تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد به نیویورک سفر می‌کند

محمود احمدی‌نژاد برای پنجمین‌بار قصد دارد با سفر به شهر نیویورک، در مجمع عمومى سازمان ملل سخنرانى کند.

نشست مجمع عمومى سازمان ملل قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود و در صورتی که ویزای آقای احمدی‌نژاد صادر شود، این نخستین سفر وی پس از برگزاری انتخابات جنجالی ۲۲ خرداد ماه به آمریکا خواهد بود.

على‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتى احمدی‌نژاد به رویترز گفته که سفر رئیس دولت نهم در دستور کار وی قرار دارد و مسئولان مشغول آماده‌سازی مقدمات این سفر هستند.

آقای جوانفکر، زمان سفر، مدت اقامت و روز سخنرانی احمدی‌نژاد در سازمان ملل را منوط به هماهنگی‌ها میان تهران و مسئولان سازمان ملل متحد اعلام کرده است.


احمدی‌نژاد در سخنرانی سال گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل، اسرائیلی‌ها را «صهیونیست‌هاى قاتل» معرفی کرده و گفته بود که ملت ایران مقابل «زورگویی‌های» آمریکا ایستادگی خواهند کرد.

حضور هر ساله محمود احمدی‌نژاد در نیویورک همواره با اعتراض گروهی از ایرانیان و طرفداران اسرائیل و فعالان حقوق بشر مواجه بوده است.

پیش از سفر پنجم احمدی‌نژاد به نیویورک، گروهی از روشنفکران و کنشگران سیاسی ایرانی از مقام‌های سازمان ملل خواسته‌اند که به وی اجازه حضور در این سازمان را ندهند.

این روشنفکران همچنین خواستار تشکیل پرونده «جنایات جنگی» برای احمدی‌نژاد و کسانی که در سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات دست داشته‌اند، شده‌اند.

در حال حاضر برخی از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، فراخوان‌های متعددی در اعتراض به سفر احمدی‌نژاد به نیویورک منتشر کرده‌اند.

حضور هر ساله محمود احمدی‌نژاد در نیویورک همواره با اعتراض گروهی از ایرانیان و طرفداران اسرائیل و فعالان حقوق بشر مواجه بوده است

آنها از ایرانیان مقیم خارج از کشور خواسته‌اند که با تجمع مقابل ساختمان سازمان ملل، مانع از سخنرانی احمدی‌نژاد شوند.

۳۱ تیرماه نیز گروهی از روشنفکران و کنشگران سیاسی و مدنی به مدت سه روز در اعتراض به نتیجه انتخابات و سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات، در مقابل ساختمان سازمان ملل دست به اعتصاب غذا زده بودند.

ایده اعتصاب غذای روشنفکران ایرانی پس از آنکه بسیاری از معترضان به نتیجه انتخابات در ایران از سوی نیرو‌های امنیتی و انتظامی «سرکوب» و صد‌ها تن دیگر دستگیر و زندانی شدند، از سوی اکبر گنجی مطرح شده بود که با استقبال گروهی از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد.

در ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای، شورای نگهبان و وزارت کشور می‌گویند که محمود احمدی‌نژاد در انتخاباتی «سالم» پیروز شده است، اما مخالفان و رقبای احمدی‌نژاد با رد این اظهارات اعلام کرده‌اند که وی با «تقلب گسترده» به پیروزی رسیده است.

معترضان، خواستار ابطال انتخابات هستند؛ درخواستی که با مخالفت صریح آقای خامنه‌ای روبرر و منجر به بروز ناآرامی‌های گسترده‌ای در ایران شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

29 سال است كه از وطنم، از روحم از جانم دورم. از ايرانم دورم. و ايرانم به دست پليدان افتاد. چه سخته كه آدم ناگزير به ترك وطنش شود. خانه خراب شدم. خدا خانه‌اش را ويران كند. آنان كه مرا سرگردان در غربت كردند. اين جلاد ويرانگر اكنون مي‌خواهد براي عربده‌كشي به غربتكده ما بيايد. بيا، بيا كه انتظارت را مي‌كشم. شب را تا به صبح نمي‌خوابم تا فرياد مرگ بر ديكتاتور را بر سر معيوبت فرو كوبم. من همراه با خواهران و برادرانم كه آرزوي بازگش به وطن را داريم فارغ از هر نيت و مرامي رو در رويت مي‌ايستيم و جنبش سبز دموكراسي‌خواهي ايراني را يكصدا بر تو فرياد مي‌زنيم. بيا قاتل، بياجلاد، بياد دژخيم تجاوزگر بيا... من هم مي‌ايم با برادران و خواهران آزاده‌ام مي‌ايم. بايد بداني كه اكنون نوبت ماست كه نشانت دهيم سبزي روح ايرانيان را.

