تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سه وزیر زن در کابینه جدید احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد با اعلام اسامی شش تن از وزرای پیشنهادی خود برای کابینه دهم، از حضور سه زن در این کابینه خبر داد.

آقای احمدی‌نژاد که به طور زنده در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما سخن می‌گفت، از قطعی شدن وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه‌های صنایع و معادن، اقتصاد و دارایی، رفاه و تامین اجتماعی، بهداشت، اطلاعات و تعاون خبر داد.


علی اکبر محرابیان وزیر صنایع، شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصادی، فاطمه آجرلو وزیر رفاه و تامین اجتماعی، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات و محمد عباسی وزیر تعاون به عنوان وزرای پیشنهادی احمدی‌نژاد به مجلس معرفی خواهند شد.

نام سومین عضو زن کابینه به گفته آقای احمدی‌نژاد به زودی اعلام می‌شود.

در صورت رای اعتماد مجلس، این برای نخستین‌بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران خواهد بود که زنان به عنوان وزیر در کابینه دولت حضور می‌یابند.

«صلاحیت اخلاقی»، «کارآمدی» و «همگرایی و روحیه همکاری» سه اصلی است که آقای احمدی‌نژاد گفت که در انتخاب وزرا آنها را مدنظر داشته است.

احمدی‌نژاد: «کسانی که می‌خواهند وارد دولت شوند، باید آشنا به حوزه کاری خود باشند و انسان‌هایی مومن، پاکدست و متعهد به ارزش‌های اسلامی، انسانی و آرمانی باشند»

احمدی‌نژاد افزود: «کسانی که می‌خواهند وارد دولت شوند، باید آشنا به حوزه کاری خود باشند و انسان‌هایی مومن، پاکدست و متعهد به ارزش‌های اسلامی، انسانی و آرمانی باشند.»

احمدی‌نژاد تا ۲۸ مرداد ماه فرصت دارد تا کابینه‌اش را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

دولت دهم در حالی مقدمات آغاز به کار خود را فراهم می‌کند که مخالفت‌ها با تشکیل این دولت همچنان ادامه دارد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات و مهمترین احزاب سیاسی اصلاح‌طلب، دولت برآمده از انتخابات ۲۲ خرداد را «نامشروع» دانسته و اعلام کرده‌اند که با آن به طور قانونی «مبارزه» خواهند کرد.

«سیلی به بدخواهان»
محمود احمدی‌نژاد صبح امروز نیز با شرکت در هفتمین همایش بین‌المللی «گرامیداشت هفته‌ مساجد» طی سخنانی با انتقاد از مواضع برخی کشور‌های غربی در خصوص تحولات اخیر ایران گفت: «این ملت، سیلی به بدخواهان خواهد زد که راه خانه‌ خود را گم کنند.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او افزود که «وقتی کسی در منطق کم می‌آورد، بمب و موشک خود را نشان می‌دهد.»


احمدی‌نژاد در همایش بین‌المللی گرامیداشت هفته مساجد

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به نقل از یک «وزیر خارجه کشور دوست»، ادعا کرد که دولت بریتانیا قصد داشت «یک غلطی» در ایران بکند و «نظام و ولایت» را بزند که در این راه «شکست» خورد.

احمدی‌نژاد به نقل از یک «وزیر خارجه کشور دوست»، ادعا کرد که دولت بریتانیا قصد داشت «یک غلطی» در ایران بکند و «نظام و ولایت» را بزند که در این راه «شکست» خورد

وی اظهار داشت بریتانیا پس از شکست در حوادث اخیر، پیام داده که «بیایید با هم صحبت کنیم و مسائل را حل کنیم.»

احمدی‌نژاد ادامه داد که کشور‌های غربی «می‌گویند بیایید با هم دوست شویم، ما نیز می‌گوییم دوستی، البته دوستی بر پایه‌ عدالت. شما باید حساب پس بدهید و هر کس در این جنایت‌های شما مشارکت داشته است، باید حساب پس بدهد.»

