تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
گزارش لحظه‌به‌لحظه از بهشت زهرا:

درگیری‌ها در بهشت زهرا تهران

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قول شاهدان عینی، مهدی کروبی امروز به هنگام ورود به بهشت زهرا با محاصره مأموران روبه‌رو شده‌است. بنا بر این خبر سوگواران حاضر در این گورستان نیز به سوی مأموران محاصره‌کننده کروبی سنگ پرتاب می‌کنند.
بنا به گزارش‌های دریافتی، سوگواران که تا این لحظه تعدادشان بیش از دو هزار نفر است فریاد می‌زنند «عزا عزاست امروز، ایرانی باغیرت صاحب‌عزاست امروز.»

خبرهای دیگر دریافتی حاکی از استقرار ۱۴ ون گارد ویژه در محل و محاصره قطعه ۲۵۷ بهشت زهرا با زنجیره‌ای از نیروهای گارد ویژه است.

تصاویر امروز از بهشت زهرا:

اخراج موسوی از بهشت زهرا
میرحسین موسوی نیز، امروز پنج‌شنبه دقایقی پس از ورود به گورستان بهشت زهرای تهران توسط نیروهای دولتی با اِعمال زور، از این محل اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه آقای موسوی، از کاندیداهای معترض انتخاباتی، موفق شده‌بود از اتوموبیل خود پیاده شده و خود را به سنگ مزار ندا آقاسلطان برساند.
ولی به او اجازه تلاوت آیات قرآن داده نشد و پلیس ضد شورش با محاصره آقای موسوی وی را به اتوموبیلش بازگرداندند.


خودروی میرحسین موسوی در بهشت زهرا

به گفته شاهدان عینی، چند صد نفر از سوگواران حاضر شعار «یا حسین میرحسین» سر دادند که با ضرب و شتم نیروهای دولتی مواجه شدند. بنا به گزارش‌های دریافتی صدها نفر در محل حضور دارند که در حدود ۴۰ نفر از ّآن‌ها از بامداد امروز با نمادهای سبز بر سر مزار ندا حضور داشتند.

بنا بر گزارش‌ها به هنگام برخورد نیروهای دولتی با میرحسین موسوی، سوگواران حاضر، نیز اتوموبیل موسوی را محاصره کردند تا مانع اخراج او از محل شوند. نیروهای مسلح سپس با اعمال فشار به جمعیت سعی در متفرق کردن آن‌ها داشتند. اتوموبیل میرحسین موسوی در همین حال از محل خارج شد.
خبرهای دریافتی هم‌چنین از بازداشت تعدادی از سوگواران حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه تعداد نیروهای مسلح دولتی که در بهشت زهرا مستقر هستند بیش از ۱۵۰ نفر است و گروه‌های مختلف بسیجی نیز در محل حضور دارند.

صدها نفر در محل حضور دارند که در حدود ۴۰ نفر از آن‌ها از بامداد امروز با نمادهای سبز بر سر مزار ندا حضور داشتند

امروز به مناسبت روز چهلم کشته شدن ندا آقاسلطان گروهی از معترضان در گورستان بهشت زهرا گرد هم آمده‌اند.
مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات و مادر ندا نیز قرار است امروز در بهشت زهرا بر سر مزار کشته‌شدگان حوادث اخیر یابند.

بیشتر کشته‌شدگان سرکوب‌های پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در گورستان ‏بهشت زهرا به خاک سپرده شده‌اند

شاهدان عینی می‌گویند که تمرکز استقرار نیروهای انتظامی به‌ویژه در اطراف گور ندا آقاسلطان است.
ندا آقاسلطان دختری بود که روز شنبه ۳۰ خرداد در طی سرکوب شدید اعتراضات خیابانی توسط نیروهای دولتی در منطقه کارگر شمالی به ضرب گلوله کشته شد.

تصاویر صحنه مرگ ندا که با تلفن همراه ضبط شد او را به نماد معترضان بدل کرده‌است.

بازداشت سه فیلم‌ساز
به گزارش تارنمای میدان زنان، فیلم‌سازان ایرانی، مهناز محمدی و جعفر پناهی، در بهشت زهرا بازداشت شده‌اند.

دیگر گزارش‌ها نیز از بازداشت رخساره قائم‌مقامی، یکی از فیلم‌سازان دیگر حاضر در بهشت زهرا خبر می‌دهند.

این سه فیلمساز، صبح امروز برای گل گذاشتن بر سر مزار جانباختگان وقایع اخیر به بهشت زهرا رفته بودند که حدود ساعت ۲ بعد از ظهر، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. هنوز هویت بازداشت‌کنندگان مشخص نشده‌است.