-- ايراني جلاي وطن كرده ، Sep 2, 2009

با تخم مرغ گندیده و گوجه فرنگی پلاسیده منتظر این .... زشتکار خواهیم بود.

-- پرتاب ، Sep 2, 2009

منتظرش هستیم....

-- بدون نام ، Sep 2, 2009

این اگه بره نیویورک، اونوخ نیویورک کجا میره؟

ولی از شوخی گذشته، هیچ کی بیشتر از اسرائیلیها و یهودیهای آمریکایی از اومدن این بابا به نیویورک خوشحال نمیشه چون بهترین بهانه است برای تظاهرات و مظلومیت خواهی طرفداران نظریه هولوکوست.

از سرخپوستان آمریکا پرسیدم نظر شما چیه؟ گفتن مرگ بر اروپایی و آسیایی و ایرانی و عرب و یهودی و ترک و هر کس که به اسم مهاجرت یا حقوق بشر یا تجارت آزاد و هر بهانه ای اومده زمینهای ما رو به زور و تزویر غصب کرده!

...


-- conman ، Sep 2, 2009

یه فیلمفارسی اون وقتا ساختن با شرکت ناصر ملک مطیعی به اسم »اسمال آقا در نیویورک« که راجع به یک جاهل تهرونی بود که میره به نیویورک.

یه فیلم دیگه هم نصرت اله وحدت ساخته بود به اسم »یک اصفهانی در نیویورک«

حالا اینم میشه »احمدک در نیویورک - 5!«

-- مبتذل ، Sep 2, 2009

چه پذیرائی جانانه و سبزی بشود از رئیس جموری بیست و چهار میلیونی!

استقبالی بشی که تو تاریخ ثبت بشه! در ضمن موتور سوار هات یات نره و همینطور پیشنهاد کن که یک «کهریزک کوچولو » هم همین بغل سازمان ملل بسازند!

کرم نما و فرودآ که خانه خانهء تست.....آمیز محمود!

-- مستقبل بی تاب ، Sep 3, 2009


محمود احمدی‌نژاد برای پنجمین‌بار قصد دارد با سفر به شهر نیویورک، در مجمع عمومى سازمان ملل سخنرانى کند.

آقای گنجی عزیزم
چگونه باید به قاتلی که بی‌ وقفه قتل می‌کند فرمان ایست داد و متوقفش کرد؟ این جانی را چگونه باید سر جاش نشاند؟ آقای گنجی عزیزم این بار نباید فرصت فرار به این مردک داد.باید توی سازمان ملل متحد دستگیرش کرد و به دستهای خون الودش دستبند زد.این دشمن مردم را باید محاکمه کنیم.آقای گنجی به همهٔ ایرانیهای خارج از کشور فراخوان به دهید که هر کس میتواند در آن تاریخ خودش را به نیویورک برساند و در اعتراض به جنایتهای او و رهبرش شرکت کند. میتوان مجسم کرد که آمریکایی‌‌ها به ما خواهند پیوست.بعد از اعتراضات به تقلب در انتخابات و ماجراها یی که به جنبش سبز گذشت، بعد از شهادت جگر خرش ندا و شهادت مظلومانهٔ ترانه و قتل و عام و تجاوز به جوانان وطن افکار عمومی جهان آماده است تا جهانی‌ را به کمک بگیریم. آقای گنجی شما را به خون شهدا قسم میدهم این بار نگذارید قسر در برود.یا دستگیرش کنید و کلکش را بکنید.آنقدر با گوجه فرنگی‌ سنگسارش کنیم که زیر گوجه فرنگیها دفن شود و بمیرد.این بی‌ همه چیز باید در پیشگاه مردم اعتراف کند.
شمیم

-- شمیم ، Sep 3, 2009

از تمامی ایرانیان مقیم آمریکا که توانائی حضور و استقبال بسیار گرم ! از جناب دکتر را دارند خواهشمند است در نیویورک حاضر شده و به مردم دنیا نشان دهند که خون افرادی که در اتفاقات بعد از انتخابات به زمین ریخته شد از یاد نرفته و نخواهد رفت حتی اگر دولت آمریکا قصد مصالحه با این دروغگو را داشته باشد .

-- ایرانی ، Sep 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)