تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
درخواست از رهبران هشت کشور صنعتی:

«خشونت‌ها در ایران را محکوم کنید»

سازمان دیدبان حقوق بشر از رهبران هشت کشور صنعتی خواست که «سرکوب خشونت‌بار» اعتراض‌های مردمی در ایران به نتایج انتخابات را محکوم کنند.

نشست رهبران هشت کشور صنعتی قرار است فردا (چهارشنبه) در ایتالیا آغاز شود.

آمریکا ،‌ روسیه، کانادا، ژاپن، آلمان، ایتالیا، بریتانیا و فرانسه هشت کشور گروه «جی‌ ۸» را تشکیل می‌دهند.

کنت راث، رئیس سازمان دید‌بان حقوق بشر روز گذشته گفت که مقام‌های جمهوری پس از سرکوب راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز که در اعتراض به نتایج انتخابات ترتیب یافته بود، از برخی بازداشت شدگان «تحت فشار، اعتراف» گرفته‌اند.

کوئشیرو ماتسورا، دبیرکل یونسکو نیز حمایت قاطع خود از بیانیه وزرای خارجه «جی‌ ۸» مبنی بر درخواست از ایران برای احترام به حقوق بشر و حق آزادی بیان در این کشور را اعلام کرد.

آقای ماتسورا تاکید کرده است که آزادی بیان و مطبوعات از حقوق اولیه هر انسانی در هر نقطه دنیاست.

سازمان دید‌بان حقوق بشر از رهبران «جی‌ ۸» خواست که از مقام‌های ایران بخواهند کسانی که در حوادث اخیر، دست به رفتار‌های خشونت‌بار زده‌اند را شناسایی و مجازات کنند

خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی به نقل از استفن هارپر نخست وزیر کانادا نوشته است که سران «جی‌ ۸» باید درباره رژیم «خطرناک» ایران که بدنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است، مذاکره کنند.

آقای هارپر در بیانیه‌ای که از سوی سخنگوی وی قرائت شده، ایران را رژیمی «بسیار خطرناک» و «تهدیدی واقعی» نامیده است.

پخش قسمت‌هایی از اعتراف بازداشت شدگان در شبکه‌های تلویزیونی ایران و نیز ایجاد محدودیت‌هایی برای خبرنگاران داخلی و خارجی با واکنش‌های منفی گسترده‌ای در جهان مواجه شده است.

میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی «اعتراف‌گیری» از بازداشت شدگان را اقدامی «خلاف قانون و خلاف شرع و ضدبشر» عنوان کرده‌اند.

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه دو هفته پیش تهران گفته بود که نیرو‌های امینتی، مشغول اعتراف‌گیری از دستگیر شدگان حوادث اخیر هستند.

کوئشیرو ماتسورا، دبیرکل یونسکو نیز حمایت قاطع خود از بیانیه وزرای خارجه «جی‌ ۸» مبنی بر درخواست از ایران برای احترام به حقوق بشر و حق آزادی بیان در این کشور را اعلام کرد

آقایان موسوی، خاتمی و کروبی همچنین اعتراف‌گیری از بازداشت شدگان را مشابه رفتار‌ «اعراب دوران جاهلیت» با هواداران پیامبر اسلام (عمار و یاسر) دانسته‌اند.

مازیار بهاری خبرنگار مجله نیوزویک، که تابعیت ایرانی-کانادایی دارد از جمله بازداشت شدگانی است که اعترافات وی در برخی رسانه‌های ایران پخش شده است.

برخی از احزاب سیاسی همچون سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت ایران اسلامی پخش این اعترافات را فاقد «وجاهت قانونی» اعلام کرده و روشی «نخ‌نما» شده دانسته‌اند.

سازمان دید‌بان حقوق بشر همچنین از رهبران گروه «جی‌ ۸» خواسته که از مقام‌های ایران بخواهند در خصوص اتفاقات رخ داده پس از اعلام نتایج انتخابات تحقیق کنند و کسانی که دست به رفتار‌های خشونت‌بار زده‌اند را شناسایی و مجازات کنند.

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران بنابر اعلام رسمی ۲۰ تن کشته و صد‌ها تن دیگر زخمی شدند.

معترضان خواستار ابطال نتایج انتخاباتی بودند که در آن محمود احمدی‌نژاد به عنوان «پیروز» معرفی شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مسیله چین حتما با تحریکات عوامل ایرانی حکومت کودتا درجهت تغییر جهت افکار دنیا از مسله ایران بوده

-- ح . ت ، Jul 7, 2009

یک روز آن رهبر سابق در مورد صدام گفته بود:
ولاکن صدام حسین راهی جز خودکشی ندارد! » البته صدام بمراتب شرفش بیش از رهبران ایران بود. اگر چه دشمن ایران و ایرانی بود، همچنانکه هم نام او امام حسین نیثز چنین بود. اما امروز همان جمله را باید در مورد رهبری خود خوانده امام خامنه ای گفت: بنده عرض می کنم که این حاج علی آقا راهی جز خودکشی ندارد! همین!
او خودش با دست خودش اینکار را کرده است. ممکن است این روزها ناگهان حیلهع دای بزند و کوتاه بیاید اما چه کوتاه و چه بلند خامنه ای مرده است. و اصولا حکومت اسلامی مرده است. از این به بعد ارجاعات باید دیگر شوند!