جعفر پناهی، فیلمساز مطرحی است که تاکنون برای فیلم‌های متعدد خود از جمله «آفساید»، «بادکنک سفید»، «آینه» و ... جوایز بسیاری را از آن خود کرده‌است.

این سه فیلم‌ساز، بامداد امروز برای گذاشتن گل بر سر مزار جان‌باختگان رویدادهای اخیر به بهشت زهرا رفته بودند

مهناز محمدی، فعال حقوق زنان نیز سال‌هاست به عنوان مستندساز فعالیت می‌کند. مستند «زنان بدون سایه» از برجسته‌ترین کارهای اوست که به خاطر آن در ایران و خارج از ایران جوایز زیادی دریافت کرده‌است. وی اخیرا به همراه رخشان بنی اعتماد، مستند «ما نیمی از جمعیت ایران هستیم» را درباره مطالبات زنان در انتخابات ریاست جمهوری ساخته‌است.

رخساره قائم‌مقامی هم سازنده فیلم های مستند "عشق بازی" و "سیانوزه" است.

مراسم امروز بهشت زهرا در ادامه یک رشته حرکت‌های اعتراضی علیه نتایج اعلام شده انتخابات و سرکوب‌های پس از آن برگزار می‌شود.

دو نامزد ‏اصلاح‌طلب انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران ‏طی چند نوبت از وزارت کشور جمهوری اسلامی ‏تقاضای مجوز برای برگزاری تجمع کرده بودند که هر ‏بار با مخالفت مقامات روبرو شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Vaay be hale hokoomati ke hata az mordeh dar goorestan ham mitarseh ajab hokoomate mardomi vamotaki be aksariati darim ke hata az sayeh khodesh ham mitarseh

-- Reza ، Jul 30, 2009

درود بر مبارزان زنده باد آزادی
این جلادان از گور ندا ها نیز وحشت دارند
یاد همه شهدای این اعتراضات گرامی روحشان شاد .انتقامتان را خواهیم ستاند

-- ناهید ، Jul 30, 2009

اینها حتی از جسد شهدای ما که زیر خاک آرمیده اند میترسند. مرگ بر دیکتاتور

-- jolien ، Jul 30, 2009

جعفر پناهی و پگاه آهنگرانی را تا حالا گرفته اند به سینما گران هم رحم نمی کنند

-- داوود ، Jul 30, 2009

اين رسم تاريخ است كه ديكتاتورها از مرده هاي ازادمردان وزنان ميهراسد.مرگ بر ديكتاتور

-- arya ، Jul 30, 2009

مرگ بر د یکتاتور زنده باد ملت قهرمان ا یران

-- مرتضی ، Jul 30, 2009

اینها همه برای این است که ما سر در کار آنها نکنیم که میلیارها پول را به دلار و یورو دارند از ایران خارج می کنند. من که نزدیک میدان شوش زندگی می کنم از ساعت یازده شب دیشب تا همسن حالا تمام راه ها بند است. اینها همه از خرابکاری حکومت است اینها فهمیده اند رفتنی هستند ولی می خواهند طول رفتنشان را زیاد کنند تا بتوانند هر چه بیشتر بدزدند. ماجرا سی میلیارد دلار ی که از مرز ترکیه گذشت و تنها نوزده میلیاردش به بانک مرکزی ترکیه رسید را شنیده و خوانده اید. سپاه پاسداران در حال رساندن آن به اروپا بود، ولی ترکان زرنگ رسیدند و آنها از سپاه دزدیدند! البته این سربیرون از آب آن کوه یخ عظیم است! گفته می شود میلیاردها دلار پول نقد تا کنون از طریق مرزهای هوایی و زمینی از ایران خارج شده است. بخشی از این پولها به لبنان رفته، بخشی از آن به انگلیس و فرانسه. دزدیها چنان کلان است که در تاریخ حتا فاسدترین حکومتها نیز سابقه نداشته است. کا ربجایی رسیده که حتا صدای خودشان هم درآمده به این نوشته نگاه کنید:


