تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تنفیذ حکم ریاست جمهوری در ۱۲ مرداد

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه دوازدهم مرداد ماه حکم تنفیذ محمود احمدی‌نژاد را به عنوان دهمین رئیس جمهوری ایران صادر خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این مراسم تأئید حکم، با حضور مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی در «حسینیه امام خمینی» برگزار می‌شود.

بر پایه قانون در ایران، پس از تائید نتیجه انتخابات از سوی شورای نگهبان، اعتبارنامه رئیس جمهوری جدید تنطیم می‌شود و رهبر جمهوری اسلامی «رای مردم را به وی تنفیذ می‌کند». مراسم تحلیف رئیس جمهوری نیز ۱۴ مرداد در محل مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گفته محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس، آقای احمدی‌نژاد باید سه یا چهار روز پس از مراسم تحلیف، اعضای کابینه خود را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد انتصابات اخیر محمود احمدی‌نژاد پیش از صدور حکم تنفیذ را «خلاف شرع و قانون» اعلام کرده‌است

محمود احمدی‌نژاد طی دو هفته گذشته حکم انتصاب مسئولان سازمان انرژی اتمی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان ملی جوانان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را صادر کرده‌است. وی همچنین مجتبی ثمره هاشمی را به عنوان دستیار ارشد خود منصوب کرده‌است.

آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد انتصابات اخیر محمود احمدی‌نژاد پیش از صدور حکم تنفیذ را «خلاف شرع و قانون» اعلام کرده‌است.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو کاندیدای اصلاح‌طلب با اعتراض به نتایج شمارش آراء می‌گویند که «تقلب‌های گسترده‌ای» در انتخابات صورت گرفته‌است.

این دو نامزد ریاست جمهوری خواستار ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن بودند. این خواسته با مخالفت آیت‌الله علی خامنه‌ای و شورای نگهبان مواجه شد.

شهرهای مختلف ایران در چهل روز گذشته شاهد اعتراضات گسترده‌ای به نتایج انتخابات بوده‌است. در جریان این اعتراضات هزاران نفر دستگیر شده و صدها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

برخی از معترضان به نتایج انتخابات اعلام کرده‌اند که درصدد برگزاری تجمعات اعتراضی در روزهای تنفیذ و سوگند حکم ریاست جمهوری هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با درود
یک پیشنهاد ساده برای انسجام بیشتر ملت ایران و نابودی سریعتر دیکتاتور
از هفته اینده که مسابقات فوتبال ایران شروع میشود مناسبترین زمان اعتراضات کوبنده خواهد شد اگر
طرفداران تیمهای استقلال و پرسپولیس متحد در یک شعار
پرسپولیس ... استقلال . اتحاد اتحاد مرگ بر دیکتاتور
در تمامی بازیهای این دو تیم بطور اشتراکی شرکت کنند.البته عواقب این حرکت بعد از بازی در خیابان
بر همگان روشن است
با این کار به طور قطع ضربه مهلکی بر پیکر بی جان دیکتاتور وارد خواهیم کرد

به امید پیروزی

-- Ali ، Jul 30, 2009

پيشنهاد مي‌گردد روز تنفيذ را كه روز عزاي عمومي براي ايرانيان خوانده‌اند همگي در ميادين و خيابان‌ها و پياده‌روهاي شهرها به نشانه اعتراض حضور يابيم. و در تهران در سراسر خيابان وليعصر و در كف خيابان و پياده روها به نشانه اعتراض بنشينيم. البته با همراهي رهبران شجاع اصلاحات و بدون درخواست مجوز از وزارت متقلب كشور و وزير متقلب آن. و براي روز تعليف نيز در روز تنفيذ تصميم گيري شود. نبايد در برابر ظلم و ستمي كه بر ملت رفته كوتاه آمد. رهبران اصلاح طلب و جنبش سبز (ميرحسين، كروبي، خاتمي، ...) هم بدانند ديگر جايي در حاكميت كنوني ندارند. اگر با شهامت به ميان ملت آمدند و هزينه دادند ملت نيز به احترام آنها خواهند ماند و از آنها دفاع مي‌كند و گرنه ...

-- maryam ، Jul 31, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)