تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آزادی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت

عباس حکیم‌زاده، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت پس از تحمل ۱۳۵ روز حبس، شب گذشته ۱۷ تیرماه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر برای این دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر که ۱۳۲ روز در سلول انفرادی بازداشت بود، قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی صادر شده‌است.

آقای حکیم‌زاده شش اسفند سال گذشته در پی اعتراضات دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به دفن جان‌باختگان جنگ ایران و عراق در این دانشگاه بازداشت شد.

مهدی مشایخی، نریمان مصطفوی و احمد قصابان از دیگر دانشجویان این دانشگاه هستند که در همان روز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

۱۷ بهمن‌ماه سال گذشته نیز مجید توکلی، اسماعیل سلمانپور، کوروش دانشیار و حسین ترکاشوند، چهار دانشجوی دیگر دانشگاه امیرکبیر در مراسم سالگرد مهدی بازرگان بازداشت شده بودند.

قاضی حداد، هشتم اردیبهشت‌ماه جاری گفته بود هفت دانشجوی عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر با سازمان مجاهدین خلق در ارتباط بوده‌اند

یاسر ترکمن و مسعود دهقان از دیگر دانشجویان این دانشگاه نیز فروردین و اردیبهشت‌ماه جاری از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

قاضی حداد، هشتم اردیبهشت ماه جاری گفته بود «هفت دانشجوی عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر با سازمان مجاهدین خلق در ارتباط بوده و از سوی این سازمان برای سازماندهی حرکات تند دانشجویی هدایت می‌شده‌اند.»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، در همان زمان ارتباط هفت دانشجوی زندانی این دانشگاه با سازمان مجاهدین خلق را رد کرد.

اسماعیل سلمانپور، نریمان مصطفوی، حسین ترکاشوند، کوروش دانشیار و یاسر ترکمن ۱۵ اردیبهشت ماه جاری با تأمین وثیقه‌های ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

خبرنامه امیرکبیر به نقل از دانشجویان آزاد شده نوشته بود که آن‌ها در مدت بازداشت، «وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و مدت‌های زیادی بیدار نگه داشته شده‌اند.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)