مقام‌های ایران طی دو ماه گذشته بارها کشور‌های غربی را به دخالت در امرو داخلی خود متهم کرده‌اند؛ اتهامی که از سوی این کشور‌ها رد شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نام 5 مداح معروف تهران در فهرست سازمان‌دهندگان لباس‌شخصی‌ها
به گزارش خبرنگار «آینده»، این افراد که جزو افراد جاهل و مریدان این 5 مداح معروف هستند، با درخواست برخی چهره‌های سیاسی از این مداحان سازمان‌دهی شده و با ابزارهایی نظیر زنجیر، میله آهن، چاقو و پنجه بکس اقدام به ضرب و جرح مردم در خیابان‌های تهران می‌کردند.
در حالی‌که رسانه‌های حامی دولت و مخالفان نظام، سعی دارند عوامل برخورد با مردم را نیروهای نظامی و انتظامی جلوه دهند، بررسی‌های خبرنگار «آینده» نشان می‌دهد بسیاری از نیروهای لباس شخصی که در ناآرامی‌های پس از انتخابات به ضرب و جرح مردم پرداخته‌اند، توسط 5 تن از مداحان معروف تهران سازماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار «آینده»، این افراد که جزو افراد جاهل و مریدان این 5 مداح معروف هستند، با درخواست برخی چهره‌های سیاسی از این مداحان سازمان‌دهی شده و با ابزارهایی نظیر زنجیر، میله آهن، چاقو و پنجه بکس اقدام به ضرب و جرح مردم در خیابان‌های تهران می‌کردند.

گفته می‌شود ح-س یکی از این 5 مداح که سابقه درگیری‌های فیزیکی در دهه گذشته را نیز دارد، خود شخصاً در برخورد با مردم حضوری فعال داشته است.

یکی از مداحان هم که رابطه فامیلی با یکی از مقامات دارد، در صحنه درگیریها دیده شده است.

گفتنی است انتشار اخبار و گزارش‌های مکرر از ضرب و جرح بی‌رحمانه و بدون مجوز مردم از 23 خرداد تا اوایل مرداد موجب شده است انگشت اتهام به سوی مأموران نیروی انتظامی و سپاه پاسداران نشانه رود؛ اما فرماندهان انتظامی و نظامی در پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بازرسان مقامات عالی رتبه اظهار کرده‌اند: اکثر برخوردهای فیزیکی و بی‌دلیل با مردم توسط افراد غیر مأمور که توسط برخی چهره‌های سیاسی که مسئولیت اجرایی نیز دارند و از طریق 5 مداح معروف سازمان‌دهی شده‌اند، انجام شده است.

-- نام 5 مداح معروف تهران در فهرست سازمان‌دهندگان لباس‌ش ، Aug 16, 2009

اصلا مرد یا زن بودن وزرا به نظرم مهم نیست. اگر این 3 خواهر زینب هم مثل آن خواهران زینب, که در خیابان با باطوم و .... زنان شیردل این سرزمین را نوازش و به اصطلاح خودشان مهرورزی میکنند, وزیر زن که سهل است, اصلا وزیر نمیخواهیم.

-- امیر سایه ، Aug 16, 2009

از آنجا که این حکومت و این دولت امام زما نی ست. بنده تقاضا می کنم که این یادداشت مستند را منتشر کنید. افکار روشن روشنتر شوند!

….بیرون از حرف و حدیث شیعی، دوتن معتبرترین صحاح سنی (صحیح مسلم و صحیح بخاری) در کتاب‌های خود کم‌ترین اشاره‌ای به وجود امام زمان نکرده‌اند. دو مورخ بزرگ و صاحب نام عالم اسلام “ابن خلدون” و “طبری” (که معاصر امام حسن عسگری بود و گاه جزیی‌ترین اتفاقات زمانه خودش را ثبت کرده) وجود یک چنین امامی را تایید نکرده‌اند. پس چگونه پروژه “غیبت امام زمان” شکل گرفت و به برج و بارویی بلند و پرعظمت تبدیل گردید؟ آیا آن چنان که مورخ نامدار دکتر عبدالحسین زرین‌کوب می‌گوید، باید ایرانیان را در این “فتنه” نیز دخیل دید؟ به همان میزان که باید از اغراق و بزرگ‌نمایی در این زمینه پرهیز کرد؛ نباید در نقش ایرانیان در این پروژه تردید نمود. [ از مقاله "ايرانيان در اطراف امام زمان"]
************************************************************


چهره‌ی امام زمان در بحار الأنوار!

