تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
یک عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس:

«تجاوز به بازداشتی‌ها محرز است»

وب‌سایت پارلمان‌نیوز به نقل از یک عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس، «تجاوز» به برخی بازداشتی‌های اخیر در بازداشتگاه‌ها با «شیشه نوشابه و باتوم» را تائید کرد.

این وب‌سایت که متعلق به اقلیت اصلاح‌طلبان در مجلس است، امروز چهارشنبه به نقل از نماینده‌ای که نامش را فاش نکرده است، گزارش کرد که برای اعضای کمیته حقیقت‌یاب مجلس «تجاوز به برخی بازداشتی‌ها با شیشه نوشابه و باتوم محرز شده است.»

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات، نخستین کسی بود که از تجاوز به برخی دختران و پسران بازداشتی در بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها خبر داد.


اعضای این کمیته دو روز پیش، در این خصوص با آقای کروبی دیدار داشتند که نتیجه مذاکرات آنها به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

این نماینده مجلس همچنین گفته است: «اطلاعات و مستندات موثق از تجاوز عوامل بازداشتگاه‌ها به بازداشت‌شدگان نداریم، اما تفاوت چندانی هم در اصل ماجرا نمی‌کند.»

این عضو کمیته حقیقت‌یاب افزوده که در صورت تکمیل تحقیقات در این خصوص، نتایج به رئیس مجلس و سایر مقام‌های بلندپایه ارائه خواهد شد.

فرهاد تجری دیگر عضو این کمیته نیز امروز سه‌شنبه به خبرگزاری ایسنا گفت که برای بررسی موضوع آزار و اذیت جنسی برخی از بازداشتی‌ها از سوی سران قوای مقننه و قضائیه «تمهیداتی» اندیشیده شده است.

این نماینده مجلس همچنین گفته است: «اطلاعات و مستندات موثق از تجاوز عوامل بازداشتگاه‌ها به بازداشت‌شدگان نداریم، اما تفاوت چندانی هم در اصل ماجرا نمی‌کند»

آقای تجری به جزئیات این «تمهیدات» اشاره‌ای نکرد، اما گفت که «ما تضمینات کافی ارائه کردیم تا افراد مدعی با تحقیقات کامل پزشکی ادعاهای خود را اثبات کنند.»

مهدی کروبی در دیدار با اعضای کمیته حقیقت‌یاب گفته بود که افراد آماده هستند تا در این خصوص(تجاوز) شهادت دهند، اما «احساس امنیت» نمی‌کنند.

مهدی کروبی افزود که یکی از این افراد را برای پیگیری این مسئله به قوه قضائیه معرفی کرده که با وی برخورد نامناسبی شده است.

موضوع تجاوز به برخی بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در ایران، خشم گروهی از محافظه‌کاران را برانگیخته است. آنها از قوه قضائیه می‌خواهند با کسانی که اقدام به انتشار چنین «شایعاتی» کرده‌اند، برخورد کنند.

کمیته حقیقت‌یاب مجلس تنها مرجعی است که به طور رسمی اعلام شده، پیگیر صحت و سقم این گزارش‌ها است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

یک بار دیگر دست دشمنان از آستین استکبار جهان خوار بیرون آمد. طبق گزارشها شیشه های نوشایه از نوع کوکاکولا بوده که خود صحه بر دخالت بیگانگان در تجاوز به بازداشت شدگان است که اینبار توطئه بیگانگان از طریق این کومپانی منحوس که سمبول امپریالیست خونخوار است، آشکار شد.

-- شمبلیله ، Aug 26, 2009

درودبرفرزندان وتاریخ ساران پاک وطن وخانواده صبورشان

-- محمد ، Aug 26, 2009

جدی می گویید؟ تجاوز به جسم و جان و روح مردم در ایران ٣٠ سال است که سیستماتیک صورت می گیرد! تا حالا، شما حقیقت یابان دروغین کجا بودید؟ مشغول عیش و عشرت از سهم رسیده از پول و درآمد نفت و دزدی و چپاول مملکت و مردم؟ یا خوابیده بودید که یک روز هم نوبت شما رسد برای گرفتن سهمی از این دزدی بزرگ که باعث بدبختی و رنج بیشماری از مردم این مرز و بوم شده است.
جبهه از خواب برخاستگان نظام مکار و دزد اسلامی،

