تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

جعبه سیاه توپولوف «پیدا» شد

یک مقام وزارت راه و ترابری ایران از پیدا شدن دو جعبه سیاه هواپیمایی که صبح امروز در اطراف شهر قزوین سقوط کرد، خبر داد.

بر اثر سقوط این هواپیما که از تهران عازم ایروان پایتخت ارمنستان بود، ۱۵۳ مسافر و ۱۵ خدمه آن جان باختند.

هویت تمامی جان‌باختگان از سوی سازمان هواپیمایی ایران اعلام شده است.

واحد مرکزی خبر به نقل از آقای مجیدی، معاون مدیریت بحران وزارت راه گزارش کرده که دو جعبه سیاه هواپیما امشب به تهران منتقل خواهد شد تا در صورت لزوم به کشور سازنده ارسال شود.

به گفته این مقام مسئول، آخرین مکالمه خلبان هواپیما با برج مراقبت، سه دقیقه پیش از سقوط انجام شده و در آن «هیچ نکته‌ای» مبنی بر غیر عادی بودن وضع هواپیما گزارش نشده است.

براساس آخرین گزارش‌ها از ایران، کمیسیون بررسی سوانح هوایی که متشکل از ۱۱ گروه تخصصی است، در حال بررسی ابعاد مختلف حادثه است.


جمع آوری اجساد قربانیان نیز در اطراف روستای فارسیان در شش کیلومتری قزوین پایان یافته و ماموران مشغول جمع‌آوری قطعات هواپیما هستند.

معاون عملیات سازمان هواپیمایی کشوری نیز در گفتگو با واحد مرکزی خبر اعلام کرده که هواپیما پس از آتش‌سوزی به زمین برخورد کرده است.

این مقام مسئول گفته که خلبان هواپیما قبل از اینکه اطلاعاتی مخابره کند، تلاش کرده بود هواپیما را در منطقه‌ای غیر مسکونی فرود بیاورد.

تیم ویژه‌ای نیز از سوی وزارت راه، برای بررسی علت سقوط این هواپیما آغاز به کار کرده است و پیش بینی می‌شود که طی روز‌های آینده کارشناسان فنی به اطلاعاتی مقدماتی در خصوص سقوط این هواپیما دست یابند.

اتحادیه اروپا و کمیسیون روابط خارجی این اتحادیه در پیام‌های جداگانه‌ای از سقوط این هواپیمای مسافری ابراز تاسف کرده‌اند.

بسیاری از مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی نیز با انتشار بیانیه‌‌هایی با خانواده جان‌باختگان ابراز همدردی کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
سقوط هواپیمای مسافربری در قزوین
هواپیما «نقص فنی» نداشته است

نظرهای خوانندگان

اینها همه سیاه بازی ست برای هر چه بیشتر کشتن، و آشفته کردن مردم. و سرانجام برای این است که کشتار مردم بیگناه را تحت الشعاع قرار دهند. شاید هم این شروعی باشد بر ای استتار سرنگون کردن هواپیما های دیگر!

-- بدون نام ، Jul 15, 2009

salam 3shanbe 30 tir mosadef ast ba chehellome shohadaye jonbeshe mardome iran dar shabe in rooz ba yade shohadaye azizeman sa'ate 21 dorost lahzeye shooroo'e akhbare sa'ate 21 darajeye ootooye khod ra bala borde va be moddate chand daghighe dakhele prize bargh namayid in yek no tazahorate khamoosh ast ke ba'ese ghat'e bargh mishavad dar zemn 30 tir emsal shabe bi mahtab va tariki khahim dasht ke ba'ese soohoolat dar goftane allaho akbare mardom mishavad.neshan dadan be hookoomat ke hanooz jonbeshe sabze iran ba ettehad paye khastehaye khod istade ast.in yek e'teraza madani ast ke ba'ese taz'ife roohiyeye koodetachiyan mishavad.dar zemn in mored be hich vajh ghabele control tavasote hookoomat nist.be doostane khod begooyid.3 shanbe 30 tir sa'ate 21

-- roshan ، Jul 15, 2009

دختر خاله من در این سانحه کشته شد حالا که خوب فکر می کنم می بینم برای هیچ و پوچ
ما در یک مملکت یلخی سر می کنیم مملکت دیوانه ها مملکت تقدیر های مزخرف
آقایانی که تازه می خواهند مورد سقوط را بررسی کنند بهتر بود به جای خرید باتوم و ماشین ها و متور های ضد تظاهرات هواپیماهای از رد خارج و اسقاط این مملکت را درست می کردند
هیچ مسئولیتی هم بجز تسلیت گفتن قبول نمی کنند
لعنت

-- احمد ، Jul 15, 2009

daghighan ba in idea movafegham ke kaare sakhtegi boode. motmaenam ba in oza, ina hatman ye bombi tu motore havapeima kar gozashtan. shak nadaram. in teknik ha kohne shode.
hanooz yademoone hadeseye mashhad va haram e emam reza o Bus e daneshjoohaye sharif o havapeimaaye sepah dar Oroomie.
be khaste khoda rishe ina be zoodi kandast.

-- بدون نام ، Jul 16, 2009

با سلام
هواپیماهای توپولف روسی ؛بسیار بد وا سقاط هستند ...دولت هم فقط دست دوم می خردو فقط در پرواز های داخلی استفاده می شوند زیرا اجازه پرواز در خطوط بین المللی ر ا نمیگیرند.این را من از یک منبع موثق که با ایربوس آلمان کار میکند، شنیده ام. ایران در چند سال گذشته بالاترین رقم سقوط در پرواز های داخلی را داشته است.
باران از آلمان

-- baran ، Jul 16, 2009

تحریم سوار شدن به هواپیماهای از این دست یکی از کارهای مفید خواهد بود

-- مسعود از پارس ، Jul 16, 2009

مثل روز شفاف و روشن است که سقوط اين هواپيما نقشه جلادان و دزدان است تا فکر مردم را مشغول عذاداری عزيزانشان کنند و هر غلطی با پول نفت می خواهند بکنند. اين که اولين سقوط نيست اينها عادتشونه مردم را بکشند. ...زاده ها گفته اند ما خونبهای کشته شدگان را که 54 ميليون تومان برای هر نفر است خواهيم داد. مردم فروشهای جلاد و ...

مجتبی خامنه ای فرزند ... خامنه ای در بانکهای اروپا 10 ميليارد دلار پس انداز دارد. يکی از اين حسابها در بانک ملی لندن که مبلغش 1 ميليارد و 600 ميليون دلار بوده توسط انگليس مهربان مسدود شده. دادگاه بين الملل اروپا گفت که اين پول مال نفت مردم ايران است و به مجتبی خامنه ای ... را نشان داد. به خاطر اين موضوع خامنه ای در نماز جمعه انگليس را شيطان بزرگ ناميد.

-- Mohammad ، Jul 16, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)