تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پیوستن ابی و قنبری به اعتصاب روشنفکران

ابی (ابراهیم حامدی) خواننده سرشناس ایرانی و شهریار قنبری، شاعر، ترانه‌سرا و آهنگساز مشهور، در بیانیه‌های جداگانه‌ای از اعتصاب غذای روشنفکران ایرانی در مقابل دفتر سازمان ملل در نیویورک حمایت کردند.

ابی در بیانیه خود نوشته است که با حمایت از اعتصاب غذای سه روزه اکبر گنجی، در روز سوم اعتصاب، به اعتصاب‌کنندگان می‌پیوندد.

وی در بخشی از بیانیه خود نوشته است: «من هم به عنوان یک ایرانی که قلبش با ایران و ایرانیان است، در سومین روز اعتصاب غذا(۲ مرداد، ۲۴ ژوئیه) شرکت می‌کنم تا همراه شما صدای اعتراض مردم ایران را به گوش جهانیان برسانیم. باید دست‌ها را در دست یکدیگر گذارد و در برابر ظلمت و تاریکی ایستاد.»

۲۶ تن از روشنفکران ایرانی در نامه‌ای اعلام کرده‌اند که از روز ۳۱ تیر تا دوم مرداد ماه به مدت سه روز در برابر مقر سازمان ملل در نیویورک دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

چهره‌های سرشناسی چون عبدالعلی بازرگان، محمد برقعی، حسین بشیریه، علی بنوعزیزی، نیره توحیدی، فاطمه حقیقت جو، حمید دباشی، مصطفی رخ‌صفت، علی رضایی، احمد صدری، محمود صدری، کاظم علمداری، عبدی کلانتری، رضا فانی یزدی، نهضت فرنودی، منصور فرهنگ، احمد کریمی حکاک، حسین کمالی، مهرانگیز کار، اکبر گنجی، ابراهیم سلطانی، علی میرسپاسی، مجید محمدی، مهرداد مشایخی، آرش نراقی و نادر هاشمی امضاکنندگان این نامه هستند.


امضاکنندگان این نامه نوشته‌اند که «برای اعلام پشتیبانی از جنبش سبز مردم ایران، محکوم کردن تقلب گسترده درانتخابات، سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات مردمی، و بازداشت غیرقانونی صدها شهروند و فعال سیاسی و اجتماعی» دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

ابی با ابراز نگرانی از وضعیت بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های پس از اعلام نتایج انتخابات در ایران، افزوده است: «حوادث ماه‌های اخیر ایران خیره کننده بوده است.»

وی از سایر ایرانیان مقیم آمریکا هم دعوت کرده است که با پیوستن به این اعتصاب غذا برای آزادی زندانیان کاری انجام دهند.

ابی در ادامه بیانه خود آورده است: «اینک ده‌ها تن از فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر در شرایطی دشوار در زندان‌ها اسیر شده‌اند. باید به داد آنها رسید. می‌دانم که دل من و شما پیش آنهاست. ندا و منصور و ده‌ها تن دیگر را به شهادت رساندند. آنها قهرمانان واقعی ایران زمین‌اند. من نگران جان بازداشت‌شدگانم.»

شهریار قنبری، شاعر، ترانه‌سرا و آهنگساز مشهور ایرانی هم با انتشار نامه‌ای از اعتصاب غذای اکبر گنجی حمایت کرده است.


وی در نامه خود نوشته است: «از اینجا که هستم، دستم را دراز می‌کنم به سمت آفتابی اکبر گنجی و دیگر روشنفکران و مبارزان هم‌سرزمین‌ام تا فریادشان در برابر سازمان ملل متحد، به گل بنشیند.»

آقای قنبری خطاب به ایرانیان مقیم آمریکا نیز آورده است: «کاری کنیم که از ۲۲ تا ۲۴ جولای ، نیویورک از آن ما باشد. به همه عاشقان رهایی ایران هم پیشنهاد می‌کنم که به این حرکت عاشقانه وصل شوند.»

پیش‌تر، خانم گوگوش، دیگر خواننده سرشناس ایرانی هم در وبلاگ خود از ایرانیان مقیم آمریکا «دعوت» کرده بود که در این تحصن شرکت کنند و «صدای اعتراض مردم ایران را به گوش جهانیان برسانند.»

گوگوش در اولین روز این اعتصاب غذای سه روزه، به اعتصاب‌کنندگان خواهد پیوست.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
حمایت گوگوش از اعتصاب غذای روشنفکران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)