تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمایت گوگوش از اعتصاب غذای روشنفکران

گوگوش خواننده مشهور ایرانی اعلام کرد که از اعتصاب غذای روشنفکران ایرانی در مقابل سازمان ملل متحد حمایت می‌کند.

خانم گوگوش در وبلاگ خود از ایرانیان مقیم آمریکا «دعوت» کرده که در این تحصن شرکت کنند و «صدای اعتراض مردم ایران را به گوش جهانیان برسانند.»

۲۶ تن از روشنفکران ایرانی در نامه‌ای اعلام کرده‌اند که از روز ۳۱ تیر تا دوم مرداد ماه به مدت سه روز در برابر مقر سازمان ملل در نیویورک دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

چهره‌های سرشناسی چون عبدالعلی بازرگان، محمد برقعی، حسین بشیریه، علی بنوعزیزی، نیره توحیدی، فاطمه حقیقت جو، حمید دباشی، مصطفی رخ‌صفت، علی رضایی، احمد صدری، محمود صدری، کاظم علمداری، عبدی کلانتری، رضا فانی یزدی، نهضت فرنودی، منصور فرهنگ، احمد کریمی حکاک، حسین کمالی، مهرانگیز کار، اکبر گنجی، ابراهیم سلطانی، علی میرسپاسی، مجید محمدی، مهرداد مشایخی، آرش نراقی و نادر هاشمی امضاکنندگان این نامه هستند.


روشنفکران ایرانی در نامه خود نوشته‌اند: «متأسفانه دولت حاکم بر ایران حق مشارکت مؤثر شهروندان ایرانی را در تعیین سرنوشت‌شان پاس نداشت و با تقلبی گسترده، این حق اساسی مردم ایران را به نحو گسترده نقض کرد و آشکارا علیه مردم خود دست به کودتا زد.»

امضاکنندگان این نامه نوشته‌اند که «برای اعلام پشتیبانی از جنبش سبز مردم ایران، محکوم کردن تقلب گسترده درانتخابات، سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات مردمی، و بازداشت غیرقانونی صدها شهروند و فعال سیاسی و اجتماعی» دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

در همین حال، گوگوش در وبلاگ خود افزوده است: «من هم به عنوان يک ايرانی ، که دل در گرو آبادی و آزادی و سربلندی ايران دارد،در اولين روز اين برنامه (۳۱ تير- ۲۲ ژوئیه) در کنار شما در اين تحصن شرکت خواهم کرد تا بتوانيم برای آزادی کليه ی زندانيان سياسی- عقيدتی گامی به پيش برداريم.»

وی در ادامه نوشته است که «در يک ماه اخير به دقت اخبار و رويدادهای ايران را تعقيب کرده و می‌کنم و با ديدن تصاوير مردمی که زخمی و کشته می‌شدند، گريستم و می‌گريم.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
اعلام و دعوت به اعتصاب غذا در برابر سازمان ملل

نظرهای خوانندگان

گوگوش نازنینم من و همه خانواده ام به تو افتخار می کنیم و مسروریم که چنین هنرمند وطن پرستی داریم. درود بر تو ای عزیز دل همه ما!

-- سارا ، Jul 14, 2009

درود بر تو نازنین، عشق و آزادی حتماً پیروز خواهد شد.
دوستدار،

-- Dustdar ، Jul 14, 2009

من همیشه از گوگوش خاطرات خوب دارم.همیشه برای من یاد آور روزهای خوب ایرانه. .خیلی خوشحالم که این خبر رو شنیدم. امیدوارم که حمایت همه ایرانیان آمریکا رو به همراه داشته باشه.

-- بدون نام ، Jul 14, 2009

زنده باشی الهی!

-- بدون نام ، Jul 14, 2009

برای خانم گو گوش همچنین خانم مهر انگیز کار ، که من همیشه از دوستداران این دو عزیز بودم ، متاسفم! زیرا انتظار مهمتر و متفاوتی از ایشان داشتم ، این مانور ، در مقابل آنچه اتفاق افتاده و هدف هائی که در پیش است بسیار نازل وبی محتوا است ،وحرکت بسیار ارزنده تر وتصمیم راسخ تری لازم بود که بگیرند . برای همه ارادتم تاکنون به آنها پشیمانم و توصیه میکنم که کارهای بسیار بسیار مهمتری !!!در این راستا بکنند .

-- تارا ، Jul 14, 2009

خانم تارا میشه بفرمایید مثلا چه کار می کردند؟ من خودم از گوگوش والا این توقع رو نداشتم. خیلی از مردهای گردن کلفتی که خیلی هم ادعا دارند و هیچ کاری هم نکردند فقط انتقاد می کنند. دریغ از یک حرکت.

