تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
نماینده آیت‌‌الله خامنه‌ای در سپاه:

«کسی حق ندارد در اختیارات ولی‌ فقیه دخالت کند»

علی سعیدی نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران می‌گوید در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که قرار است «آرمان‌های ولایت فقیه» در آن پیاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای سعیدی که امروز شنبه در جمع گروهی از پاسداران سخن می‌گفت، افزود که دیگران تنها می‌توانند در این زمینه به ولی ‌فقیه مشورت دهند و حق دخالت در اختیارات وی را ندارند.

وی ادامه داد که در شرایط کنونی، قدرت در ایران در دست «شایسته‌ترین» فرد است.

به گفته این روحانی، مشروعیت ولی‌ فقیه که از سوی «خداوند» داده می‌شود، جزء اصول بدون تغییر حکومت دینی است و «هیچ حاکمی بدون قرار گرفتن در سلسله ولایت الهی، در هیچ جای جهان به رسمیت شناخته نمی‌شود.»


نماینده آقای خامنه‌ای همچنین از برخی خواص به خاطر اینکه با «متدولوژی انقلاب» اختلاف دارند، انتقاد کرد و گفت: «بعضی افراد در عصر رهبری اول جرات نمی‌کنند، مکنونات قلبی خود را بیان کنند و آن را در عصر رهبری‌های بعدی بیان می‌کنند.»

اشاره سعیدی به آن بخش از سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های دو هفته پیش نماز جمعه تهران است که گفته بود مشروعیت حاکمیت دینی از سوی مردم است.

این روحانی اظهار داشت که کاش خطیب جمعه تهران، این سخنان را در زمان آیت‌الله خمینی ایراد می‌کرد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود که برخی خواص در حال حاضر می‌خواهند در قدرت شرکت داشته باشند و اگر «شرکت نداشتند، کافه را به هم می‌ریزند.»

«بعضی افراد در عصر رهبری اول جرات نمی‌کنند، مکنونات قلبی خود را بیان کنند و آن را در عصر رهبری‌های بعدی بیان می‌کنند»

وی در ادامه سخنان خود، مجمع تشخیص مصلحت نظام را متهم کرد که در مقام «اپوزیسیون» علیه دولت موضع‌گیری می‌کند.

نماینده آقای خامنه‌ای اظهار داشت که در شرایط کنونی ایران، کمتر کسی مانند ابوالقاسم خزعلی پیدا می‌شود که از فرزندان خود «تبری» جسته‌ باشد.

اظهارات این روحانی در شرایطی ایراد می‌شود که برخی از فرماندهان نظامی در هفته‌های اخیر بارها از حوادث پس از انتخابات به عنوان «فتنه» یاد کرده و اعلام کرده‌اند که مانع از وقوع «انقلاب رنگی» در ایران شده‌اند.

سخنان دو هفته گذشته آقای هاشمی در نماز جمعه تهران که از شرایط به وجود آمده پس از انتخابات در ایران انتقاد کرده و خواستار آزادی بازداشت‌شدگان شده، با واکنش گروهی از محافظه‌کاران نزدیک به آقای خامنه‌ای مواجه شده است.

نماینده آقای خامنه‌ای اظهار داشت که در شرایط کنونی ایران، کمتر کسی مانند ابوالقاسم خزعلی پیدا می‌شود که از فرزندان خود «تبری» جسته‌ باشد

آنها به طور تلویحی در سخنان خود از «خواصی» نام می‌برند که نتوانسته‌اند شرایط جاری کشور را به «درستی» تحلیل کنند و در «غبار فتنه» دچار اشتباه شده‌اند.

روحانیون و فرماندهان نظامی در سخنان خود به صراحت از معترضان به نتیجه انتخابات خواسته‌اند که نظر آقای خامنه‌ای مبنی بر «صحت انتخابات» را بپذیرند و «مطیع» دستوران وی باشند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد اصلاح‌طلبی هستند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته و دولت برآمده از آن را «نامشروع» اعلام کرده‌اند.