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

هشدار: مزدوران سپاه پاسداران در صدد شناسایی و دستگیری شما هستند

سایت اینترنتی گرداب (وابسته به مرکز بررسی جرایم سازمان یافته)، تاکنون دو مجموعه شامل ۷۴ عکس از مردم را چاپ کرده و خواهان شناسایی آنان شده است. به نظر می‌آید این عکس‌ها از مردم در اعتراضات خیابانی گرفته شده است، هر چند بسیاری از عکس‌ها از افرادیست که در حال اعتراض نیستند.

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه، آن طور که در معرفی آن در سایت گرداب آمده، یکی از مراکز وابسته به فرماندهی پدافند سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

آدرس سایت از این قرار است: http://www.gerdab. ir/home.php

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

مزارع یکی از روستاهای کامیاران به آتش کشیده شد

به گزارش خبرگزاری آژانس ایران خبر، مزارع روستای ماویان از توابع کامیارن روز دوشنبه ۱۵ تیر ماه توسط افراد ناشناسی به آتش کشیده شد و خسارات زیادی به باغ‌ها و مزارع این روستا و ساکنان آن وارد شده است.

این روستا همیشه جزو روستاهای معترض بوده و تاکنون چندین نفر از ساکنین این روستا زندانی گشته‌اند. به همین دلیل اهالی این روستا به مزدوران حکومتی مشکوک هستند که این آتش‌سوزی را عمدا به وجود آورده‌اند.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

دانشجویان در بند

فرهاد رهبر در صحبت با خبرگزاری مهر تائید کرد که هنوز تمام دانشجویانی که در حمله مزدوران امنیتی به کوی دانشگاه تهران دستگیر شده‌اند، آزاد نشده‌اند. وی گفت اگر چه تعداد دقیق دانشجویان بازداشتی را نمی داند، ولی مطمئن است که حداقل دو نفر دیگر هنوز در بازداشت می‌باشند. در ادامه همچنین گفت که هنوز تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران نیز در بازداشت نیروهای امنیتی می‌باشند.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

استعفای شهردار بندر عباس

امروز اعلام شد که شهردار بندرعباس از سمت خود استعفا داده است. همچنین مشخص شد که نامبرده قبلا در ١۴ تیرماه نیز استعفا داده بود که این موضوع توسط شورای شهر مخفی مانده بود. ولی امروز مجبور شدند که این مساله را اعلام کنند. دلائل استعفای شهردار مسائل شخصی بیان شده است!

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

دستگیری در بیمارستان

گفته می‌شود روز ٢٣ خردادماه، در تظاهراتی که در شهر ارومیه برپا شده بود، “سیامک حیدرزاده” از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد. هنگامی ‌که وی به بیمارستان”امام” برده می‌شود، پس از پانسمان محل زخم، توسط مزدوران وزارت اطلاعات دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل می‌شود. از آن زمان تاکنون خانواده وی نتوانسته‌اند اطلاعی از وضعیت سلامتی و محل نگهداری وی بدست بیاورند.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

ادامه بازداشت ۵ نفر در سنندج

پنج شهروند اهل روستای “نگل” از توابع مریوان به نام‌های “هوشیار احمدی، سیروان احمدی، جهانبخش احمدی، سیروان محمدی و بهمن سعیدی” که حدودا سه ماه پیش دستگیر شده‌اند، کماکان در زندان سنندج بلاتکلیف هستند. مزدوران جمهوری اسلامی اتهام این افراد را همکاری و تبلیغات برای نیروهای اپوزیسیون مطرح کرده‌اند.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

تظاهرات ایستاده در لندن

فرا رسیدن 18 تیر، سالروزقیام قهرمانانه دانشجویان دانشگاهها و به خاک و خون کشیده شدن این خیزش مبارزه جویانه توده ای در سال 1378 را، به روز تشدید مبارزه بر علیه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی و دفاع از جنبش حق طلبانه توده های به پاخاسته در خرداد 1388 و بزرگداشت یاد و خاطره تمامی کارگران، دانشجویان، زنان ، جوانان و خلقهای تحت ستمی تبدیل کنیم که در جریان مبارزه با دیکتاتوری حاکم جان باخته و یا دستگیر و اسیر دست جنایتکاران حاکم شد ه اند.

