تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

۲۰۵ نماینده مجلس: مطیع کامل رهبریم

۲۰۵ نماینده مجلس شورای اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای، «اطاعت کامل خود از مقام عظمای ولایت» را اعلام کردند و افزودند که رای مردم در نظام اسلامی، «پشتوانه و معیار مقبولیت» است.

در این اطلاعیه که نام هیچ یک از امضاءکنندگان در آن ذکر نشده، آمده است که رئیس جمهوری در ایران هرچند با رای مردم انتخاب می‌شود، اما تا زمانی که ولی‌فقیه «رای ملت را تنفیذ نکند»، رئیس جمهوری «مشروعیت» نخواهد داشت.

اشاره این نمایندگان به موضوعی است که در هفته‌های اخیر در میان برخی مقام‌های مذهبی و سیاسی، محل بحث و مناقشه شده است.


اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری، دو هفته پیش از این در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت که «مشروعیت» نظام اسلامی از رای مردم است، اما آیت‌الله محمد یزدی عضو شورای نگهبان با رد این اظهارات، مشروعیت نظام اسلامی را از سوی خداوند دانسته است.

۲۰۵ نمایندگان مجلس نیز در اطلاعیه امروز شنبه خود با اشاره تلویحی به این موضوع، اعلام کرده‌اند که مشروعیت «همه مناصب در نظام جمهوری اسلامی در همسویی جهت‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های ولایت ‌فقیه» است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این نمایندگان افزوده‌اند: «میزان ارادت، حمایت و همکاری ملت ایران و ما نمایندگان مردم با مدیران اجرایی و خادمان کشور به تناسب میزان ارادت و همسویی ایشان با سیاست‌ها و اوامر ولایت رقم خواهد خورد.»

در این اطلاعیه که نام هیچ یک از امضاءکنندگان در آن ذکر نشده، آمده است که رئیس جمهوری در ایران هرچند با رای مردم انتخاب می‌شود، اما تا زمانی که ولی‌فقیه «رای ملت را تنفیذ نکند»، رئیس جمهوری «مشروعیت» نخواهد داشت

پیش‌تر، آیت‌الله علی خامنه‌ای در دیدار با گروهی از نمایندگان از آنها خواسته بود که با دولت جدید محمود احمدی‌نژاد همکاری خوبی داشته باشند و بر آن «سخت» نگیرند.

این نمایندگان در بخش پایانی اطلاعیه خود همچنین از اطلاعیه منتسب به مجلس خبرگان رهبری در خصوص حوادث اخیر حمایت کرده‌اند.

اختلاف بر سر نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران علاوه بر ایجاد اعتراض‌های گسترده مردمی، موجب بروز برخی اختلاف‌ها در میان مقام‌های جمهوری اسلامی شده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی از جمله مقام‌هایی هستند که به نتیجه این انتخابات اعتراض دارند و از برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان انتقاد کرده‌اند.

موسوی و کروبی به صراحت اعلام کرده‌اند که دولت برآمده از این انتخابات را «مشروع» نمی‌دانند.

«میزان ارادت، حمایت و همکاری ملت ایران و ما نمایندگان مردم با مدیران اجرایی و خادمان کشور به تناسب میزان ارادت و همسویی ایشان با سیاست‌ها و اوامر ولایت رقم خواهد خورد»

خاتمی نیز برای برون‌رفت از وضعیت «بحرانی» ایران، پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی مطرح کرده و هاشمی هم خواستار آزادی بازداشت‌شدگان و ایجاد فضایی آزاد برای بیان اعتراض‌ها شده است.

تمامی این درخواست‌ها با سکوت و مخالفت دیگر مراجع حکومتی به خصوص آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی مواجه شده است.

فرماندهان سپاه پاسداران، شورای نگهبان، وزارت کشور و آقای خامنه‌ای معتقدند در این دوره از انتخابات «تقلب گسترده‌ای» صورت نگرفته است.

