تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«اعترافات» اصلاح‌طلبان به روایت جعفری

محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران، با متهم کردن اصلاح‌طلبان به دست داشتن در طراحی «اغتشاشات اخیر»، بخش‌هایی از «اعترافات» گروهی از اصلاح‌طلبان بازداشتی‌ را منتشر کرد.

آقای جعفری ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران را «بزرگترین حادثه تاریخ انقلاب اسلامى» دانست و افزود که این حادثه می‌توانست «انقلاب اسلامى و محتواى» آن را تهدید کند.

این فرمانده سپاه اظهار داشت که ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران از قبل طراحی شده بود تا جهت‌گیری‌های «اصلی نظام» را تغییر دهد.


جعفری برای تائید اظهارات خود به گفته‌ها و اعترافات گروهی از رهبران اصلاح‌طلبان اشاره کرد که بخش‌هایی از آنها برای نخستین‌بار است که منتشر می‌شود.

فرمانده سپاه گفت که محمد موسوى خوئینى‌ها، عضو مجمع روحانیون مبارز در بهمن ماه سال ۱۳۸۷ طی سخنانی گفته بود که اصلاح‌طلبان به هر قیمتی که شده باید رهبری را از تخت پایین بکشند.

وی همچنین اظهار داشت که محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران در همان زمان، طی اظهارات مشابهی گفته بود: « اگر در این انتخابات احمدى‌‌نژاد سقوط کند، عملاً رهبرى حذف مى‌‌شود.»

«آقاى تاج‌زاده در انتخابات مى‌گفت ما مى‌توانیم با تجربیاتى که در این سالها کسب کرده‌ایم، به راحتى رهبرى را مهار کنیم»

این برای نخستین‌بار است که یک فرمانده عالی‌رتبه سپاه طی ماه‌های اخیر، رهبران جریان اصلاحات را به طور تلویحی به توطئه علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای متهم می‌کند.

ید‌الله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه پیش‌تر میرحسین موسوی را به مقدمه‌چینی برای راه‌اندازی انقلاب مخملی در ایران متهم کرده بود.

آقای جوانی گفته بود که سپاه این «فتنه» را در نطفه خفه خواهد کرد و «چشم» آن را نیز کور و از حدقه درخواهد آورد.

با اعلام نتیجه انتخابات و آغاز اعتراض‌های مسالمت‌آمیز، گروهی از فعالان سیاسی و مدنی بازداشت شدند که دادگاه بسیاری از آنها در هفته‌های اخیر به اتهام دست داشتن در «کودتای مخملی» برگزار شده است.

در این دادگاه‌ها برخی از اصلاح‌طلبان «اعترافاتی» داشته‌اند که برخلاف موضع‌گیری و باور‌های آنها در زمان آزادی‌ بوده است.

«خاتمى و فاتح و مهدى هاشمى رفسنجانى مى‌گفتند که برنده شدن در این انتخابات خیلى با انتخابات گذشته فرق می‌کند. در این صورت، جریان اصولگرا و رهبر دیگر نمى‌‌توانند سرشان را بلند کنند و این معناى یکسره کردن کار است»

بخش‌های عمده‌ای از این اعترافات بارها از طریق تلویزیون ایران پخش شده است، اما جعفری در سخنرانی خود، بخش‌هایی تازه‌ای از این «اعترافات» را «فاش» کرده است.

به گفته این فرمانده سپاه، محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز گفته است: «خاتمى و فاتح و مهدى هاشمى رفسنجانى مى‌گفتند که برنده شدن در این انتخابات خیلى با انتخابات گذشته فرق می‌کند. در این صورت، جریان اصولگرا و رهبر دیگر نمى‌‌توانند سرشان را بلند کنند و این معناى یکسره کردن کار است.»

او همچنین افزود که آقای ابطحی اشاره کرده که «هدف اصلاحات، حذف عنوان ولایت فقیه و رهبرى دینى و تغییر حاکمیت انقلابى و دینى به حاکمیت عرفى و سکولار است.»

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که محمد عطریانفر گفته است: «آقاى تاج‌زاده در انتخابات مى‌گفت ما مى‌توانیم با تجربیاتى که در این سالها کسب کرده‌ایم، به راحتى رهبرى را مهار کنیم.»

این فرمانده سپاه بر مبنای این اعترافات گفت که «برخى مى‌خواهند در عمل، در مقابل اصل نظام بایستند و ما وظیفه داریم آنها را رسوا کنیم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جالب است که این متهمین وقت نداشته اند تا این اعترافات را خودشان در چهار جلسه دادگاه بیان کنند و این مقام عالی رتبه نظامی که قاعدتا نبایستی به اموری جز نظامیگری بپردازند قبول زحمت کرده اند. راستی چرا تئوریهایشان را یک جا نمی دهند صدا و سیما . یادتان هست توی مناظره با موسوی احمدی نژاد با کینه از رفسنجانی یاد میکرد و به نظرات دیگران با اعتماد به نفس پوزخند میزد. اینها تماما از پیش طراحی شده بود و حتی حوصله جفت و جور کردن ایرادات انتخابات را هم نداشتند. در وقت اضافه مناظره حتی به مردم هشدار داده شد که نا آرامی هایی به وجود خواهد آمد...مگر رای ٢٢ میلیونی مردم به خاتمی با آشوب همراه شد. این دروغها مرغ پخته را هم به خنده می اندازد..

-- parsa ، Sep 2, 2009

برادر ممدلي همدست كوتاچي توهم زده است. جدي نگيريد. ميليونها ايراني مخالف عليه نظام توطئه مي‌كنند. توهم توطئه در خون و پوستش نهفته است. ممدلي، گيرم اون چند نفر اين‌طور گفته باشند ميليونها ايراني هم كه همينطور مي‌گويند عالم و آدم هم كه همينطور مي‌گويند. اگه حضرت آقايتان را نخواهند چه كسي را بايد ببينند. امام زمان را هم كه در بيت مصادره كرده‌اييد. پس ملت چه كسي را بايد ببينند تا از دست شماها رها شوند. باش و عاقبت فعلت را ببين.

-- پاسدار مردم ، Sep 2, 2009

« به عزای عاجلت ای بی نجابت باغ
بعد از آنکه رفته باشی جاودان بر باد
هر چه، هر جا، ابر خشم از اشک نفرت باد آبستن
همچو ابر حسرت خاموش‌بار من
ای درختان عقیم ریشه‌تان در خاک‌های هرزگی مستور
یک جوانه‌ی ارجمند از هیچ جاتان رست نتواند
ای گروهی برگ چرکین تار چرکین بود
یادگار خشک‌سالی‌های گردآلود
هیچ بارانی شما را شست نتواند.»

....

-- کاوه ، Sep 2, 2009

اگر واقعا اصلاح طلبانی مانند خاتمی و خویینی و تاج زاده اینگونه فکر می کنند و به این نتیجه رسیده اند که عامل اصلی همه بد بختی ها و سیه روزی ها رهبری علی خامنه ای است، نه تنها من بلکه بسیاری از مردم ایران بیش از پیش طرفدار آنها خواهند شد. جعفری نادانسته برای این افراد تبلیغ کرده است!

-- سهند ، Sep 2, 2009

پس برای همین بود که سپاه همه کار کرد (عملا کودتا کرد) تا نتیجه انتخابات را عوض کند ، ایشان در واقع خودش دارد کودتا را توجیح می کند .

-- بدون نام ، Sep 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)