مهمترین احزاب اصلاح‌طلب نیز دولت دهم جمهوری اسلامی ایران را «نامشروع» اعلام کرده‌ و از مبارزه قانونی با دولت مذکور خبر داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چقدر چرت و پرت میگه

-- amin ، Jul 25, 2009

من این اپهار نپر ها را از زبان این افراد خیلی دوست دارم زیرا الان دیگر مردم بیسواد نیستند با این اظهارات واقعیات و شرارتهای آخوندی و حوزوی را نشان میدهند مردم باید روحانیت را آخوندها را بشناسند و به آن واقف باشند که مثلا حوزه علمیه قم حوزه فساد است و بس

-- hamid ، Jul 25, 2009

سعیدی، برخی خواص در حال حاضر می‌خواهند در قدرت شرکت داشته باشند و اگر «شرکت نداشتند، کافه را به هم می‌ریزند.» مثل اینکه این حاج آقا اهل کافه و عرق خوری و عربده کشی هم می باشد، مانند دیگر اراذل و اوباش و لات و لوت ها و لمپن ها که زیر نام لباس شخصی ها که زیر پوشش و حمایت سپاه و بسیج و پلیس و دیگر نیروهای امنیتی این نظام فاسد هستند، اقدام به قتل عام و شکنجه مردم میکنند. ننگ ابدی همراه شما و بیت ولایت در تاریخ ایران و جهان ثبت شده است و اسلام خونریز و فاسد و فریبکار شما در تاریخ بشریت دفن شده است.
حاج نمکی،

-- Haj Namaki ، Jul 25, 2009

حیف که رادیو زمانه هم سانسورچی زیاد داره......وگرنه هر چی از دهنمون در میومد به تو و اون ولی فقیهت می گفتیم.

-- N ، Jul 25, 2009

... تو بدونی «متدولوژی» اصلا یعنی چی.

-- کاوه ، Jul 25, 2009

این نوچه ...فکر میکنه کسی هم اون علی ...رو ادم حساب مکنه . دورانه عوام فریبی بسر امده . ملت ایران حسابه این جنایتکاران رو به زودی خواهند رسید. کاره امام زاده ها تمام است و بزودی زود شرتان کم خواهد شد و برای همیشه به لعنته ابدی دچار خواهید شد.

-- فیروز ایرانی ، Jul 25, 2009

جناب آقای سعیدی همین که آقاتون 27 تیر نامه میده و دوم مرداد زورش به محمود ...میرسه ... مشخصه که چقدر حرفشون رو میخونن و باورمون شد که سپاه بنده خدا طفلکی هیچ کارست..!!!

-- مبینا ، Jul 25, 2009

سعيد از زمان زندگي خودش مينويسد كه بنا به منافع خويش، ولايت فقيه را والي مردم مظلوم ايران ميداند. من هميشه از خودم ميپرسم كه افرادي مثل سعيدي، اژه اي، فيروزابادي و حتي همين سيد علي خامنه اي، ايا مهارت و دانش استفاده از ايترنت را اموخته اند؟؟؟؟؟ اظهارات كاملا تاريك و غير واقعي انان، حاكي از جهالت محض حكومت مردان ايران دارد. عصر پاره سنگي براي ما ايرانيان رو به پايان است. ولايت فقيه مطمئا حكايت از ديكتاتوري مذهبي دارد.
نكته جالب توجه اينست كه اكثر تئورسين هاي نظام از پيكره جمهوري اسلامي جدا شده اند و صد البته كه افول چنين نظامي نزديك است.

-- Farzad ، Jul 25, 2009

به گفته این روحانی، مشروعیت ولی‌ فقیه که از سوی «خداوند» داده می‌شود، جزء اصول بدون تغییر حکومت دینی است و «هیچ حاکمی بدون قرار گرفتن در سلسله ولایت الهی، در هیچ جای جهان به رسمیت شناخته نمی‌شود.»
مبارک باشد. آقای خامنه ای با آن همه عظمت و جلال و به عنوان تنها نماینده «مشروع» خداوند بروی زمین بزودی حاکمین کشورهای دیگر جهان را در جمع حرامزاده و نا مشروع اعلام نموده و یک سری امیر و حاکم از "سلسله حلالزادگان خود در سلسله ولایت الهی" به اقصی نقاط جهان اعزام میدارند. بنظر میرسد که شب و روزدر کنار ...نشستن و مغز و عقل خود را با استشمام غبار و دود ...پوشاندن بالاخره اثر خود را کرده و «رهبر معظم» را دچار تخیلات و هپروت نموده و بالنتیجه او و اولیای اورا اسیر «انقلاب منقلی» نموده که صدها بار خطرناکتر از «انقلاب مخملی» و « انقلاب رنگی» است که ٦٠ میلیون نفر اسبر آن شده اند.