با گذشت بیش از ۵۰ روز از زمان برگزاری انتخابات، اختلاف‌ها در ایران بر سر این موضوع همچنان ادامه دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Ey bardegane khod froroosh. Shoma khodetan khodean ra be bardegi keshidid

-- Jahandar ، Jul 26, 2009

وای به حال آن ملتی که ٢٠٥ نماینده مجلسش مطیع بی چون و چرا رهبری آدم کش و قلدر و دروغگو و فریبکار باشند. دست های این نمایندگان مانند رهبرشان به خون این ملت آلوده است و زمان آن به زودی فرا خواهد رسید که در دادگاه ملت باید جوابگوی اعمال غیر انسانی خود باشید. پرونده ای قطور، ٣٠ سال دروغ و فریبکاری و شکنجه و آزار مردم و دزدی و ترور و قتل و...... نظامی فاسد که بوی تعفن آن در تمام جهان پیچیده است و دیگر برای هیچ کس قابل تحمل نیست.
مجلسی،

-- Majlesi ، Jul 26, 2009

- اين كه اسامي ذكر نشده نشان دهنده ترس اين مواجب بگيران درگاه ارباب ظالم از خشم مردم است.
اين خبر چه واژه هايي به ذهن خطور مي دهد:
- نوكر مآبي
- تملق و چاپلوسي
- خيانت
-حقارت و بيماري رواني
- بي صفتي
.
.
.

-- بدون نام ، Jul 26, 2009

Man digar dar hich entekhabati sherkat nemikonamd. Ta in andaze namayande khod-froukhte nadideh boudam. Farghe in namayandeha ba namayandehaye shah chist?

-- بدون نام ، Jul 26, 2009

از ماست که بر ماست....،،،

-- بهنام ، Jul 26, 2009

در این اطلاعیه که نام هیچ یک از امضاءکنندگان در آن ذکر نشده،نشان دهند جو حاکم برایران است ازیک طرف ازجانب خبرگان اطلاعیه صادر میکند بدون نام هیچ یک از امضاءکنندگان .مثل اینکه تمرین تبدیل نخبه به پخمه میکنند.رئیس مجلس امرور مردم را به وحدت با محوریت ولایت مطلقه دعوت می کرد واقعا نخبه گان ما پخمه نیستند ؟همیشه باید اصل برمحوریت اکثریت ملت باشد واین ملت است که به دولت مشروعیت می دهد دولت بدون پشتبانه مردم مشروعیت ندارد .

-- ابراهیم ملکی ، Jul 26, 2009

از خودفروشان انتصابی این رژیم توقع بیشتر از این هم نمیرفت. چرا که هیج انسان آزاده ای حاضر به همکاری با این فاسقین نمیباشد. از قدیم گفته اند -
کبوتر با کبوتر غاز با غاز کند همجنس با همجنس پرواز.

-- بابک ، Jul 26, 2009

نوبت اين ...هاي وطن فروش و مزدور كه هر كدام سر در ...سيد علي خامنه اي دارند خواهد رسيد.
مردم ايران تمام اين خباتت ها را در حافظه خود نكه خواهند داشت تا روز حساب....

-- saeed ، Jul 26, 2009

sardargomi in khonashaman va shekanjegrane adamkosh ke name Rohani ra niz yadak mikashand hame saro tahe yek karbasand.inja malakate Mafia ast jaei ke hata khodeshan be khodeshan niz rahm nemikonand,bekhanid shekanje va sepas ghatle Mohsene Rohalamini?!!!!!shoma as dolate mafiaei che entezari darid?ke nemayandeganash ya dolatash dar kenare mardom bashand?dar yeksadsale akhyr takonon Iran chenin Rejimi ra nadashte ast.shoma har kojaei tarikhe iran ra begardid dar in yeksadsale gosashte chenin khonashamani ke bename din mardome iran ra asir kardeand nadashteim hata in rejim nemoneash dar donya nist.in system bayad betore koli as bin berewad.zira wojode in rejime yani Khorafat,badbakhti,marg,shekanje va ghyro mibashad.pas entezari niz as in nemayandegan ke motihe awamere rahbare jani va ghatel hastand nadashte bashim.Jobin Alman

-- بدون نام ، Jul 26, 2009

پس چرا انقلاب کردیم همون اعلیحضرت همایونی بود دیگه. یه دفه رهبر معظم خودشم نماینده هارو انتخاب کنه دیگه رای مردم که به حسلب نمیاد پس انتخابات بچ معنایی یه؟روکش دموکراسی؟

-- نویسنده ، Jul 26, 2009

...فعلا نوكر بمانيد تا بزودي به آنجايي بفرستيمتان كه عرب ني انداخت...