-- Dozdane Eslami ، Aug 26, 2009

اینها همه به فتوای ولایت مطلقه ی فقیه بوده است. خواهش می کنم به کلمه مطلق و مطلقیت ایشان توجه لازم را بفرمایید. البته این موضوع بر می گرددبه اصل و اساس اسلام که در آن برده بودن و برده شدن و کنیز شدن و غلام شدن پذیرفته و حتا واجب است. آقای خامنه ای اگر صریحا نمی گوید و رودربایستی می کند در فتوای تجاوز او حرفی نیست زیرا این خمینی بود و این اوست که واژه محاربه با خدا را بکار می برد.اما البته که آیات و روایات بسیاری در مورد اسیر و برده و کنیز و غلام در قرآن آمده و همچنین تا دلتان بخواهد در احادیث هم آمده و هم از نظر تاریخی مسلمانان وقتی به تمدنهای مصر و ایران هند رسیدند در خوردن و آشامیدن آنقدر اصراف کردند که طبق مورخین در سر صفره ترکیدند و مردند و یا آنقدر بزنان و دختران و پسرا ن تجاوز کردند که آنها زیر دست پای مسلمانان له شدند و مردند. اینها حرف سخن تاریخ است. بدبختانه هزار و چهارصد سال است که اسلام با هر کس که شک در اسلامیتش کند، و نا مسلمان باشد به او تجاوز روا می دارد. خوانندگان محترم توجه د اشته باشند که وقتی روحانیت و در راس آنها خمینی و خامنه ای می گوید محاربه با خدا یعنی وقتی این محارب دستگیر می شود طبق قرآن و اسلام هر کاری بر او سزاوار است. و برای سربازان امام عج و فرزندان روح الله و علی خامنه ای چه کاری پر ارجتر از تجاوز. زیرا هم کاری شرعی می کنند، هم انسانی و هم اسلامی و هم ارضای جنسی می شوند. در قرآن آیه ایسوره ۸ انفالآيه های ۲ تا ۱۹: می گوید « من ترس در دل کافران میافکنم تا آنها مرعوب شوند تا شما بتوانید گردنهايشان بزنيد و همه انگشتان و (دست آويزهايشان که شاید مقصود بریدن آلت تناسلی هم باشد) قطع کنيد. اين کيفر کافران برای آنستکه با الله و رسول او در محاربه اندو هر کس با الله و رسول او راه شقاق ومخالفت بیايد باید بترسد که عقاب الله بسيار سخت است. اين عذاب مختصر قتل و اسارت را در نيا بچشید و بدانيد که برای کافران در قيامت عذاب آتش دوزخ مهیاست. ای اهل ايمان هرگاه با تهاجم و تعرض کافران در ميدان کارزار روبرو شويد مبادا از بيم آنها پشت کرده و از جنگ بگريزيد.و آنها که باقی می مانند را اسیر کنید، و به ضعفشان بکاشانید آنها به کنیزی و غلامی بگیرید، از آن پس آنها کشتزار و سرزمین شما هستند، با آنها هر چه می خواهید بکنید.. .» آری امام خمینی و امام خامنه ای با استفاده از قرآن واژه ی محاربه را بکار می برند تا رعب و حشت ایجاد کنند، زیرا اضافه بر قتل و کشتار و ضرب و شتم تجاوز نیز جزو آلات ارعاب است. برای همین هم در ادامه قرآن می گوید النصر فی الرعب. و بریا همین هم وقتی برادران پاسدار و برادران بسیجی و حزالله لبنان و حماس فلسطیم به دختران و پسران ما به بچه های ما تجاوز می کردند آنرا فتح المبین می نامیدند. و فتح المبین یعنی تسخیر سرزمین، و در اسلام یعنی تسخیر تن و پیکر اسیر نیز. برای همین هم در جای دیگری در قرآن آمده است که اسرا کشتزار شما هستند شما می توانید در آنها هر می خواهید بکارید. البته روحانیت مزور همیشه می گوید که مقصود قرآن کاشتن نهال انسانیت است. اما من این ماجرا را بدون شرح رها می کنم. تو خواننده خود قضاوت کن!

-- سربدار ، Aug 26, 2009

ترجمه ای که از قرآن اورده شده تحریف شده بوده و با متن اصلی متفاوت است( هرکسی قرآن در دسترس داشته باشد به راحتی می تواند بررسی کند). در این آیات اشاره ای به گرفتن غلام و کنیز نشده و همچنین هیچ سخنی درباره کشتزار شدن ایشان یا هر نکته دیگری که از آن بتوان اجازه عمل جنسی با مخالفان را بدست آورد , در آیات مورد اشاره وجود ندارد. همچنین دست آویز به معنای آلت تناسلی ترجمه جدیدی است که بعید می دانم در تاریخ تاکنون سابقه داشته باشد. ترجمه دقیق تر از استاد فولادوند سر انگشت است .
در مورد حرمت تجاوز و احترام به آبرو و حفظ حرمت جنسی افراد در اسلام دلایل فراوانی وجود دارد . تنها به این دو نکته اشاره می کنم که به هیچ وجه حکم محارب تجاوز نیست , از سوی دیگر حرمت جنسی همه سنت ها مورد قبول و تجویز است مثلا اگر در سنتی ازدواج با خواهر مجاز شمرده شود مانند مواردی در ایران باستان یا مصر باستان , این ازدواج محترم بوده و فرزندان چنین ازدواجی فرزند مشروع محسوب می گردند.


نکته دیگر این که لطفا فارسی را پاس بدارید . اسراف و سفره هر دو با "س" نوشته می شوند . موارد املایی دیگری نیز در متن وجود داشت که گمان می کنم به سبب عجله در نوشتن بوده است.