-- بدون نام ، Jul 25, 2009

یعنی حکومت دیکتا توری

-- hossein ، Jul 25, 2009

Che mojoode nokar sefati

-- Mehran ، Jul 25, 2009

کسی هست به من عنایت کنه بگه نزد این دکانداران دین نرخ جان آدمیزاد و ناموس ایران چنده؟؟؟
..مگر ما مردم ایران از عصر پر فتوح ولی وقیحت چه عایدمون شد که گوسفند وار اطاعت کنیم..جز تحقیر،چماق و زندان, گلوله و طناب دار..؟؟؟؟؟
نداها, سهراب ها, ترانه ها,کیارش آسا, روح الامینی,آرمان استخری,یعقوب بروایه,و.و.و...
پس خون به ناحق ریخته شدۀ این جوانان و زندانیان در شکنجه گاه چه میشه ؟؟؟
ای ایرانی با غیرت این است پروندۀ سیاه و خونین دیروز و امروز رهبر, همان سلطان جائری که خود و جیره خوارانش او را "نماینده خدا" و "واجب الاطاعة" مینامند.
ما ملت نور و آزاد ایران زمینیم ..ما نمی ترسیم

-- آوا ، Jul 25, 2009

تحريم محصولات ايران خودرو و سايپا ضربه محكمي برژيم خواهد بود . تحريم صندوقهائ كميته امداد كه روزئ40 ميليارد برائ رژيم درامد دارد.

-- kave ، Jul 25, 2009

این اظهارات بسیار مفید است چون معمولا از طرف نمایندگان مستقیم شخص خامنه ای عنوان میشود یعنی ایشان معتقدند در مسند قدرت بلا منازع ( خلیفه مسلمین ) نشسته اند . اصولی از قانون اساسی که سخن از نقش مردم و نهادهای منتخب مردم میزند برای ایشان مصداق کشک را دارد . فرمانده سپاه هم همین امروز گفت که عملا سپاه با نیروی هوائی و دریائی و زمینی کاری ندارد چون با دشمنان غیر مسلح داخلی طرف است که لباس مخمل سبز بتن دارند و باید سرکوب شوند .

-- بدون نام ، Jul 25, 2009

با حرف امین کاملاً موافقم!

-- چرندگوزاده ، Jul 25, 2009

اتفاقاً همین دیشب که خدا به خواب من آمده بود او هم حرفهای این حضرت را تایید فرمود و گفت: همانا هر آنچه خلیفه خدا خامنه ای و خاندان شریف او بر روی زمین بگویند راست و درست است و از من است و بر من نیز خواهد بود که از ایشان اطاعت بفرمایم!

-- چرندگوزاده ، Jul 25, 2009

این فسیل در رفته از ژوراسیک پارک عجب ... میگه؟ کدام آدم عاقل قرن بیست یکم به این چرندیات میتواند باور داشته باشد. به قول ایرج میرزا

که تا به ایران بود ملاّ و مفتی، به روز بد تر از این هم به افتی

-- بدون نام ، Jul 25, 2009

زنده باد آزادی زنده باد دمکراسی زنده باد ملت بزرگ ایران، ننگ است بر ایرانی‌ آیین بیابانی

-- alborz irani ، Jul 25, 2009

چه موقع و چه کسی قرار گذاشته که در جامعه «آرمان‌های ولایت فقیه» پیاده شود؟ تکلیف آرمان های مردم چه می شود؟ مگر مملکت ارث پدری ولی فقیه است؟

-- بدون نام ، Jul 26, 2009

یعنی ما باید برای رضایت ولی فقیه از فرزندان و پدران و مادران و کشور و آب و خاک و جان ومال خود «تبری» بجوییم؟ که بعد ولی فقیه بماند که چه بکند؟ ولی فقیه معصوم نیست پس خطا و گناه می کند پس چگونه میتواند کلامش حجت باشد؟!!! این ولایت فقیه است که رنگی ومخملی است.
بسیار جای خرسندی است که روحانیت اعتبار خودش را با دست خودش بر باد داد.