-- بدون نام ، Jul 26, 2009

نمایندگان رهبر در مجلس،نه نمایندگان مردم،واقعا متاسفم. پتروس از آلمان

-- Petrus ، Jul 26, 2009

اصلا و ابدا باور نکنید ، از این اعلامیه های بدون نام میدن چون حتی بین خودشون هم این تعداد طرفدار نداره خامنه ای. یادتون باشه که در قم قرار بود بزرگترین راه پیمایی حمایت از رهبری تشکیل بشه و به علت تعداد کم جمعیت بی صدا قضیه رو درز گرفتند. یعنی اگه این 205 نفر بودند روشون نمیشد بگن از رهبر حمایت میکنند؟ از تعقیب قضاییش میترسیدن یا از قطع شدن پول و مواجب؟؟ جالبه مخالفین همه با اسم می نویسند و موافقین بدون ذکر نام.

-- مژده ، Jul 26, 2009

آیا جمع کردن امضاء برای مقام عظمای رهبری از این طرف وآنطرف خود نشان از تنزل جایگاه ایشان ندارد؟آیااین بدان معنا نیست که بیت رهبری دربرابر حمایت بزرگان نظام از جنبش مردم به دست وپاافتاده است؟

-- مهتاب ، Jul 26, 2009

کسانی که از ترس خشم مردم جرات اعلام اسامی خود را ندارند ، با چه رویی خود را نماینده این مردم می نامند.

-- بدون نام ، Jul 26, 2009

باید هم باشید. جیره خوران .... رهبرنباشد شما ..ها کفش ملت را هم نمی توانید پاک کنید چه برسد به اینکه نماینده مجلس باشید!

-- N ، Jul 26, 2009

من متاسفم کعه شما نوشته ی مرا منتشر نکردید! ما در ایران با هزار حیله موفق می شویم برای شما چیزی را به هزار طریق آزموده و نیازموده بنویسیم و مخابره کنیم ولی حیف که شما گاهی بزحمات ما وقعی نمیگذارید. من خواهش می کننم بنوشته های ما و من توجه کنید
.....................................................................................

دوست عزیز، از کامنتی که گذاشته‌اید، سپاسگزاریم. زمانه به کامنت‌های همه کاربران توجه دارد. اگر کامنت شما متشر نشده است، یا به دلیل حمله شخصی به افراد و یا حاوی توهین بوده است. ضمن این که شما به اسم ناشناس کامنت گذاشته‌اید و ما قادر به تشخیص کامنت شما نیستیم که دوباره مورد بررسی قرار گیرد. زمانه.

-- بدون نام ، Jul 26, 2009

حالا دوتا خلبان وطن پرست میخواد که روز تعلیف ریس جمهور مجلس را با نماینده هاش بمب باران کنه + بیت زهربری

-- jolien ، Jul 27, 2009

اصلا و ابدا باور نکنید ، از این اعلامیه های بدون نام میدن چون حتی بین خودشون هم این تعداد طرفدار نداره خامنه ای. یادتون باشه که در قم قرار بود بزرگترین راه پیمایی حمایت از رهبری تشکیل بشه و به علت تعداد کم جمعیت بی صدا قضیه رو درز گرفتند. یعنی اگه این 205 نفر بودند روشون نمیشد بگن از رهبر حمایت میکنند؟ از تعقیب قضاییش میترسیدن یا از قطع شدن پول و مواجب؟؟ جالبه مخالفین همه با اسم می نویسند و موافقین بدون ذکر نام.

-- مژده ، Jul 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)