تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

افتخاری و طوفان‌پور کشته‌شده‌اند

اسامی دو تن دیگر از کشته شدن اعتراضات اخیر از سوی سازمان‌های حقوق بشری اعلام شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز امروز پنج شنبه، خبر کشته شدن علیرضا افتخاری، خبرنگار سابق روزنامه ابرار اقتصادی را تائید کرد.

بنا بر گزارش این سازمان، وی بیست و پنجم خردادماه در اثر اصابت ضربات باتوم بر سرش و خونریزی مغزی کشته شد. پیکر این روزنامه‌نگار ۲۹ ساله، بیست و دوم تیرماه به خانواده‌اش تحویل داده شده‌است.

گزارشگران بدون مرز خواهان پاسخگویی مقامات ایران در باره «قتل» این روزنامه‌نگار و روشن شدن چگونگی کشته شدن وی است.

این سازمان مدافع آزادی بیان با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت روزنامه‌نگاران زندانی در ایران می‌گوید که روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده، «از همه حقوق خود محروم شده‌اند.»

علیرضا افتخاری اولین روزنامه‌نگار کشته شده در جریان اعتراضات مسالمت‌آمیز اخیر به نتایج انتخابات است. وی به مدت ۵ سال با روزنامه ابرار اقتصادی همکاری داشته‌است.

اعلام نام یکی دیگر از کشته شدگان اخیر
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران طی بیانیه‌ای از کشته شدن امیرحسین طوفان‌پور، در جریان راهپیمایی روز بیست و پنجم خرداد ماه در اطراف میدان آزادی تهران خبر داده‌است.

خانواده طوفان‌پور پس از چند روز پیگیری در روز بیست و نهم خرداد جسد وی را در پزشکی قانونی شناسایی کرده‌اند.

گفته می‌شود برخی خانواده‌ها برای اعلام نکردن خبر کشته شدن فرزندانشان و مصاحبه با رسانه‌ها از سوی نیروهای امنیتی تحت فشار هستند

جنازه امیرحسین طوفان‌پور با گرفتن تعهدی مبنی بر برگزار نکردن هیچ گونه مراسم عزاداری در مسجد و منزل به خانواده او تحویل داده شده‌است.

دادگاه انقلاب خواهان گرفتن مبلغی بین پنج تا ده میلیون تومان به عنوان حق تیر بود. پس از تلاش‌های مادر امیرحسین طوفان‌پور، مبنی بر این‌که وی فردی کاملاً عادی و غیر سیاسی بوده، مقامات قضایی از گرفتن تاوان منصرف می‌شوند و جسد را تحویل می‌دهند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر اعلام کرده‌است که آقای طوفان‌پور از ناحیه ساق دست، پهلو و کمر تیر خورده بود و آثار کبودی در پشت گردن و زخمی عمیق در پشت سر او مشاهده شده‌است.

شکستگی کامل بازوی تیرخورده و شکستگی بینی از دیگر جراحاتی است که در جسد وی دیده شده‌است.

در جریان اعتراضات اخیر شمار زیادی از معترضان کشته و زخمی شده‌اند. مقامات ایران تا کنون کشته شدن بیش از بیست نفر را تایید کرده‌اند. سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند که صدها نفر در اعتراضات چهل روز اخیر جان باخته‌اند.

گفته می‌شود برخی خانواده‌ها برای اعلام نکردن خبر کشته شدن فرزندانشان و مصاحبه با رسانه‌ها از سوی نیروهای امنیتی تحت فشار هستند.

ندا آقاسلطان، سهراب اعرابی، مسعود هاشم‌زاده، محمد کامرانی، محسن روح‌الامینی،امیر جوادی‌فر و اشکان سهرابی از جمله جوانانی هستند که در حوادث اخیر بر اثر اصابت گلوله و «شکنجه در زندان» جان خود را از دست داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

dictator nabud khahad shod

-- arash ، Jul 30, 2009

اسامی 77 نفر از شهدای اخیر در این وبلاگ:
www.sardamdar.blogspot.com

-- سردمدار ، Jul 31, 2009


خانواده امریکائی اسم دختر نوزادشان را «ندا» گذاشتند ـ

-- shamim ، Jul 31, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)