تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران موضع‌گیری آرژانتین را محکوم کرد

وزارت خارجه ایران، واکنش آرژانتین به معرفی سردار احمد وحیدی به عنوان وزیر دفاع پیشنهادی در کابینه دهم را اقدامی «مداخله‌جویانه» دانست و آن را محکوم کرد.

حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز یکشنبه گفت که مواضع مقام‌های آرژانتین «دخالت آشکار» در امور داخلی جمهوری اسلامی است و «ما این اقدام غیرقانونی را شدیدا محکوم» می‌کنیم.

وزارت خارجه آرژانتین، اقدام محمود احمدی‌نژاد در معرفی وحیدی برای تصدی وزارت دفاع جمهوری اسلامی را «توهین به دستگاه قضایی آرژانتین و قربانیان این حمله تروریستی» دانسته است.

سردار احمد وحیدی به اتهام «دست داشتن» در حمله به مرکز یهودیان این کشور در سال ۱۹۹۴ تحت تعقیب است.


این حمله تروریستی به مرکز یهودیان آرژانتین در بوینس آیرس، منجر به کشته شدن ۸۵ نفر و زخمی شدن ۳۰۰ تن شد.

پلیس بین‌الملل (اینترپل) نیز تحت تعقیب بودن وحیدی را تائید و اعلام کرده است که از دو سال پیش برای بازداشت وی «اعلان قرمز» صادر شده است.

«اعلان قرمز» به این معنی است که اینترپل به کشورهای عضو خود درباره این متهمان اطلاع‌رسانی می‌کند تا دستگاه قضایی آنها به بازداشت متهمان کمک کنند.

احمد وحیدی در زمان انفجار مرکز یهودیان بوینس آیرس، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. وی پیش‌تر نیز معاون وزارت دفاع بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای قشقاوی با رد اتهاماتی که متوجه این وزیر پیشنهادی شده است، به مقام‌های آرژانتین توصیه کرد که به جای «فرافکنی و سوءاستفاده تبلیغاتی، بدنبال شناسایی مرتکبین واقعی این اقدام تروریستی» باشند.

به گفته قشقاوی، حداکثر سند ارائه شده از سوی دادستان آرژانتینی علیه ایران، «شهادت‌های غیر مستقیم، سراسر کذب و تناقض گویی‌های برخی از عناصر ضد انقلاب» است

این در حالی است که دادستان آرژانتین مسئول پرونده انفجار مرکز یهودیان این کشور، وحیدی را یکی از متهمان این پرونده می‌داند.

حسن قشقاوی با تشکیک در اسناد دادستانی این کشور گفت که دستگاه قضایی آرژانتین تاکنون نتوانسته سند محکمه پسندی علیه دیپلمات‌های ایران در این رابطه ارائه کند.

به گفته قشقاوی، حداکثر سند ارائه شده از سوی دادستان آرژانتینی «شهادت‌های غیر مستقیم، سراسر کذب و تناقض گویی‌های برخی از عناصر ضد انقلاب» است.

وی اظهار داشته که مردم آرژانتین «استحقاق» آن را دارند که از یک قوه قضائیه سالم برخوردار باشند و جمهوری اسلامی توصیه می‌کند که «دلسوزان و نخبگان و روشنفکران و حتی وکلا و قضات درستکار و صادق آرژانتین، بیش از این اجازه ندهند اعتبار و شأن ملت آرژانتین در راستای منافع صهیونیست‌ها و باندهای فاسد در داخل کشور آرژانتین به بازی گرفته شود.»

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری، علی‌اکبر ولایتی وزیر خارجه، علی فلاحیان وزیر اطلاعات و محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در زمان انفجار آمیا نیز از دیگر افراد «دخیل» در این انفجار از سوی دستگاه قضایی آرژانتین معرفی شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
واکنش آرژانتین به وزیر دفاع پیشنهادی

نظرهای خوانندگان

راست میگه دیگه بنده خدا...پلیس اینتر پول هم از سر نادونی حکم صادر کرده و کاظم دارابی و دیگر تروریست ها هم تصادفی از اعضا سپاه قدس بودن واقعه میکونوس و قتل شرفکندی و ماجرای وین و قتل قاسملو هم همه اتفاقی بوده و هدف سرگارسون رستوران میکونوس و پستچی وینی بودن منتها اشتباهی این بندگان خدا تیر خوردن ...یا در مورد مرحوم بختیار هدف فریدون بویر احمدی بود ولیکن نامرد زود تر فرار کرد..!!!!همینطور فلاحیان هم تصادفی ....شده و گرنه مرجع تقلیده .....و جریان فاطمه قائم مقامی و قتل های گرگان ایشان اساسا توطئه امپریالیسم و صهیونیسم جهانیه.... قس علیهذا تمام 24 سوقسط بین سال های 1983 تا 1994 در سراسر جهان که منجر به قتل 626 نفر و نیز تمام گروگان گیری های مابین سال های 1982لغایت 1991 که در آن ها البته فقط 12 نفر به هلاکت رسیدن و برای تمامی این حوادث و اقدامات شنیع جمهوری اسلامی همینجوری الکی پلکی اسناد و مدارک جمع شده ..این بندگان خدا آزارشون به مورچه هم نمیرسه ....میرسه شما بگین ؟
این هایی که با رفتاری سراسر از رافت اسلامی با منتقدان داخلی یک انتخابات ریاست جمهوری برخورد میکنن با سران اپوزیسیون خارجی خود اساسا کاری هم دارن ...؟

-- مبینا ، Aug 23, 2009

مرگ بر آدمای بی غیرت، قوه قضایه همه جای دنیا ناسالم جز مال ما.

-- فرزاد ، Aug 23, 2009

لطفا در تیتر خبر بجای نوشتن (ایران) بنویسید - جمهوری اسلامی - لطفا تكلیف ملت ایران را با حكومت مذهبی جمهوری اسلامی جدا كنید .
ایران یعنی ملت و جمهوری اسلامی یعنی آخوندها و دیكتاتورها .
ملت ایران با دستگاه قضایی آرژانتین موافق است

-- بدون نام ، Aug 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)