تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ژیلا بنی‌یعقوب آزاد شد

ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه‌نگار و فعال جنبش زنان، چهارشنبه ۲۸ مرداد پس از دو ماه بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین، آزاد شد.

به گزارش تارنمای کانون زنان ایرانی، برای خانم بنی‌یعقوب وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی صادر شده‌است.

وی به همراه همسرش بهمن احمدی امویی، ۳۰ خردادماه جاری از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد. ماموران با مراجعه به منزل این زوج روزنامه‌نگار مدارک و وسائل شخصی‌شان را توقیف کرده و آن‌ها را نیمه‌شب به زندان منتقل کردند.

بهمن احمدی امویی روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر اقتصادی، همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین تهران در بازداشت به‌سر می‌برد و اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

ژیلا بنی‌یعقوب، سردبیر تارنمای کانون زنان ایرانی و از اعضای کمپین یک ملیون امضا است. وی پیش از این دبیر بخش اجتماعی روزنامه سرمایه بود و با بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب همکاری داشته‌است.

وی پیش از این نیز سه بار در جریان حضور در برنامه‌ها و تجمع‌های اعتراضی جنبش زنان از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده بود.

مینا جعفری وکیل ژیلا بنی‌یعقوب از احتمال آزادی مهسا امرآبادی و سمیه توحیدلو در روزهای آینده خبر داده‌است. مهسا امرآبادی روزنامه‌نگار و سمیه توحیدلو از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی از ۲۴ خرداد ماه جاری در بازداشت هستند.

خانم بنی‌یعقوب پیش از این نیز سه بار در جریان حضور در برنامه‌ها و تجمع‌های اعتراضی جنبش زنان از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده‌بود

از وضعیت شیوا نظرآهاری، از دیگر فعالان حقوق بشر که در روزهای پس از انتخابات بازداشت شده اطلاعی در ست نیست، خانواده وی روز گذشته پس از دو ماه بازداشت موفق به دیدار با وی شدند.

کاوه مظفری و هاله سحابی، دو فعال جنبش زنان نیز ۲۶ مرداد آزاد شدند. آقای مظفری ۴۰ روز و خانم سحابی ۱۲ روز در زندان اوین سپری کرده بودند.

گفته می‌شود صادق نوروزی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین و اصغر خدایاری و سعید شیرکوند، از اعضای حزب مشارکت نیز طی روزهای اخیر آزاد شده‌اند.

در اعتراضات گسترده دو ماه اخیر به نتایج انتخابات ریاست جمهوری شمار زیادی از فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه‌نگاران، دانشجویان و فعالان حقوق بشر بازداشت شده‌اند.

قوه قضائیه ایران اعلام کرده که بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان را آزاد کرده و مابقی را به اتهام دخالت در «کودتای مخملی» محاکمه خواهد کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)