تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دیدار سه ساعته کمیته ویژه با کروبی

کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشتی‌های حوادث اخیر، با مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات دیدار کرد.

در این دیدار که روز گذشته برگزار شد، طرفین در خصوص وضعیت بازداشتی‌ها به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی سخنگوی این کمیته گفت که در این جلسه آقای کروبی اظهار داشت چهار نفر با مراجعه به وی گفته‌اند که در زمان بازداشت به آنها تجاوز شده است.

به گفته آقای جلالی، مهدی کروبی همچنین تاکید کرد که اظهارات این چهار نفر، برای او قطعی نیست و به همین منظور از اکبر هاشمی رفسنجانی خواسته که این موضوع را پیگیری کند.

کاظم جلالی گفته است که اگر این موارد واقعیت داشته باشد، «اراده‌ جدی نظام» این است که با هر متخلفی در این قضایا با جدیت برخورد شود

دبیرکل حزب اعتماد ملی چندی پیش با انتشار نامه‌ای از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته بود که گزارش‌ها درباره تجاوز به برخی از دختران و پسران بازداشتی را پیگیری کند.

کروبی در این جلسه گفت که برخی از این افراد آماده شهادت دادن هستند، اما «احساس امنیت» نمی‌کنند، به طوری که با معرفی یکی از آنها به قوه قضائیه، برخورد نامناسبی با او شده است.

روایت فردی که مهدی کروبی او را به قوه قضائیه معرفی کرده تا مستندات خود را در اختیار آنها بگذارد، روز گذشته در وب‌سایت سحام‌نیوز منتشر شده است.

این فرد که هویتش مشخص نیست، اعلام کرده که ماموران قوه قضائیه به او گفته‌اند که حتی اگر چنین مسئله‌ای رخ داده بود، نباید آن را مطرح می‌کرده است.

با این حال کاظم جلالی گفته است که اگر این موارد واقعیت داشته باشد، «اراده‌ جدی نظام» این است که با هر متخلفی در این قضایا با جدیت برخورد شود.

فرهاد تجری عضو دیگر کمیته ویژه که در جلسه روز گذشته حضور داشته، گفته که «مبنای مطرح کردن چنین موضوعی از جانب کروبی، اظهارات بی‌پایه چند نفر بوده است»

این نماینده مجلس اظهار داشت که گزارش جلسه با کروبی در اختیار علی لاریجانی رئیس مجلس گذاشته شده است و کمیته ویژه امیدوار است بتواند در آینده‌ای نزدیک با صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه دیدار داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در عین حال افزود که دبیرکل حزب اعتماد ملی تاکنون افرادی که گفته می‌شود مورد تجاوز قرار گرفته‌اند را به کمیته ویژه معرفی نکرده است.

آقای جلالی اضافه کرد که با فراهم شدن مقدمات کار، این افراد معرفی شده و مطالب خود را بیان خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، فرهاد تجری عضو دیگر این کمیته ویژه که در جلسه روز گذشته حضور داشته، گفته است که «مبنای مطرح کردن چنین موضوعی از جانب کروبی، اظهارات بی‌پایه چند نفر بوده است.»

کروبی در این جلسه گفت که برخی از این افراد آماده شهادت دادن هستند، اما «احساس امنیت» نمی‌کنند

آقای تجری افزود که هدف رسانه‌ها، تبلیغات «ضدنظام و ایجاد ابهام و سر درگمی در اذهان مردم نسبت به حوادث پس از انتخابات» در ایران است.

در حوادث اخیر ایران که با خشونت‌های دولتی همراه بود، ده‌ها نفر کشته و صد‌ها تن دیگر زخمی شدند.

معترضان به نتیجه انتخابات با حضور در خیابان‌ها خواستار ابطال نتیجه انتخابات بودند که با دخالت پلیس، تجمع مسالمت‌آمیز آنها به خشونت کشیده شد.

در جریان این ناآرامی‌ها بیش از چهار هزار نفر بازداشت شدند که گروهی از آنها جز فعالان سیاسی و مدنی هستند.

چهارمین جلسه برخی از این فعالان سیاسی، امروز سه‌شنبه در تهران برگزار شد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
روایت یک «قربانی تجاوز» در حوادث اخیر

نظرهای خوانندگان

ای موجودات خبیث و شیطانی که کشور ایران را اشغال کرده اید، بر گردید به محل زادگاه اجدادتان که همان عربستان و دیگر کشورهای همجوار اسلامی آن است به زندگی قبیله ای و بیابانی خود ادامه دهید! مردم ایران باستان از بوی تعفن وجود شما و دین و مذهب و خدای خونریز شما به ستوه آمده است. اگر خود داوطلبانه کشور ایران را ترک نکنید، بدانید که ملت ایران شما موجودات وحشی و متجاوز و آدم کش را در آینده ای نه چندان دور به خاطر ٣٠ سال قتل و غارت و نسل کشی در کشور ایران به محاکمه خواهد کشید. خمینی نیز به عنوان بنیانگذار این نظام جهنمی در داگاه تاریخ محاکمه خواهد شد. تا نسلهای بعدی بدانند چگونه این جرثومه فساد شکل گرفت.
جبهه اسلامگرایان بیابانی عقب افتاده و فاقد صلاحیت شهر نشینی.

-- Eslam Garayan Biabani ، Aug 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)