-- بدون نام ، Jul 14, 2009

doostat daram

-- katayoon ، Jul 14, 2009

DOROUD BAR TO EY MOTHER IRAN AZIZ, GOGOOSH

-- SHAHIN ، Jul 14, 2009

به تو افتخار میکنم بانوی غرورانگیز ایران..گوگوش نازنین

-- نگین ، Jul 14, 2009

خانم و یا آقای بی نام عزیزم ، در این مقطع از مبارزات مردم ، هنرمندان و افراد مطرح ، که این دو عزیز از آن دسته هستند ،می باید تا کنون از این مرز گذشته باشند و نباید با این همه زحمت تنور اصلاح طلب ها را داغ کنند. و دنباله رو دیگران باشند ، آن ها باید برای هدف نهائی که برداشتن این رژیم است تلاش کنند یعنی در صف دیگری قرار بگیرند زیرا اعتصاب کنندگان اعتراض شان فقط در مورد انتخابات و رفتن احمدی نژاد است . و این خواست مردم پس از سی سال بختی نیست .

-- تارا ، Jul 15, 2009

من هم در این تحصن شرکت میکنم و از همه دعوت میکنم شرکت کنند. ابی و داریوش عزیز هم اعلام آمادگی کرده اند

-- kamyar ، Jul 15, 2009

خانم تارا ! شما اصلا لیست اسامی امضا کنندگان و حمایت کنندگان از این اعتصاب را دیده اید ؟ امضا کنندگان این نامه را طیف های مختلفی از عبدالکریم سروش و فاطمه حقیقت جو گرفته تا محمدرضا نیکفر و احمد کریمی حکاک امضا کرده اند ، از نواندیشان مذهبی تا روشنفکران سکولار . ضمنا بنظر شما جدا کردن صف واحد معترضین از همدیگر در این موقعیت کار مناسبی است ؟

-- باریک بین ، Jul 15, 2009

خانم تارا بدبختی ما از همین نوع نگاهمون به دنیا و وقایعش هست. پیرو قانون همه یا هیچ هستیم و تا حالا هم اون هیچ رو چسبیدیم. بالاخره دموکراسی که یه شبه به وجود نمیاد. منم یه ایرانی ولی مشکل ما همینه borderline بودن ما.

-- بدون نام ، Jul 15, 2009

باریک بین عزیزم ،شما درست می گوئید و حق با شماست ، جدا کردن صف در این مقطع زمانی کار نادرستی است ،من هم همین را می گویم ، وقتی مبارزات مردم به مرحله ای به این حساسی رسیده که می بینید ، دیگر نمی توان از بخشی از مطالبات حرف زد. بلکه باید از تمام خواسته ها صحبت به میان آورد. درد ما دنباله روی از روشن فکرانی است که در این برهه می خواهند داد خود را بستانند نه ! داد مردم را .... این جماعت که من لیست آن را دیده ام و هیچ خصومتی هم با آنان ندارم از وقتی تصمیم به تحصن گرفتند،قصدشان اعتراض به انتخابات و چند شعار دیگر بوده است ، این مطلب را در همه جا گفته اند و نوشته اند . در حقیقت صف خود را از کسانی که به کلی خواهان سر نگونی هستند ، جدا کرده اند و معلوم است که بخشی از مردم که خواهان انجام همدردی هستندو با خود فکر می کنند ک خوب ! این هم راهی از مبارزه است به آن ها می پیوندند ، اما به این فکر نمی کنند که اگر این گونه هدف ها جدا از هدف اصلی مردم پیش برود ، چه خواهد شد . لابد باید تا سی سال دیگر به دنبال بیرون راندن بعدی ها بود ! و حالا با این موقعیت فکر نمی کنید این صف هر چقدر هم با اعتصاب یا هر کار دیگری به صورت هدفی نیمه کاره اقدام کند،بدون در نظر گرفتن مبارزات واقعی مردم می باشد ، و صف جدا شده است ومردم تارو مار می شوند و دوباره در لاک بد بختی فرو رفته و خون های ریخته شده عزیزان پایمال می شود . وچراغ امید همگان خاموش می گردد. ایران و ایرانی همیشه سر بلند و جاویدان باد .

-- تارا ، Jul 15, 2009

درود بر همه ی ایرانیان وطن پرست

-- مینا ، Jul 16, 2009

be to googoosh azezam eftekhar mekoem

-- shahnaz ، Jul 16, 2009

از گوگوش نازنین متشکریم

-- علیرضا ، Jul 22, 2009

درود به شاه ماهي هنر ايران
من هم از اين حركت آزادي خواهي شما هنرمند گرامي حمايت كرده و برايتان آرزوي موفقيت مي كنم .

-- پرهام ، Jul 23, 2009

درود خدا فقط به آنهایی باد که راه خدا را رفتند نه خود فروخته ها به آمریکای غاصب من میدونم که این نظر را شاید تایید و نمایش ندهید اما باز حرفم را میزنم من یک ایرانی هستم نه شما نه گوگوش نه کسانی که الان دنبال این شورشهارا میگیرند میدانی چرا چون وطنم را به پول و آمریکا نفروختم طرفداران موسوی چیزی نیستند جز یه عده شهوت پرست که خدارا فراموش کردند مثل اونایی که رفتن اونور آب ودم از وطن میزنند این کشور صاحب داره صاحبشم امام زمانه و تا زمانیکه ما جوونای غیرتی در ایران هستیم آمریکا که سوسکه شما زالو صفتا که دیگه هیچ غلطی نمیتونین بکنین چون ما در راه حفظ این کشور شهید دادیم و خون اونارا نمیفروشیم

-- b.j ، Jul 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)