تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نگرانی از وضعیت زید‌آبادی و امویی

سازمان‌ گزارشگران بدون مرز می‌گوید که نگران وضعیت احمد زید‌آبادی و بهمن احمدی امویی است که از هفته‌ها پیش در زندان به سر می‌برند.

این سازمان به نقل از خانواده آقای زیدآبادی اعلام کرده که وی به مدت ۱۷ روز دست به اعتصاب غذا زده بود و ۳۵ روز را در سلولی «قبر» مانند سپری کرده است.

زید‌آبادی که از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی شناخته شده در ایران است، آن‌طور که سازمان گزارشگران اعلام کرده، به توصیه پزشکان زندان، اعتصاب غذای خود را شکسته است.

پزشکان به این فعال سیاسی گفته‌اند که «هیچ‌کس از تو و اعتصاب غذای تو خبر ندارد.»

در بیانیه گزارشگران آمده است که همه روزنامه‌نگاران آزادشده، تا زمان برگزاری دادگاه به صورت «موقت و با سپردن وثیقه» آزاد شده‌اند و امکان بازداشت دوباره آنها وجود دارد

احمد زید‌آبادی از ۲۴ خرداد ماه تاکنون در زندان به سر می‌برد و خانواده وی نگران سلامتی‌اش هستند.

بهمن احمدی امویی دیگر روزنامه‌نگاری است که بنابر اعلام گزارشگران بدون مرز در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.

ژیلا بنی‌یعقوب همسر بهمن احمدی امویی و مدیر سایت کانون زنان ایرانی، شامگاه سی‌ام خرداد ماه همراه با همسرش دستگیر شد. وی هفته گذشته با تامین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

در بیانیه گزارشگران همچنین آمده است که همه روزنامه‌نگاران آزادشده، تا زمان برگزاری دادگاه به صورت «موقت و با سپردن وثیقه» آزاد شده‌اند و امکان بازداشت دوباره آنها وجود دارد.

بهمن احمدی امویی روزنامه‌نگاری است که بنابر اعلام گزارشگران بدون مرز در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران بیش از ۳۰ روزنامه‌نگار بازداشت شدند که تنها بخشی از آنها به قید وثیقه آزاد شده و مابقی همچنان در زندان به سر می‌برند.

گروهی از روزنامه‌نگاران امروز یکشنبه در اعتراض به وضعیت کنونی ایران در نامه‌ای از اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی خواسته‌اند که با «اتحاد و اقدام عملی» مقابل «کودتاگران و قانون‌شکنان» ایستادگی کنند.

آنها با محکوم کردن بازداشت فعالان سیاسی و مدنی اعلام کرده‌اند که اعتراف‌هایی که در این مدت از برخی از این افراد گرفته شده است «بی‌ارزش و بی‌اعتبار» است.

روزنامه اعتماد ملی آخرین رسانه‌ای است که در جریان تنش‌های انتخاباتی از سوی دادسرای کارکنان دولت توقیف شده است.

روزنامه کلمه‌سبز که متعلق به ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی است پیش‌تر از سوی مقام‌های قضایی توقیف شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)