با شعار "مرگ بر رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی و تمام دار و دسته های ارتجاعی درونیش" و " زنده باد مبارزات کارگران و زحمتکشان، زنان، جوانان و خلقهای تحت ستم" از جنبش توده های به پاخاسته پشتیبانی کنیم و فریاد آزادیخواهی آنها را در افکار عمومی منعکس سازیم.

زمان: ساعت 5 تا 9 بعد از ظهر پنجشنبه 9 جولای 2009

مکان: روبروی سفارت جمهوری اسلامی در لندن

16 Prince’s Gate, London SW7

نزدیکترین ایستگاه قطار:

South Kensington

& Knightsbridge

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

تظاهرات در مترو تهران
http://www.youtube.com/watch?v=-_1ft1hOz4Y

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

تجمع مردم وخانواده دستگير شدگان اخير در مقابل زندان اوين
http://www.youtube.com/watch?v=pw4EboeGelQ

-- بدون نام ، Jul 7, 2009


نج نتیجه گیری اخلاقی از کمک ده میلیاردی Share
Today at 2:46am
صادق محصولی وزیر کشور رسما و در خبرگزاری های رسمی کشور در روز روشن اعلام کرد که برای کمک به ستاد انتخاباتی احمدی نژاد ده میلیارد تومان به او پول داده است. نتایج زیر از اقدام فوق گرفته می شود:

اول، کروبی از سوی احمدی نژاد بخاطر دریافت 300 میلیون تومان از شهرام جزایری متهم شد که فساد مالی دارد، اما احمدی نژاد برای گرفتن پولی به میزان 30 برابر همان پول متهم به فساد نیست.

دوم، دقت کنید که صادق محصولی که به احمدی نژاد قبلا و فعلا پول داده است، وزیر کشور شده است، در حالی که قرار بود قبل از آن وزیر نفت بشود و مجلس به او رای اعتماد نداده بود. یعنی یک آقایی که میلیاردر است، و پولش را از طریق رانت خواری به دست آورده، به رئیس جمهور پول داده است، رئیس جمهور هم او را وزیر کشور کرده است. این واقعه در کجای دنیا اگر اتفاق افتاده بود، ممکن بود وزیر کشور را بلافاصله برکنار نکنند؟ یا حداقل دادگاه رئیس جمهور را سی سال زندانی نکند؟

سوم، آقای صادق محصولی که ده میلیارد تومان به احمدی نژاد پول داده است، و علنا هم این موضوع را اعلام کرده است، وزیر کشور است و موظف است نه تنها کمکی به یکی از نامزدها نکند، بلکه بیطرف باید باشد. به عبارت دیگر وزیر کشور نه تنها طرفدار یکی از نامزدهاست، بلکه برای انتخاب شدن او پول هم داده است.

چهارم، این وزیر کشوری که قرار است انتخابات را برگزار کند و باید بیطرف باشد و ده میلیارد تومان به رئیس اش پول داده است، قبل از اینکه وزیری بشود که باید انتخابات را برگزار کند، خودش رئیس ستاد انتخاباتی همین آقایی شده است که گفته بود اعضای ستاد من هرگز پست و مقامی نخواهند گرفت. به نظر شما در کلمبیا یا در زیمبابوه ممکن است چنین فسادی وجود داشته باشد؟ مثلا بشنویم که در کلمبیا یک سرهنگ نظامی که بعدا استاندار شده با استفاده از قدرت دولت میلیاردر شده و با دادن پول یک شهردار را رئیس جمهور کرده و در مقابل توسط آن رئیس جمهور او را وزیر کشور کرده که دوباره با دادن پول و دخالت در انتخابات توسط همین وزیر کشور، رئیس جمهور بشود. رتبه فساد مالی چنین کشوری چند است؟

پنجم، این وزیر کشوری که ده میلیارد به رئیس جمهوری که رئیس اش است و قرار است توسط او رئیس جمهور شود، میلیاردر بزرگی است که به اندازه همه وزرای تاریخ سی سال گذشته پول دارد، این وزیر در کابینه ای وزیر کشور است که رئیس اش مهمترین شعار انتخاباتی اش مبارزه با قله های ثروت است و می خواهد به فقرا و پابرهنگان کمک کند.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

هم اکنون از تهران با تماس تلفنی خبر دادند رژیم دست به اعدام جوانان دستگیر شده ای با نام
فروشندگان مواد مخدر زده است که این جوانان ندامت نامه امضا نمی کنند و در زندانها
اعتراض های خیابانی خود را پذیرفته و در زندانها روبروی ماموران رژیم ایستادگی میکنند
از مقامات مسئول جهانی بخواهیم تا از اعدام جوانان دستگیر شده بنام دزد و قاچاقچی
ومتجاوز جلوگیری کنند . این خبر از شخص موثقی که فرزند برادرش در تظاهرات دستگیر شده
و جزو اعدام شده های دو روز پیش است داده شد . تمنا داریم این خبر مهم را برای جلوگیری
از اعدامهای بیشتر جوانان به همه مردم جهان آگاهی دهید تا بگوش مسئولین موثر بین المللی
برسد تا کاری بکنند . فوری-فوری