این نیمه شعبان هم گذشت و او نیامد. او که جهان در انتظار اوست. (البته اگر ایران را جهان حساب کنیم!) شیفتگانش در نیمه شعبان بر سر چاه جمکران حضور به هم رساندند و شب زنده داری نمودند.
انتظار شخصی به نام مهدی برای شیعیان خصوصا شیعیان ایران، دیگر به عنوان یک فرهنگ در آمده است و لحظه شماری برای ظهورش یک عادت.
او کیست که شیعیان در فراقش سینه چاک می‌دهند و گریبان پاره می‌کنند؟ او کیست که به نام منجی از او یاد می‌شود؟ او کیست که می‌خواهد جهان را به عدل و برابری دعوت دهد؟ او کیست؟!!

در به در دنبال خصوصیات این موجود ناشناخته گشتم تا اینکه خصوصیاتش را در کتاب معتبر شیعی یعنی (بحارالانوار ـ علامه محمد باقر مجلسی) یافتم. کتابی که به اجماع شیعه جامع‌ترین کتاب روایی در مورد امام زمان است.

مهدی منتظر و امام زمان دارای این صفات است:

دینی که امام زمان مردم را به آن دعوت می‌کند غیر از دینی است که پیامبر آورده است. او قرآن جدید، سنت جدید، امر جدید و قضاوت جدید دارد. (بحار الأنوار جلد ۵۲ ص۲۳۵) رسول خدا (ص) و علی (ع) با نرمش عمل ميكردند ولی قائم با کشتن عمل می کند.

او خلاف آنچه که پیامبر خدا(ص) حلال یا حرام کرده عمل می‌کند. از قول رسول خدا (ص) روایت شده که او حلال مرا حرام و حرام مرا حلال می‌کند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۷۹)
از قول ائمه روایت شده که او مسجد را می‌شکند ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۸۶)
مسجد االحرام و مسجد النبی را خراب می‌کند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۳۲)
مساجد چهارگانه را تخریب می‌کند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۳۳) او از اهل کتاب جزیه نمی‌گیرد، هر کس به بیست سالگی رسیده باشد و احکام دین را درست یاد نگرفته باشد می‌کشد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۸۲)
او بدون درخواست مدرک، قضاوت و حکم می‌کند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۲۵) توبه نمی پذیرد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۵۳)
چون فرزندان و نوادگانِ قاتلان امام حسین(ع) راضی به کار پدران خود هستند، آنها را می‌کشد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۱۳)
کار هر روزه امام زمان این است که خلیفه اول و دوم را از قبر بیرون کشیده آنان را به آتش کشد و خاکستر آنان را بر باد دهد چرا که گناه همه خلایق به گردن آن دو نفر است!. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۸۶، ص۲۸۳)
او به جرم تهمت زدن به ماریه قبطیه، و آزار فاطمه(ع) عایشه، همسر پیامبر(ص) را زنده کرده، حد می‌زند و مجازات می‌کند!. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۱۴).