-- ایرانی ، Aug 27, 2009

برای قضاوت در مورد نظر قبل لطفا به ترجمه آیات در قران مراجعه کنید تا تحریف آشکار متن را ببینید .
از دست اندرکاران رادیو زمانه خواهشمندم حداقل در مواردی که بررسی ارجاعات یک نظر بسیار ساده است , ارجاعات را بررسی کنید.
نظر قبلی حاوی اتهام به اسلام آن هم با تحریف صریح متن قرآن است.

-- ایرانی ، Aug 27, 2009

درود بر کروبی که وقتی موضوع را فهمید، ترس و مصلحت را کنار گذاشت و آن را فریاد زد.

-- بدون نام ، Aug 27, 2009

آقای «ایرانی» محترم تحریف کدام است شما هستید که اسلام را تحریف می کنید! اسلام هزار و چهارصد سال است که دارد تجاوز می کند، هزار و چهار صد سال است که دارد محارب می کشد، هزار و چهار صد سال است که دارد ازاله ی بکارت می کند، هزار و چهار صد سال است که دارد دست می برد پا می برد، هزار و چهارصد سال است که مرتد می کشد، که منافق می کشد، هزار چهار صد سال است که ذندیق می کشد. شما و قاتلوهم لاتکون فتنه را باهاش چه می کنید، شما با حلاج چه خواهید کرد با ابن مفقع چکار خواهید کرد، با سهروردی چکار خواهید کرد، با احمد کسروی چه می خواهید بکنید، با تجاوز به زهرا کاظمی چه خواهید کرد، شما با زهرا بنی یعغوب و تجاوز به او و قتلش چه خواهید کرد، با محسن روح الامینی که حتا پدرش هم برای آبروی اسلام ـ و البته مثل شما ـ چشمش را بروی تجاوز فرزندش محسن و مرگش زیر تجاوز سکوت کرده چه خواهید کرد، شما با تجاوز جنسی در زندانها ی امام زمان عج با آلات آلوده به سیانور چه خواهید کرد!! گیرم که رگ غیرتتان برای اسلام جوش آورد که واقعیات را می نویسند ولی شما با این مستندات چه می خواهید بکنید. پس شما که از نوشته بالا ایراد گرفته اید چرا درستش را ننوشته اید. مطمئنا از دینتان شرم دارید. آری من هم اگر مثل شما بودم از غصه خودم را می کشتم حق دارید. شما گیرم که همه آنچه را نویسنده بالا نوشته رد کردید با سربریدن نهصد نفر در یک روز توسط علی امامتان چه خواهید کرد، او که طبق گفته ی امام خمینی هر قدر بیشتر می کشت بشاشتر می شد و این حرف فقط مال خمینی نیست همه ی مورخین اسلام ناب آنرا نوشته اند. و اما بعد با ازدواج عایشه دخترک هشت نه ساله با محمد شصت ساله چه خواهید کرد. برادر اگر صادقی گول خورده ای ، از این توده ی گول بیا بیرون. در کشوری با قوانین انسانی اگر چنین تجاوزات وحشتناکی و سیستماتیکی بشود زلزله ای سیاسی رخ می دهد، رییس جمهورش و رهبر معظمش را معزول می کنند، یک درمان عمومی برای آن جامعه برقرار می شود، عده ای از ترس این فاجعه خودکشی می کنند. وقتی اینها همه بنام دین تو می شود دیگر این دین تو چطور و برای کدام ارزشش، برای کدام کیفیتش تو باز از آن دفاع می کنی؟؟ کدام ارزشش قابل دفاع است. در این سی سال غیر از مصیبت، غیر از عزا، غیر از ترور، غیر از اعدام در ملع عام، غیر از دست بریدن و پا بریدن و چشم در آوردن، غیر از جنگ غیر از جنازه آوردن، غیر از شکنجه، غیر از زندانی کردن بیگناهان، غیر از قتل عام، غیر از حجاب اجباری در گرمای پنجاه درجه، غیر از گشت گشتاپو ی ارشاد، و غیر از ازله ی بکارت و اینک تجاوز بوسیله ی پاسداران و بسیجیان حضرت حجت ابن الحسن، و حزب ا لله لبنان و حماس فلسطین و با بطری نوشابه و با باتوم...آری غیر از اینها چه بوده است ، غیر از اعتیاد و معتاد سازی و فحشا سازی دیگر چه بوده است. بنویس چه بوده است تا من مادر بزرگم را که در سن هفتاد و هفت سالگی اعلام برائت از اسلام کرده و به حال آن هفتاد و هفت سال دوری از اسنانیتش گریه کرده تسکینش دهم. او اینک هشتاد و و نه سال دارد و هنوز زنده است. بگو کیفیت این اسلامت را بگو تا به او بگویم. بگو برادر. بگو! بگو قربنت شوم بگو! بگو بگو! بــــــگو! بگو کدام ارزش!!!

-- از یک زن به آقای ایرانی ، Aug 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)