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

در همان حال که خون پاک نداها می جوشد و در همان حال که تن و بدن جوانان این مرز و بوم زیر ضربات دژخیمان مزدور رژیم مافیایی در ایران له و لورده می شود سیاست پیشه گان آمریکایی و اسراییلی و انگلیسی و چینی و روسی دفتر و دستک های خود را مقابلشان گذاشته اند و شروع کرده اند به چرتکه انداختن و به حساب دخل و خرج خود رسیدن . از همین روی است که رییس جمهور روسیه بنا به توصیه ی نخست وزیرش -در آنجا هم نوعی دیگری از وارونگی برقرار است-سال نو را بعد از پنج ماه که از سال میلادی گذشته است به لولوی سر خرمن رهبر معظم کودتا شادباش می گوید و چین در پی معامله های نفتی وفروش بنجل های خود در خاورمیانه سگ دو می زند و معاون رییس جمهور آمریکا می گوید که اسراییل کشور مستقلی است و می تواند اگردلش خاست به ایران حمله کند و اسراییل زیر دریایی اش رابرای گردش و هواخوری می فرستد به اطراف ایران و چون کسی خبردار نمی شود خودش در بوق و کرنا می دمدتا خبردار شوند و انگلیس برای چند کارمند ایرانی در سفارت خانه اش در ایران خشتک جر می دهد . که چی؟ که در لفافه نگذارند حکومت پوشالی مافیایی از اریکه ی قدرت بیفتد . چرا که هیچ کسی مثل احمدی نژاد یاوه گو و دروغ پرداز و خامنه ای رسوای خاص و عام برایشان مفید نیست و بدردشان نمی خورد. خامنه ای که انباشته از شیفتگی به خود و قدرت خودکامه اش است برای حفظ و نگهداری قدرتش آماده ی پذیرش هر نوع خیانت و خفت و پستی است . از زار زدن و گریستن تا هفت تیر و قمه و دشنه و چماق کشیدن و پادوی مشنگش هم که برای همه لعبت طناز است و برای ملت ایران لگوری هرجایی ومی تواند با دریده گی سیاه را سپید و اسارت را آزاده گی و گریز را حمله و شکست را پیروزی جا بزندواسراییل از تهدیدات و هوچی گری هایش توانسته نقاب مظلومیت و معصومیت روی چهره ی سفاک و خونریز خود بکشد و در عینی که در منطقه جنایت می کنداشک همه را در آورد که ببینید چطور هلوکاست را منکر می شوند و می خاهند سرزمین داوود و سلیمان را از روی زمین محو کنند و آمریکا و اروپا که توانسته اند از شاخ و شانه کشیدن های باسمه ای و تو خالی رژیم متقلب رعشه به جان اعراب بیندازند و از برکتش چرخ تولید کارخانه هایشان را سرعت بخشند سرحال و خوشحال مشغول بستن پیمان های نظامی و اقتصادی و انعقاد قراردادهای چند میلیارد دلاری با کشورهای خاورمیانه هستند و در کنار آن ضمن تحریم هوشمندانه ی رژیم مافیایی در ایران انواع و اقسام تجهیزات و لوازم سرکوب مردم را در اختیارش قرارمی دهندو البته از حق نباید گذشت که در طول این مدت ارگان های مختلف سازمان ملل قطعنامه های تاق یا جفت که به درد عمه ی احمدی نژاد می خورد در اعتراض به اسارت و شکنجه و کشتن مردم بی گناه صادر کرده است.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009