-- بدون نام ، Jul 26, 2009

خداوند به این افراد سبک مغز ،عقلی عطا بفرماید!!! البته اگه خداوندی وجود داشته باشد و صد البته اگه صدای ما بندگان ناخلف رو بشنود...

-- Sahar ، Jul 26, 2009

- اين سخنان در واقع نوعي عربده كشي مستانه است كه با تكيه به سرنيزه و به زعم خودشان زهر چشم گرفتن از مردم مطرح مي شود. اين فرد چه فرقي با نوچه هاي اربابان فئودال كه دمار از روزگار مردم در مي آوردند دارد.
اما چهره اين بزدلان در روزي كه به چنگال عدالت گرفتار شوند ديدني است.

-- بدون نام ، Jul 26, 2009

در بالا نوشته اید نظر بدهید ؛
دیگه چه نظری بدیم وقتیکه آدم در برابر افاضات این علما کم میاره ؟!

-- نیما ، Jul 26, 2009

یک نکته رو درست می گه. زمان خمینی هم مگر کم به مردم ظلم شد؟ فریا فدوی و سروناز کبیری دو دختر دبیرستانی که مدیر احمقشان روز 5 مهر مدرسه ی انوشیروان در خیابان ولی عصر را تعطیل کرد و آنها که در حال رفتن به خانه بودند دستگیر و همان شب اعدام شدند یا نیلوفر تشید به صرف آنکه برادرش از اعضای مجاهدین بود اعدام شد من از گروه مجاهدین متنفرم ولی در همان موقع آدم ها ی بیگناه زیادی اعدام شدند و هیچ کس اعتراض نکرد به علاوه وقتی خمینی دستور اعدام های سال 67 را نداد. این آقایان کجا بودند؟ بی قانونی و بی رحمی همان دوره است که حالا گریبان خود این آقایان را گرفته تازه این آقایان هنوز که هنوزه حرف از امام می زنند.

-- بدون نام ، Jul 26, 2009

این حضرات در شروع انقلاب با روبه صفتی خاص خود به شرح و بسط اصل ولایت فقها در قانون اساسی ایران پرداخته و باین ترتیب و در خیال باطل خود استیلای مذهب
بر کلیه امور مربوط به حیات اجتماعی را جاودان نمودند. تغییر در قانون اساسی نه در مشاوره با نمایندگان واقعی مردم و یا حقوق دانان برجسته و نه با رای مردم صورت
گرفت. و امروز که نوای رسوایی رژیم بر سر هر بامی نواخته میشود حضرات این اصل ضد مردمی را الهی اعلام میکنند. کسی نیست که به این سارقان اموال و آراء عمومی بگوید که الهی بودن یا نبودن این اصل - که در هر دو صورت ضد دمکراتیک میباشد - تغییری در کارنامه سیاه رژیم منحوس اسلامی نداده و مردم ما همچنان به مبارزه خود در راه ایرانی آزاد و آباد ادامه خواهند داد. ولایت فقیه و یا به تفسیر آخوند رجوی - رهبری ایدئولوژیک - چیزی بجز پایمال کردن حقوق دمکراتیک مردم ایران و به مضحکه گرفتن حق مردم در انتخاب راه خویش نمیباشد.

-- بابک ، Jul 26, 2009

دیگر این چرندیات خریدار ندارد و دیگر این مردم برای اخوند خامنهای و دیگر ملاها ارزش قایل نیستند.و شعار مرگ بر دیکتاتور شعار همه است وتا رسیدن ایران به ازادی مردم از پای نخواهند نشست.زنده باد ازادی و پاینده ایران

-- Farhad ، Jul 26, 2009

چندتا چاه نفت گرفته قبل از این گوهر فشانی ها؟!

-- محمد مهدی ، Jul 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)