تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دیدار مقام‌های ارشد کره جنوبی و شمالی

مقام‌های ارشد کره‌ شمالی و جنوبی که مسئول روابط دو کره هستند، برای نخستین‌بار طی دو سال گذشته با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار در شرایطی صورت گرفت که روابط دو کره در ماه‌های اخیر و بدنبال آزمایش های موشکی پیونگ یانگ، تیره‌تر از گذشته شده بود.

کیم یانگ گون، رئیس سازمان اطلاعات کره شمالی و هیون این تائک، وزیر اتحاد دو کره از کره جنوبی، دو مقامی هستند که آسوشیتدپرس از دیدار آنها با یکدیگر در سئول خبر داده‌ است.

لی جونگ جو، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی با تائید خبر دیدار این دو مقام اعلام کرد که طرفین به مدت ۸۰ دقیقه درباره مسائل مشترک با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

جونگ جو به جزئیات بیشتری از این دیدار اشاره‌ای نکرده است.

مقام‌های دو کره، آخرین بار در اوایل دسامبر سال ۲۰۰۷ در دوران رو مو هیون، رئیس جمهور سابق کره جنوبی با یکدیگر دیدار کرده بودند.


رویترز

تازه‌ترین دیدار مقام‌های دو کشور یک روز پس از آن‌که هیاتی از کره‌شمالی برای تسلیم پیام تسلیت رهبر این کشور به مناسبت درگذشت کیم دای جونگ، رئیس جمهور اسبق کره جنوبی و برنده جایزه صلح نوبل، وارد سئول شد، انجام می‌شود.

کیم دای جونگ به خاطر تلاش‌ برای ایجاد روابط نزدیک دو کره، مورد احترام دولت‌های پیونگ یانگ و سئول بود و از محبوبیت زیادی در این دو کشور برخوردار بود.

خبرگزاری یونهاپ گزارش کرده که هیات کره شمالی در این دیدار، خواستار ملاقات با لی میونگ باک رئیس جمهور محافظه‌کار کره جنوبی شده است.

این هیات اعلام کرده که حامل پیام رهبر کره شمالی است به میونگ باک است.

سفر هیات نمایندگی کره شمالی به عنوان ایجاد فرصتی برای از سرگیری گفتگوها و روابط بهتر در شبه جزیره کره، پس از روی کار آمدن دولت لی میونگ باک عنوان شده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
رئیس جمهوری سابق کره جنوبی درگذشت

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)