موسوی : اين دولت مشروعيت سياسی ندارد


پارسينه : به گزارش پارسینه،در سالروز ولادت حضرت علي جمعي از دوستان و آشنايان مهندس ميرحسين موسوي براي تبريك عيد با وي در منزل وی ديدار كردند،موسوی ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت علي با جمع حاضر به گفت‌وگو پرداخت.
وي در اين ديدار با اشاره به انتخابات رياست جمهوري دهم اظهار كرد: در اين انتخابات اتفاق بزرگ و عميقي افتاد و كم شدن اعتراضات يا ساكت شدن آن، اصل قضيه را از بين نمي‌برد و من فكر مي‌كنم كه اين حركت معترضانه ادامه پيدا خواهد كرد. در اين انتخابات، مشكلات نظام معلوم شد و خدا را شكر مي‌كنم كه اين مشكلات خيلي زود خود را نشان داد.
موسوي با اشاره به شعار هر شهروند يك ستاد و قطع راه‌هاي اطلاع‌رساني درست در هفته‌هاي اخير، گفت: در انتخابات مردم به هم كمك و اطلاع‌رساني كردند و ايده‌ي هر شهروند يك ستاد را به خوبي اجرا كردند و در حال حاضر ستادي نيست ولي همه براي كمك و اطلاع‌رساني به يكديگر وظايفي دارند كه بايد آنها را به خوبي انجام دهند.
رييس فرهنگستان هنر هم‌چنين در پاسخ به پرسشي درباره‌ي مشروعيت دولت اضافه كرد: مشروعيت دو نوع است؛ يك مشروعيت مشروعيتي است كه برآمده از شرع است و نوع ديگر آن مشروعيت سياسي است. وقتي دولتي در چارچوب قانون شكل نمي‌گيرد در نظر مردم مشروعيت ندارد و اين مساله دولت را ضعيف مي‌كند و حتي به سمت خشونت عليه مردم سوق مي‌دهد. در حال حاضر مشكل اين دولت، مشروعيت سياسي دولت است كه دولت را با مشكلات جدي در زمينه‌هاي داخلي و سياست خارجي مواجه مي‌كند.
وي ادامه داد: همه‌ي دولت‌ها تلاش مي‌كنند كه مشروعيت بالاتري داشته باشند ولي در اين دولت مشروعيت به دليل عدم اعتماد مردم، زير سوال است و اين مساله دولت را در باطن ضعيف مي‌كند؛ حتي اگر ظاهر خود را حفظ كند.
موسوي در ادامه درباره‌ي احتمال ديدار خود با خانواده‌هاي بازداشت شدگان روزهاي اخير، تاكيد كرد كه در تلاش است با اين خانواده‌ها ديدار داشته باشد و از آنها تشكر كند.
نامزد معترض دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاكيد بر اعتقاد خود نسبت به كار گروهي و تشكيلاتي خاطرنشان كرد: تصميم و تلاش دارم كه با جمعي به صورت منظم و سامان يافته كار كنم و از اول هم عادت به كار فردي و تك‌نفره نداشتم.
وي هم‌چنين با تاكيد بر لزوم رعايت قانون اظهار داشت:ما مي‌گوييم دولت مشروعيت ندارد چون آراي مردم را ندارد. ما بايد تلاش كنيم كه از طريق حركت در چارچوب قانون، اعتراض خود را نسبت به محتواي حركت صورت گرفته نشان دهيم. در غير اين صورت مجبوريم در هر قدمي از خود يك ديگري بسازيم و اين چيزي نيست كه به دنبالش هستيم.
موسوي تصريح كرد: اعتنا و توجه به چارچوب‌هاي قانوني براي ما اهميت فوق‌العاده‌اي دارد، وگرنه وضعيت ناخوشايندي در سطح جامعه خواهيم داشت و چه بسا مواجه شويم با اين‌كه نيروهاي ملي، مذهبي، قومي و قبيله‌اي در مقابل يكديگر قرار گيرند. ما دائم اعتراض مي‌كنيم به اين‌كه نظمي كه شما از آن صحبت مي‌كنيد از محتوا خالي مي‌شود و اعتماد مردم را از دست مي‌دهيد، در حالي كه اعتماد مردم قوي‌ترين مولفه‌ي اقتدار كشور است. بنابراين ما هم‌چنان اعتراض و فعاليت سياسي مي‌كنيم.
وی با بيان اين‌كه اگر نظام نتواند راه‌هايي براي اين رفتارها باز كند خود را در معرض ساختارشكني قرار می دهد، اظهار داشت: اگر دولت نتواند علامت‌ها را ببيند و با جريانات كنار بيايد با ساختارهاي نيرومند مردمي مواجه خواهد شد. در اين صورت وضعيت كشور وضعيت سودمندي براي آينده نخواهد بود. حركت من در داخل چارچوب‌هاي قانوني است. براي مثال شوراي نگهبان بايد بي‌طرف باشد ولي اين شورا با همين وضعيت جانبدارانه حكم مي‌دهد و ما به اين حكم اعتراض مي‌كنيم.
در حاشيه‌ي اين مراسم، تني چند از زندانيان و خانواده‌هاي آنها كه در اين ديدار حضور داشتند با مهندس موسوي به گفت‌وگو پرداختند.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

تاریخ: 12 تیر 1388

3 جولای 1388

درخواست بازنگری در قوانین بین المللی

جناب آقای بان کی مون، دبیرکل محترم سازمان ملل متحد،

با گذر 60 سال از ایجاد سازمان ملل متحد و تدوین قوانین بین المللی آیا زمان آن رسیده است که به یک بازنگری در بعضی از مواد این قوانین پرداخته شود؟

آیا قابل پذیرش است که 60 سال پس از به تصویب رسیدن قوانین بین المللی حقوق بشر، چشم بر بسیاری از فجایعی که در کشورهائیکه با حکومت های استبدادی اداره می شوند برهم بست؟

جناب آقای دبیرکل،

آیا قابل پذیرش است که "شورای حقوق بشر" ایجاد کنیم، کمیسیون های متعدد و متفاوت ایجاد کنیم، مرتبا حقوق بشر را فریاد کنیم ولی شورای حقوق بشر و یا مجمع عمومی سازمان ملل متحد کوچکترین قدرت اجرایی نداشته باشد و حکومتهایی مثل جمهوری اسلامی در آن عضویت و مسئولیت داشته و خود تصمیم گیرنده باشند در حالتیکه خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر می باشند.

