تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشتگاه وزارت کشور در دستور کار مجلس

کاظم جلالی سخنگوی کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر می‌گوید این کمیته به اطلاعاتی درباره بازداشتگاه «منفی چهار» وزارت کشور دست یافته که بررسی آن در دستور کار قرار دارد.

در جریان ناآرامی‌های اخیر انتخاباتی در تهران، گزارش‌هایی از این بازداشتگاه منتشر شد که در آن برخی دانشجویان کوی دانشگاه تهران نگهداری و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.

آقای جلالی به جزئیات اطلاعاتی که از این بازداشتگاه به کمیته مذکور رسیده، اشاره‌ای نکرده است.

روزنامه اعتماد نیز در شماره امروز خود نوشته که مقام‌های زندان اوین، زندانیان سیاسی را برای دور نگه‌داشتن از چشم نمایندگان، به زندان اصفهان منتقل کرده‌اند

کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان به دستور علی لاریجانی رئیس مجلس تشکیل شده است و اعضای آن ماموریت دارند ضمن بازدید از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها از وضعیت دستگیرشدگان نیز گزارشی تهیه کنند.

آن‌طور که آقای جلالی به نقل از مقام‌های قضایی ایران اعلام کرده، ۵۰ نفر از فعالان سیاسی به خاطر دست داشتن در «مدیریت آشوب‌های اخیر» در زندان به‌سر می‌برند.

اعضای این کمیته روز گذشته برای دیدار با زندانیان سیاسی به زندان اوین رفته بودند که موفق به دیدار و گفتگو با آنها نشدند.

به گفته این نماینده مجلس، به اعضای کمیته ویژه اجازه ملاقات با این زندانیان داده نشده است.

در جریان ناآرامی‌های اخیر انتخاباتی در تهران، گزارش‌هایی از این بازداشتگاه منتشر شد که در آن برخی دانشجویان کوی دانشگاه تهران نگهداری و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند

روزنامه اعتماد نیز در شماره امروز خود نوشته که مقام‌های زندان اوین، زندانیان سیاسی را برای دور نگه‌داشتن از چشم نمایندگان، به زندان اصفهان منتقل کرده‌اند.

اعضای کمیته ویژه مجلس روز گذشته موفق شده‌اند که با ۲۰۰ زندانی حوادث اخیر ملاقات کنند.

بنابر اعلام آقای جلالی، ۲۵۰ نفر از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برند.

این نماینده مجلس همچنین گفت که گزارشی درباره گم شدن افراد در جریان ناآرامی‌های اخیر در دست نیست.

آزادی تعداد دیگری از زندانیان
قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی دادستان کل کشور نیز امروز چهارشنبه از آزادی تعداد دیگری از زندانیان تا آخر هفته جاری خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای دری نجف‌آبادی افزوده که «بخش عمده زندانیان» طی چند روز آزاد خواهند شد و وی امیدوار است که تا نیمه شعبان، تکلیف همه بازداشت‌شدگان مشخص شود.

دری نجف‌آبادی افزوده که «بخش عمده زندانیان» طی چند روز آزاد خواهند شد و وی امیدوار است که تا نیمه شعبان، تکلیف همه بازداشت‌شدگان مشخص شود

این مقام قضایی همچنین در خصوص پرونده کشته‌شدگان حوادث اخیر هم گفت: «پیگیری قضائی جدی در این زمینه در حال انجام است.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای دری نجف‌آبادی در جمع گروهی از یگان‌های ویژه پلیس اظهار داشت: «هیچ توجیهی برای خدشه بر کرامت انسان‌ها قابل قبول نیست. نباید حقوق افراد ولو متهمان را نادیده انگاشت و فراتر از قانون حرکت کرد، بلکه قانون فصل‌الخطاب و راهگشاست.»

دادستان کل کشور، تسلط نیروی انتظامی بر رفتار خود و «تقید آحاد این نیرو» به ضوابط و مقررات و تکریم مردم و صیانت از حقوق آنها را ضروری دانسته است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
خشونت عریان و وضعیت روزنامه‌نگاران در ایران

نظرهای خوانندگان

انگار آقای دری نجف آبادی که قتل های زنجیره ای هم در زمان وزارت ایشان رخ داد و هیچ کاری نکرد، تازه از خواب خرگوشی بیدار شده و فهمیده که قصل الخطاب قانون است و به این وسیله شاید می خواهد بگوید که مردم نگاه نکنید که من نمی گویم، فصل الخطاب خامنه ای است.
اما دری نجف آبادی فراموش می کند بگوید که ایشان به عنوان دادستان کل تا کنون کجا بوده و چرا صدایش در نمی آمده؟ آیا همه ی این کارها از قبیل بسته شدن زندان کهریزک و سخنان دری نجف آبادی به اشاره ی رهبر فاقد صلاحیت و مشروعیت انجام نمی شود.؟
دانا دانییی

-- دانا دانایی ، Jul 29, 2009

They know and they knew for 30 years.
They just have no shame.

-- بدون نام ، Jul 29, 2009

اینهایی که در مجلس به عنوان نمایندگان مردم حضور دارند، باید هر چه سریعتر این محل های شکنجه و کشتار را تعطیل کرده و شکنجه گران و قاتلان را به دادگاه های بی طرف و مردمی تحویل دهند. با آن نمایندگانی که در ولایت ذوب شده اند و با سکوت خود در این آدم کشی شرکت داشته اند، کاری نیست.
اتحادیه ذوب شدگان در ولایت جهل و فریب و دروغ،

-- Etehadie Jahelan ، Jul 29, 2009

پايداري سبب اين قانون مداري‌هاي دير هنگام شده است. كوچكترين عقب نشيني حتي اگر فقط براي به دست آوردن فرصت باشد بايد بر مقاومت اضافه كند. ضمناً تمسك به قانون فقط محدود به رفتار با زندانيان نمي شود. محاكمه علني و مجازات مقصرين نيز بخشي از رعايت قانون است.

-- محمد ، Jul 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)