مهدی منتظر علی رغم این آیه که “إن أکرمکم عند الله أتقاکم” ( “بهترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست”:سوره حجرات، آیه۱۳)؛ ضد نژاد عرب است و اعراب بر ضد او هستند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۳۳)
گفته شده است که وای بر عرب از شدت آنچه بر سرش می‌آید. بین او و عرب تنها شمشیر حاکم است. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۴۹)
مهدی شش هزار نفر را از قریش و غلامان آنان را دست بسته گردن می‌زند. (( بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۴۹) هفتاد قبیله عرب را قتل عام می‌کند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۳۳)
امام زمان علیرغم نص صريح قرآن: “لا إکراه فی الدين” (”در دين هيچ اجباري نيست”:سوره بقره، آیه۲۵۶)، همه را با زور وادار به اسلام می‌کند و هر کس اسلام نیاورد را گردن می‌زنند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۴۰) آنقدر مردم را می‌کشد تا جز دین محمد باقی نماند. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۲۹۱)
از امام کاظم نقل شده است که او در شرق و غرب عالم هر کس مسلمان نشد را می‌کشد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۴۰).
او به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی تشنه خون است و به هیچ کس رحم نمی‌کند. جز کشتن کاری ندارد و کسی را زنده نمی‌گذارد. ((بحار الانوار جلد ۵۲ ص۲۳۱)
از امام صادق نقل شده است که برای قیام قائم عجله نکنید که کار او جز شمشیر و مرگ نیست و او زیر سایه شمشیر حکومت می کند!. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۵۴)
وی دوازده هزار لباس جنگی و سلاح جنگی را بین دوازده هزار نفر یاران خود توزیع می‌کند و به آنان می‌گوید هر کس این لباس را نداشت بکشید. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۷۷)
او آنقدر می کشد که مردم می گویند: مهدی از آل محمد نیست وگر نه به مردم رحم می کرد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۵۴) از امام باقرنقل شده است که مهدی آنقدر از مردم شهری که والی امام را کشته‌اند می‌کشد که کشتار حرّه (کشتار لشکر یزید از مردم مدینه) در مقایسه با آن هیچ است. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۴۲)
کار مهدی جز کشتن نیست و از هیچ کس توبه نمی‌پذیرد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۵۳) جز با شمشیر کاری انجام نمی‌دهد. (( بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۸۹) کار او شمشیر است و اسارت. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۱۴)
او چون قصاب که گوسفند می‌کشد، مردم را می‌کشد. ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۵۷) او فراریان و زخمی‌ها را نیز می‌کشد ((بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۵۳) و شکم زنان آبستن را می‌شکافد. ( بحارالانوار جلد ۵۲ ص۳۸۹)

-- برای اینکه بدانیم حکومت شیع چیست باید بدانیم امام زمان ، Aug 16, 2009

حاج محمود، «وقتی کسی در منطق کم می‌آورد، بمب و موشک خود را نشان می‌دهد.» هذیان و پرت و پلا گویی حاج محمود دوباره شروع شد! حاج محمود هزار بار بهت گفتم هر موقع که می خواهی راجع به خودت و دولت و نظام صحبت کنی، عربده نکش که همه دنیا را به خنده بیاندازی! جان آن امام ١٢ و حاج مصباح و حاج علی که خیلی به آنها علاقه داری، نگذار این یک قران آبرویی که برای اسلام عزیز مانده است پاک از بین برود! اگر به این سخن پراکنی های ...ادامه دهی، همه نخبگان نظام را به دلیل توهم و روان پریشی میگیرند و میدانی که برادران بازجو چه کارها که با ما خواهند کرد! .....
هذیان گویان نظام اسلامی، شاخه حاج محمود،

-- Haziyan Goyan Eslami ، Aug 16, 2009

که مثلا صدای ملت ایران را شنیدی؟ تازه چرا سه تا زن و سه تا مرد؟ باید شیش تا زن و سه تا مرد بیاری، تو جمهوری اسلامی هر دو تا زن مگه یکی‌ حساب نمی‌شه؟ اما شنیدیم اون سومی‌ هم ماشألله خیلی‌ وجیه ! سبهکم اللا ولخیر!

-- ستاره ، Aug 16, 2009

احمدی نژاد گفتی‌ که «این ملت، سیلی به بدخواهان خواهد زد که راه خانه‌ خود را گم کنند.» یادت باشه‌ها اگه این دفعه زیر حرفت بزنی‌ و بگی‌ من همچی حرفی‌ نزدم دیگه نه من نه تو!