آیا قابل پذیرش است که با استناد به یک توافق که "دخالت در امور داخلی کشورها ممنوع است " از مسئولیت انسانی و حرفه ای خود چشم بپوشانیم.

§ مگر نه اینست که در قوانین بین المللی آمده است اگر فردی مورد آزار و اذیت قرار میگیرد و از حمایت کشور خود برخوردار نیست میتواند از حمایت بین المللی استفاده کند؟

§ مگر نه اینست که امروز در ایران ماموران یونیفورم پوش و لباس شخصی با آگاهی، حمایت و اجازه حکومت به وحشیانه ترین سرکوب ها دست میزنند، خبرنگاران مطبوعات خارجی را اخراج و داخلی را به زندان می اندازد تا مبادا دنیا خبردار شود.

§ مگر نه اینست همان هایی که مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته اند با جرات و شجاعت صدای خود را به خارج از دیوارهای بلند ساخته شده به دور ایران می رسانند و ما و شما شاهد این جنایات بوده ایم و هستیم.

§ مگر نه اینست که تعریف حقوقی "جنایت علیه بشریت" همین است که امروز در ایران در حال اتفاق افتادن است؟

جناب آقای دبیرکل،

امروز این وظیفه و مسئولیت بر دوش جامعه بین المللی قرار گرفته است که از حقوق ایرانیان دفاع و آنان را مورد حمایت بین المللی قرار دهد، چرا که امروز یک ملت است که تحت بیشترین ضرب و شتم و آزار و خشونت قرار گرفته است.

مگر معانی و مفاهیم واژه های "دخالت" و "حمایت" برای همگان و خاصه برای کشورهای استعمارگر روشن و مشخص نیست؟ مگرمشخص نیست که هیچ ایرانی وطن پرستی پس از اینهمه سالهای دخالت بیگانگان و عواقب و پی آمدهای سنگین آن دیگر اجازه دخالت به هیچ کشور و حکومتی را نمی دهد ولی در شرایط فعلی این مردم ایران هستند که حمایت مجامع بین المللی و حقوق بشری را همواره و پیگیر طلب می کنند.

جناب آقای دبیرکل،

آیا برای محفوظ نگه داشتن قراردادهای پر سود اقتصادی همچنان می توان تحت پوشش "عدم دخالت در امور داخلی" اینهمه خشونت و وحشیگری از سوی حکومتی که کوچکترین مشروعیتی از دیدگاه مردم ایران ندارد را بهانه قلمداد کرد و کشورهای صنعتی جهان با اتکاء به چنین توافقهای واپس مانده ای به تداوم منافع خود بپردازند و چشم بر بزرگترین جنایت ها بر انسان ها را بر بندند.

سوال اساسی تری که وجود دارد اینست که آیا قوانین بین المللی برای تمامی آحاد بشر نوشته شده است و یا برای بعضی ها قانون معنی دارتر است و برای اکثریت انسان ها بی معنی تر.

آیا تدوین قوانین بین المللی تنها برای زندگی راحت تنها 11% درصد از جمعیت دنیا که در کشورهای اروپائی، امریکای شمالی، کانادا و ژاپن و...، زندگی می کنند تدوین گشته است و 89% درصد بقیه مردم دنیا که نزدیک به پنج میلیارد و نهصد میلیون نفر هستند بطور مستمر باید در زیر سیطره حاکمان وابسته به این 11% درصد مردمشان را سرکوب نمایند ؟

حکومت جمهوری اسلامی با استناد به همین توافق های بین المللی است که دست به چنین جنایت هائی زده است و می زند که روح انسان را آزرده و بدنش را به لرزه در می آورد؛ جنایات و وحشیگری هائی که نمونه هایش را در این چند روزه شاهد بوده ایم و هم باید در انتظار پی آمدهای بیشتر و وخیم تری از آن نیز باشیم.

