تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احتمال لغو حج امسال ایرانیان

وزیر بهداشت و درمان ایران، امروز پنج‌شنبه، از احتمال لغو سفر حج ایرانیان در ماه رمضان خبر داد.
کامران باقری لنکرانی، آخرین آمار ابتلا به آنفلوآنزای خوکی را در ایران ۶۱ نفر اعلام کرد و شیوع این بیماری را دلیل احتمال لغو سفرهای حج امسال عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) آقای لنکرانی که در نشست مطبوعاتی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان انتقال خون سخن می‌گفت افزود: «در زمینه لغو سفر به کشور عربستان بررسی‌های لازم در حال انجام است و در زمینه حج تمتع به لحاظ جوانب شرعی و مراتب ذیربط تصمیم‌گیری را به کارگروه ویژه آن داده‌ایم.»

«حج عمره ماه رمضان یا بسیار محدود خواهد شد و یا در صورت نیاز حتی لغو می‌شود»

وزیر بهداشت از ارسال نامه‌ای به کارگروه کشوری مبارزه با آنفلوآنزای نوع جدید به ریاست معاون اول محمود احمدی‌نژاد خبر داد و گفت: «حج عمره ماه رمضان یا بسیار محدود خواهد شد و یا در صورت نیاز حتی لغو می‌شود.»

وی ادامه داد: «در خصوص سفر عمره و مستحب بودن آن شرایط متفاوت است به ویژه در ماه رمضان، و خصوصیاتی که این سفر در ماه رمضان دارد که از جمله شلوغ‌تر شدن مسجدالحرام و مسجدالنبی و همچنین بیشتر بودن طول اقامت این سفر محدودیت‌ها جدی‌تر خواهد شد.»

هرساله صدها هزار نفر از ایران برای انجام مراسم حج به عربستان سفر می‌کنند. مسئولان سعودی انتظار سفر بیش از دو میلیون نفر حج‌گذار را طی پنج ماه آینده به شهرهای مکه و مدینه دارند.

مراسم از حج از خطرناک‌ترین تجمعات برای شیوع گسترده آنفلوآنزای خوکی دانسته می‌شود. نخستین مورد ابتلا به این بیماری در ایران، در ماه ژوئن امسال گزارش شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)