-- ستاره ، Aug 16, 2009

إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ
آرى ماييم كه مردگان را زنده مى‏سازيم و آنچه را از پيش فرستاده‏اند با آثار [و اعمال]شان درج مى‏كنيم و هر چيزى را در كارنامه‏اى روشن برشمرده‏ايم آیه ١٢ از سوره یس در قرآن مبین
آقای احمدی نژاد و کل نظام که خود بجای منطق در برابر مردم باتون و گلوله نشان می دهند و دل بسج و پاسدار جیره خور را به «ظهور» امام زمان خوش کرده اند به «افول» خود هر ساعت نزدیکتر می شوند با یک کارنامه اعمال (امام) سیاه و گریز ناپذیر از خالقی که به ظاهر و باطن همه مخلوقات خود آگاه و واقف است. «دین خداوند» و خلوص بندگانش «ظهو ر» کرده و می کند ولی «دین شیطان» و خلوص نمایی پیروانش همواره «افول» کرده وخواهد کرد.

-- بدون نام ، Aug 16, 2009

به این می گن اصلاح واقعی و حقیقی خاتمی با اون همه ادعای اصلاح فقط یک معاون خانم داشت .

-- احسان ، Aug 16, 2009

آخرش چی؟ چی عوض میشه؟ اونایی رو که بی گناه کشتن زنده میشن؟ یا اثر تجاوز ها پاک میشه؟...

-- سامان ، Aug 16, 2009

تاریخ ایران به خود ندیده شبیه به این آقا رو!
امروز وزیر زن رو طبق میل مبارک انتخاب می کنه. چند وقت بعد یه امتیازی به اهل کتاب و اقلیت ها می ده. بعد حتا برای دراویش گنابادی حسینیه می زنه به خرج خودش. ایشون از اون اول لوح پاکی بودند که فقط یک تعداد واژه های لمپنی و چندتا دعا بلد بود. آقایون اصلاح طلب از سر سادگی هی گفتمان کردن و هی ایشون شب و نصفه شب فرمایشات اون عزیزان رو قرقره کرد و از هرکس اصطلاحی و واژه ای و ترفندی گرفت و حالا هر چند وقت یکبار یکی از این آموزه ها را سرهم می کنه و می ده بیرون؛ بی هیچ حساب و کتابی و بالاخره غم چی؛ هستند مقاماتی که ایشون را رو هوا نگه دارند!

-- neda ، Aug 16, 2009

--به آقا یا خانمی که نوشته:
نام 5 مداح معروف تهران در فهرست سازمان‌دهندگان لباس‌:
دوست عزیز این حرفها عذر بدتر از گناه است. نیروهای انتظامی و نطامی خصوصا بسیج و پاسداران و نیروهای تحت امر ناجا در این در گیریها شرکت فعال داشته اند. آنها خودشان همه کاره بوده اند. اصولا این مداحها و کل مداحها در این حکومت از قدرت بسیاری در سپاه و بسیج و نیروهای انتظامی دارند. بنا بر این بر روی سرتا ....بسیج و سپاه و نیروهای انتظامی نمی شود آب توبه ریخت. در حکومت آیند آینها همه باید بازیافت، بازسازی، و بازتشتکیلاتی و بازنامگذاری شوند.کارهای عمیق روانشاختی بر روی این افراد که برای تجاوز جنسی و کشتار و سنگسار و قتل و شکنجه و ضرب و شتم مردم ساخته شده اند باید صورت گیرد.
پاسدارانی و بسیجیانی که دارای غیرت و انسانیت و شهامت هستند باید حتا نسبت به مسلمان بودن خود نیز شرم داشته باشند و خجالت بکشند. گر چه اسلام همین است و تاریخش هزار و چهارصد سال است که پر است از تجاوز جنسی و قتل و کشتار و تجاوز به حقوق دیگران.

-- بدون نام ، Aug 16, 2009

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع شماره دوشنبه اش نوشته که : اعلام اسامي بعضي از وزراي كابينه آينده توسط رئيس جمهور آنهم از تلويزيون با توجه به پرونده دار بودن آنها موجب تعجب مردم شد.

به نوشته جمهوری اسلامی، خانم فاطمه آجرلو كه براي وزارت رفاه در نظر گرفته شده به دليل هم پرونده بودن با ماجراي پاليزدار اكنون تحت تعقيب دستگاه قضائي است و وزير صنايع كنوني كه وعده ابقاي وي داده شده داراي محكوميت در دادگاه مي باشد


-- Firouz Nasibi ، Aug 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)