پنج شنبه,8 مرداد,1388 - شماره : 2690


ماجراى توقيف سرمايه 5/18ميليارد دلارى تاجر ايرانى در تركيه‌ چيست؟

سرمايه‌ يك تاجر ايراني به‌ نام "اسماعيل صفاريان نسب" شامل 5/7 ميليارد دلار وجه‌ نقد و يك تريلي حامل ‌بيست تن شمش طلا كه‌ به‌ قصد سرمايه‌گذاري در تركيه‌، از ايران به‌ اين كشور انتقال داده‌ شده‌ بود، به‌ دلايل ‌نامعلوم از سوي گمرك تركيه‌، توقيف شد و هم‌اكنون وكيل اين تاجر ايراني در تركيه‌، به‌ دنبال آزادسازي اين ‌مبلغ هنگفت از خزانه‌ تركيه‌ است.‌به گزارش "تابناك"، "شنول اوزل" وكيل تاجر ايراني در گفتگوي ويژه‌ با تلويزيون كانال "دي" تركيه‌ با ‌تأييد اين خبر اعلام كرد كه‌ موكلش در اكتبر سال گذشته- ‌ آبان 87 - سرمايه‌‌اي به ارزش 5/18 مليارد دلار ‌شامل 5/7 ميليارد دلار پول نقد و يك تريلي حامل شمش طلا به‌ وزن بيست تن، با همراهي دو پيك به‌ تـركـيـه‌ فـرسـتـاده،‌ امـا در گـمـرك اين كشور، پيك‌هاي فرستاده‌ شده‌ با اموال تاجر ايراني به‌ دلايل نامعلوم متواري شده‌ و ‌بيان نامه‌ ورود اين سرمايه‌ هنگفت در گمرك اين كشور به‌ ثبت نمي‌رسد و به‌ همين دليل، همه 5/18 ميليارد ‌دلار از سوي مقامات اين كشور توقيف و پس از ثبـت بـه‌ خـزانـه‌ بـانـك مـركـزي تـركيه‌ سرازير مي‌شود.‌پس از مدتي، "رجب طيب اردوغان" نخست وزير اين كشور در يكي از كنگره‌هاي حزبش گفت كه‌ با وجود ‌بحران اقتصادي در جهان، تركيه‌ موفق به‌ جذب سرمايه‌اي 5/18 ميليـارد دلاري شـده‌ اسـت.‌وكيـل "اسمـاعيـل صـفـاريان نسب" تاجر ايراني، گفته‌ است كه‌ منظور اردوغان از جذب چنين سرمايه‌اي، همان ‌مبلغ موكلش است و به رغم آنكه‌ بانك مركزي تركيه‌ گفته‌ كه‌ هنوز اين سرمايه‌ در خزانه‌ اين كشور است، ‌شواهد حكايت مي‌كند كه 5/18 ميليارد دلار يادشده توسط كشور تركيه‌ مصرف شده‌ و اين در حالي است كه‌ ‌وكيل اسماعيل صفاريان نسب - تاجر ايراني - متعهد شده‌ كه‌ در صورت آزادي سرمايه‌ افسانه‌اي اش، همه‌ اين مبلغ را در تركيه‌ سرمايه‌‌گذاري كند. ‌ كانال "دي" از مهـم‌تـريـن كـانـال‌هـاي تلـويـزيـوني تركيه‌، در خبرهاي خود ضمن پخش اين خبر، اقدام به‌ ارائه‌ جزئيات و دليل ورود اين مبلغ كلان از سوي تاجر ايراني به‌ تركيه‌ شده‌ و از جانب وكيل ‌وي گفت كه‌ اسماعيل صفاريان نسب، متعهد شده‌ كه‌ در صورت رفع توقيف مبلغ 5/18 ميليارد دلاري (كه‌ ‌معادل بودجه‌ سالانه‌ چند كشور جهان است)، همـه اين سرمايه را در تركيه‌ سرمايه‌گذاري كند؛ روزنامه‌هاي ‌‌"حريت"، "مليت" و كانال تلويزيوني "تي.آر.تي" نيز اين خبر را منتشر كرده‌اند.‌گفتني است، تاكنون درباره اينكه‌ اسماعيل صفاريان نسب كيست و اينكه مبدا اين سرمايه، كشور ديگري غير ‌از ايران بوده و تنها از ايران براي ورود به تركيه عبور داده شده و يا اينكه اين سرمايه از كشورمان بيرون ‌رفته، هيچ اطلاعاتي منتشر نشده است؛ البته خروج اين ميزان شمش طلا و پول توسط يك شهروند ‌ايراني حتي در صورتي كه به طور ترانزيتي بوده باشد، جاي بررسي بـيشتر از سوي دستگاه‌هاي مربوطه از ‌جمله وزارت امور خارجه، اقتصاد و اطلاعات دارد. ‌توجه به تأثيرگذاري خروج چنين سرمايه‌اي از گردونه اقتصادي كشورمان - در صورتي كه اين سـرمـايـه از ‌ايـران بيرون رفته باشد - اهميت فوق‌العاده آن را نمايان مي‌سازد.‌
و بعد هم بفهمید که مجلس و سپاه و روحانیت فاسد و همه و همه خونخوارانی هستند سر سپرده ی ولایت دزدان و راهزنان.
لازم بیادآوری ست که پاسداران رانندهی این کامیون فرار کرده اند، صاحب غلابی آنهم یک نام صوری ست و اصلا هویت آن ساختگی ست. دیگر اینکه وزارت اطلاعات برای تصاحب باقی مانده ی این پول بهترین وکیل ترک را برای دفاع اجیر کرده است. مردم وقت جنگ است و باید خودمان را برای جنگی سخت آماده کنیم.
و سرانجام در اینجا برنامه ی تلویزیون ترکیه را نگاه کنید در این رابطه:
http://www.youtube.com/watch?v=CGeTc92p4v0&eurl=http://www.was-wer-wo.de/ertebat/index.php&feature=player_embedded