جناب آقای دبیرکل،

انجمن پژوهشگران ایران، پیرو دو نامه قبلی خود در این رابطه یکبار دیگر و بطور روشن و مشخص از "سازمان ملل متحد" می خواهد به نکات زیر توجه کنند :

§ بازنگری در قوانینی که بطور رسمی 60 سال از عمر آنها می گذرد و برای امروز نمی تواند کار آمد باشد؛

§ بررسی و بازنگری در ارکان "شورای حقوق بشر" با طرح این سوال که آیا می توان به لوایح و قوانینی که از سوی آن شورا اعلام می شود در حالتیکه امروزه بسیاری از مسئولین آن شورا را رهبران کشورهائی مانند جمهوری اسلامی تشکیل می دهند که خود در زمره جانیان بر علیه بشریت محسوب می شوند اتکا کرد؟

در پایان از آنجاییکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر به رغم مسائل و مشکلاتی که داراست همچنان باید پاسخگو به وضعیت حقوق بشر در دنیا باشد از شما به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست می کنیم که:

§ نشست فوق العاده ای برای بررسی جنایات سه هفته گذشته در ایران تشکیل شود؛

§ گزارشگران ویژه ای با استقلال کامل برای تحقیق و بررسی مشخص و به ایران اعزام گردند؛

o آگاهی از تعداد واقعی کشته شدگان، مجروحان، ناپدید شدگان و دستگیرشدگان

o آگاهی از تعداد واقعی بازداشت شدگان در بازداشتگاها و زندان های رسمی و غیر رسمی

§ پافشاری برای حضور ناظران بین المللی بر اجرای قوانین حقوق بشر بر اساس تعهدات جمهوری اسلامی؛

§ حمایت جامعه بین المللی از جنبش های حقوق بشری و مدنی زنان، جوانان، دانشجویان، معلمان، اتحادیه های بین المللی، نهادهای غیر دولتی و همکاری برای توانمند سازی جنبش های دموکراتیک برای استقرار در ایران؛

انجمن پژوهشگران ایران با نگرانی تمام از بدتر شدن وضعیت فوق العاده حساسی که در ایران میگذرد از شما درخواست کمک و حمایت مینماید.

با احترام

دکتر حسین لاجوردی

رئیس انجمن پژوهشگران ایران

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به نام آفریدگار عدل و انصاف

نزدیک به ۲۰ روز از دستگیری دو عضو ارزشمند هسته مرکزی پویش «موج سوم»، آقایان محمدرضا جلائی پور و عماد بهاور می‌گذرد. در این مدت، نه تنها خبر دقیقی از وضعیت این دو عزیز دربند در دست نیست بلکه همه راه‌های قانونی برای پیگیری حقوق ابتدایی آنها از نزدیکانشان سلب شده است. علی‌رغم همه دوندگی‌‌ها و تلاش‌های خانواده‌های جلائی‌پور و بهاور، حتی وکلای این دو نفرهم امکان ملاقات و تنظیم وکالت‌نامه رسمی با موکل خود برای دادخواهی در دادگاه را نداشته‌اند. طبق اظهارات مقامات دادگاه انقلاب، بعد از بیست روز هنوز هیچ پرونده‌ای به این نهاد قضایی ارجاع نشده است و واین دوستانمان همانند دیگر بازداشتی ها چون سمیه توحید لو شهاب الدین طباطبائی همچنان در بلاتکلیفی محض به سر می‌برند و تحت بازجویی‌اند.

پس از نقض گسترده حقوق مسلم و ابتدایی مردم در انتخابات دهم، اینک نوبت به اجرای پروژه مضحک اعتراف‌گیری و فیلم‌سازی رسیده است. این البته اولین بار نیست که شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. هر زمان که اقتدارگرایان توان اعاده حیثیت از اعمال غیرقابل قبول و ضد قانونی‌ خود را نداشته‌اند دست به این اسلحه زنگ‌زده برده‌اند. بر خود لازم می‌دانیم آن‌چه در اعتراف‌گیری‌ها تحت عنوان غیرقانونی بودن فعالیت‌های این پویش ذکر شد را کذب محض اعلام کنیم و بار دیگر برخصیصه مدنی، صلح‌آمیز و قانونی فعالیت‌های خود در انتخابات دهم تاکید کنیم. آنچه پیش و پس از این در اعتراف‌گیری‌ها عنوان شود، برای هیچ شنونده منصف، آگاه، متدین و قانون‌مداری پذیرفتنی نخواهد بود. ضمن دفاع همه‌جانبه از همه عزیزان دربند و اعلام انزجار و اعتراض نسبت به اعتراف‌گیری‌ها، آن‌ها را فاقد هرگونه وجاهت و ارزش حقوقی و نقض آشکار اصل دیگری از حقوق مصرح ملت در قانون اساسی می‌دانیم و لحظه‌ای از حمایت ازعزیزان‌ دربندمان دست نخواهیم کشید، حتی اگرناخواسته و تحت فشار پای میز اعتراف حاضر شوند؛ چرا که به خوبی فضا و شرایط روحی آنان را درک می‌کنیم و هیچ چیز را مهم‌تر از بازگشت با صحت و سلامتشان به آغوش خانواده، نمی‌دانیم.

