف، تعهدی از ورزشکاران برای بازگشت به کشور دريافت نکرده‌اند.

این منبع آگاه گفته که یکی دیگر از اعضای تیم ملی قایقرانی ایران که قصد پناهندگی به یکی از کشور‌های اورپایی داشته، دستگیر شده و به زودی تحویل مقام‌های ایران خواهد شد.

عباس محمدعلی، سرمربی تیم ملی دراگون بوت ایران نیز این اقدام خانم علیزاده را اقدامی «از پیش هماهنگ شده» دانسته است.

حسن تیمورتاش، دبیر فدراسیون قایقرانی ایران هم به خبرگزاری ایسنا گفته که تلاش برای بازگرداندن هر چه سریع‌تر این عضو تیم ملی آغاز شده است.

براساس گزارش وزارت خارجه آلمان ۶۳۱ ایرانی در سال ۲۰۰۷ از این کشور آلمان تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

حدود ۱۲۰ هزار ایرانی در آلمان زندگی می‌کنند که ۱۷ هزار نفر از آنها ملیت آلمانی گرفته‌اند.

بیشترین درخواست پناهندگی ایرانیان به این کشور در سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۸ بوده است و پس از ۱۸ تیر آخرین هجوم پناهندگی به این کشور رخ داد.

در سال ۲۰۰۷ از میان ۱۹ هزار و ۴۰۰ تقاضای پناهندگی از کشور آلمان، ۶۳۱ نفر آنها ایرانی بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بهتر است هر کسی سرش به تنش می ارزد از این مملکت دروغ و شیاطین برود تا این حکومت جهل روی پایه های سیاه دروغینش فروبریزد.

-- بدون نام ، Sep 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)