-- بدون نام ، Jul 30, 2009

جادوگر پلید !

جادوگرپلید بالباس بلند


دوباره هوس خون کرده

جادوگر پلید با عبای سیاه

با ورد بسم الله ٬

جوانان وطن راتکه تکه کرده.

گمان می برد گر بنوشد با سرمستی ٬

خون دختران وپسران این سرزمین ٬

جاودانه خواهد شد در ایران زمین .

اما نمیداند که دیگر جادویش بی اثر شده ٬

به نام آزادی تمام وردهایش باطل شده !

www.rimaferdos.blogfa.com

-- rima ، Jul 30, 2009

اشتباه استراتژيك آقاي موسوي و كروبي و ديگر سران اصلاحات اين است كه نتوانستند جمعيت ميليوني هواداران خود را رهبري كنند. آنها با سياست‌‌هاي يك بام و دو هوا و محافظه‌كارانه خود از انديشه و خواست ملت معترض به مراتب عقب هستند. نمي‌شود كه رهبر يا رهبران يك جنبش چند گام عقب‌تر از مردم باشند. مردم جانشان را براي شما دادند شما حتي تدبير و درايت استفاده از پتانسيل جمعيت ميليوني ايرانيان را هم نداريد. مثلا اخيرا جمعيت معترضان را به دو گروه در اطراف مصلي و بهشت زهرا پراكنده كرديد. بهتر نبود از همان ابتدا يك محل را اعلام مي‌كرديد و مردانه مي‌ايستاديد. از چه مي‌ترسيد. ما را مي‌كشند و شما فقط تسليت عرض مي‌كنيد. رهبران اصلاحات پيشگام يك تحصن بزرگ در يكي از ميادين يا خيابان‌هاي بزرگ تهران شوند آنوقت ببينيد مردم چگونه استقبال مي‌كنند. مشروط بر اينكه خودتان هم ميان مردم و درصف اول باشيد. شما مي‌فرماييد كه اعياد و جشن‌ها فرصت‌هاي مناسبي براي جنبش سبز است. ما همگي و پيش از شما و از سال‌هاي پيشتر اين را مي‌دانستيم. لطفا شهامت به خرج بدهيد و شما هم خودتان را به ما برسانيد. شما از جنبش سبز عقب افتاده‌اييد. ندا، سهراب، اشكان، محسن، كيانوش و ... و ما كتك خوردگان از شما خيلي جلوتريم و هراسي هم نداريم.

-- ايراني آزاده ، Jul 30, 2009

آقايان رهبران اصلاح طلب / جنبش سبز ملت ايران كه جنبش سبز را بوجود آوردند به مراتب جلوتر از شماست. شما درايت و تدبير استفاده از پتانسيل ميليوني ملت ايران را نداشتيد و فرصت‌ها را يكي پس از ديگري از دست داديد. شهامت ملت ايران بيش از شماست. ندا، كيانوش، سهراب، اشكان، محسن و... و ما كه كتك خورديم و خون دل خيلي جلوتر از افكار محافظه‌كارانه و وابسته شما هستيم. هنوز هم دير نشده از پتانسيل و انرژي ذخيره شده در مردم استفاده نماييد. حريف احمق‌تان داناتر از شماست. ملت ايران نيازمند رهبراني باهوش و شايسته است. كه شهامت، درايت و تدبير را توامان دارند. در حالي كه ملت مستعد و آماده فداكاري است تصميمات آتي شما مي‌تواند تعيين كننده باشد. ما روحيه معترضانه‌مان را حفظ كرده‌اييم. شماها تدبير به خرج دهيد و از پتانسيل ملت استفاده كنيد. و ثابت كنيد كه شايسته رهبري جنبش سبز را داريد. همه شماها را مي‌گويم.

-- اكبر ، Jul 30, 2009


خانواده امریکائی اسم دختر نوزادشان را «ندا» گذاشتند ـ

-- بدون نام ، Jul 31, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)