به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناهی که تنها جرمشان تلاش برای بازپس گرفتن رای خود بود، عملکرد غیرمنصفانه صداو سیما در پوشش اخبار و وقایع پس از انتخابات، سانسور بی‌رحمانه مطبوعات، تایید از پیش برنامه‌ریزی شده نتایج انتخابات دهم توسط شورای نگهبان، بلاتکلیف نگه داشتن بازداشت‌شدگان و عدم تفهیم اتهام به آنان طی ۲۴ ساعت بر اساس مفاد قوانین موضوعه، سلب حق تماس و ملاقات با خانواده از زندانیان، تحت فشار قرار دادن آنان برای گرفتن اعترافات ساختگی، اتهام زنی‌ها و پرونده‌سازی‌های دروغین برای کسانی که جرمی جز دلسوزی برای میهن و حمایت قانونی از کاندیدای مورد تایید شورای نگهبان نداشته‌اند، همه و همه مصداق‌های روشن نقض حقوق اولیه انسانی است که از منظر دین، قانون و اخلاق پذیرفتنی نیست و بر طبق فتوای مراجع عظام، حرام شرعی و مستوجب عقوبت است.

ما اعضای هسته مرکزی پویش «موج سوم»، ضمن ابراز نگرانی عمیق از وضعیت نامعلوم دوستانمان و افزایش فشار‌های احتمالی بر آنان جهت گرفتن اعترافات ساختگی، این اقدام غیردینی، غیراخلاقی و غیرقانونی اقتدارگرایان را به شدت محکوم می‌کنیم و خواستار خاتمه آن و روشن کردن زودهنگام وضعیت دو عضو ارزشمند هسته مرکزی پویش «موج سوم» و دیگر دوستان دربندمان هستیم و اعلام مي‌کنیم تنها زماني اظهارات ايشان قابل استناد و واقعي تلقي مي‌شود كه در آزادي كامل و بدون فشار بيان شود. نیز بر این باوریم راهی که از سوی صاحبان قدرت در پیش گرفته شده است تنها به تباهی آینده ایران و ایرانی ختم خواهد شد و بر یاس و ناامیدی و افسردگی توده‌های مردم بیش از پیش دامن خواهد زد.

این پویش مدنی و صلح‌آمیز، همانگونه که از ابتدا با احترام به تمامی موازین قانونی، کار خود را آغاز کرده بود، هم‌اینک نیز علی‌رغم تمامی فشارها و تهدید‌ها تا آزادی اعضای ارزشمند خود با بهره جستن از راهکارهای قانونی به راه خویش ادامه خواهد داد. به تبعیت از مرام موسوی و خاتمی، ما جوانان پویش نیز بر این باوریم که حفظ امید تنها راه ادامه اعتراض خواهد بود و به همین سبب نیز امیدوارانه راه آزادی و عدالت را با تمسک به شیوه راستین علی(ع)، صاحب این ماه مبارک، می‌پوییم. آن امام گرانقدر را به خاطر عدالت بی‌چون و چرایش واسطه فیض قرار می‌دهیم و در این ایام مبارک از محضر خداوند متعال آزادی عزیزانمان را طلب می‌کنیم.

إنه لا يايئس من روح الله إلا القوم الكافرون (سوره یوسف، آیه ۸۸)

والسلام

هسته مرکزی پویش حمایت از خاتمی و موسوی «موج سوم»

-- هوادار موج سبز ، Jul 7, 2009

بنظر من،خون لباس شخصی ها ومزدوران لبنانی وحماسی و...مباح است و ضدیتی با اصل مبارزهی مسالمت آمیزکنونی جنبش سبز ما ندارد بلکه درراستای آن وتقویت کننده ی آنست(دراین راه نباید وقعی به موعظه های تسلیم طلبانه وکاتولیکیستی ی مسح وارانه داد- انها که میگویند باید به این افراد خونریز ودیوانه "گل" داد).متاسفانه رهبران تاکتیکی جنبش نه تنها دراین مورد سکوت کرده که طرحی برای نیروهای نظامی ورزمی که به ماهیت رژیم پی برده وخواهان پیوستن به مردم ودفاع عملی از مردم درمقابل سرکوبگران رژیم هستند،ارایه ننموده اند....اماهنوز وهمچنان تردیدهای ما در مورد هویت "گروه آذرخش"برطرف نشده است . اسناد ومدارکی که آنرا اثبات کند ارایه نشده اسست.دراین راه تلاش جدی وفوری از هر دوسو ضروریست

-- hoseinkhazra ، Jul 7, 2009

بله، آنها حتماً خشونت را محکوم خواهند کرد ولی هدف اول و آخر آنها یک چیز است: ثبات سیاسی در ایران یا هر جای دیگر جهان، بر اساس الگوهای تعیین شده از جانب این ابر قدرتها و به هر قیمتی که شده! حتی اگر این "قیمت" نابود شدن جان میلیونها ایرانی یا انسان دیگر در هر جای دنیا باشد.

-- ایرانی ، Jul 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)