تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تحکیم:حاکمان به خواست مردم گردن نهند

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) با صدور بیانیه‌ای از کسانی که «حاکمان» خوانده خواسته‌است با ابطال انتخابات و برگزاری دوباره آن، راه را برای اصلاح مسالمت‌آمیز امور باز کنند.

دفتر تحکیم وحدت در این بیانیه که به مناسبت دهمین سالگرد حمله به کوی دانشگاه تهران صادر شده، اعتراض شدید خود را به بازداشت گسترده دانشجویان و فعالان سیاسی اعلام کرده‌است.

این تشکل دانشجویی همچنین نسبت به اخباری که از وضعیت نگهداری بازداشت‌شدگان و «تلاش برای اخذ اعترافات ساختگی» از آن‌ها به گوش می‌رسد، ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی هرچه سریع‌تر این افراد شده‌است.

در این بیانیه آمده‌است: «امسال در شرایطی دهمین سالگرد فاجعه کوی دانشگاه فرا می‌رسد که درکوی دانشگاه تهران در روز‌های ۲۴ و ۲۵ خرداد فجایعی به مراتب بزرگ‌تر خلق شد و در سراسر کشور در یک ماه اخیر حماسه‌ها و فجایعی به مراتب بزرگ‌تر از ۱۸ تیر ۷۸ را شاهد بوده‌ایم.»

دفتر تحکیم وحدت اضافه کرده است: «این روزها سرزمین ما دیگر تنها سوگوار شهیدان عزت ابراهیم نژاد و اکبر محمدی نیست، چرا که داغدار نام های بسیاری چون ندا آقاسلطان ،کیانوش آسا ، مصطفی غنیان ، ناصر امیرنژاد و ... شده ایم که در خرداد و تیر 88 خون پاکشان بر سنگفرش خیابانهای شهرمان جاری شده است.»

مقامات رسمی ایران کشته شدن یک نفر را در جریان حمله به کوی دانشگاه تهران در سال 87 تأئید کرده‌اند. اکبر محمدی یکی از دانشجویانی که در جریان این حادثه بازداشت شد نیزسال ۱۳۸۵ در زندان اوین تهران جان باخت.

دفتر تحکیم وحدت از کسانی که «حاکمان» خوانده خواسته است: «تا زمانی که هنوز فرصت‌ها به طور کامل از دست نرفته به خواست مردم گردن نهند»

این بیانیه ادامه داده‌است: «در ماهی که گذشت شاهد برگزاری سوگواره انتخابات ریاست جمهوری دهم و بی‌توجهی کامل به آرای مردم همراه با سرکوب شدید اعتراضات آرام، مدنی و مسالمت‌آمیز جنبش سبز ملت ایران بودیم، تا آخرین گام‌های پروژه تدفین جمهوریت نظام تکمیل شده و انتخابات و رأی مردم در ساختار سیاسی ایران کاملاً بلاموضوع شود.»

از دیدگاه صادرکنندگان این بیانیه «مقاومت تمام عیار مردمی در برابر این کودتای نرم انتخاباتی خواب آشفته کودتاچیان را بر هم زد تا الله اکبرهای شبانه مردم کابوس هر شب آن‌ها شود و دریابند که اگرچه در ظاهر حرف خود را بر کرسی نشانده‌اند، اما آتشی در زیر خاکستر نهان شده که سرانجام روزی سر بلند خواهد کرد.»

دفتر تحکیم وحدت طی این بیانیه با اعلام حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، آنان را «رهبران جنبش سبز ملت ایران» نامیده و از «حاکمان» خواسته‌است: «تا زمانی که هنوز فرصت‌ها به طور کامل از دست نرفته به خواست مردم گردن نهند.»

هجدهم تیرماه، سالگرد حمله نیروی انتظامی و لباس شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران واقع در امیرآباد شمالی است.

در این روز تحصن دانشجویان در اعتراض به توقیف روزنامه سلام، از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی به خشونت کشیده شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)