تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست رفع توقیف روزنامه اعتماد ملی

گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، خواستار رفع توقیف از روزنامه اعتماد ملی شدند.

روزنامه اعتماد ملی که متعلق به مهدی کروبی است، هفته گذشته به دستور دادسرای کارکنان دولت توقیف شد. شعبه رسیدگی کننده به پرونده اعتماد ملی، علت توقیف این روزنامه را اصرار بر انتشار «مطالب مجرمانه» عنوان کرده است.

بنابر اعلام بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای کارکنان دولت، روزنامه اعتماد ملی به مدیرمسئولی جواد حق‌شناس، بر اساس شکایات «متعدد خصوصی و عمومی تحت تعقیب» بوده و باوجود کثرت شکایت و موارد اتهامی و «تذکرات دادسرا و احضارهای مکرر، کماکان به انتشار مطالب خلاف قانون و مجرمانه اصرار ورزیده» است.

محمدجواد حق‌شناس مدیر مسئول این روزنامه روز گذشته به دادسرای کارکنان دولت احضار شده که جزئیات بیشتری از این احضار در دست نیست.

نمایندگانی که این نامه را امضا کرده‌اند، روزنامه اعتماد ملی را روزنامه‌ای «منتقد» معرفی کرده که تلاش داشته تا «همراه با پیشبرد فضای نقد، از مسیر انصاف خارج نشود»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این نمایندگان در نامه‌ای که به آقای لاریجانی نوشته‌اند و امروز یکشنبه منتشر شده است، از وی خواسته‌اند که به زیر مجموعه خود دستور دهد تا روزنامه اعتماد ملی را رفع توقیف کنند.

نمایندگانی که این نامه را امضا کرده‌اند، روزنامه اعتماد ملی را روزنامه‌ای «منتقد» معرفی کرده که تلاش داشته تا «همراه با پیشبرد فضای نقد، از مسیر انصاف خارج نشود.»

آنها همچنین از دست‌اندرکاران این روزنامه خواسته‌اند که «بسان گذشته مراتب علاقه‌مندی و پایبندی خود را به جمهوری اسلامی، مردم و قانون اساسی» نشان دهند.

نماینده دادستانی تهران پیش از توقیف موقت روزنامه اعتماد ملی، نهم تیرماه با حضور در چاپخانه مانع از انتشار شماره دهم تیرماه آن شده بود.

علت توقیف شماره دهم تیرماه این روزنامه، انتشار نامه‌ای از سوی مهدی کروبی بود که در آن دولت برآمده از انتخابات را «نامشروع» دانسته و اعلام کرده بود که با آن مبارزه خواهد کرد.

آقای کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی و یکی از نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که به نتایج این انتخابات اعتراض داشته و خواستار ابطال آن بود؛ درخواستی که به آن ترتیب اثر داده نشد و صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان تائید شد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
روزنامه اعتماد ملی توقیف شد

نظرهای خوانندگان

من امیدوارم که اعتماد ملی رفع توقیف شود چون خیلی جایش خالی ست؛ روزنامه بسیار خوبی بود که خیلی هم ÷یشرفته بود در همه زمینه ها

-- بهناز ، Aug 23, 2009

سلام
شتابزده نیست که نوشته اید جزییات بیشتری از احضار مدیر اعتماد ملی در دست نیست؟ مثلا همین دیروز آقای حق شناس با دویچه وله مصاحبه کرده و در باره این جزییات گفته است.

با احترام
مهدخت

-- مهدخت ، Aug 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)