تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: من خود نماد تغییر هستم

محمود احمدی‌نژاد، از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان «سالم‌ترین، زیباترین و آزادترین» انتخابات جهان نام برد و خود را «نماد تغییر» دانست.

آقای احمدی‌نژاد با معرفی خود به عنوان «نماد تغییر»، پاسخ کسانی را داد که معتقدند میلیون‌ها نفر در ایران خواستار تغییر هستند.

وی در سخنانی که به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، گفت: «می‌گویند ۱۳ میلیون نفر از مردم ایران تغییر می‌خواهند، اما من می‌گویم ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران تغییر می‌خواهند و بنده خودم نماد تغییر اساسی در ساختارها و رفتارها هستم.»

احمدی‌نژاد افزود: «این انتخابات هم برای نامزدها و یارانشان و هم ملت ایران، آزادترین انتخابات جهان بود و بالاترین نصاب دموکراسی در آن رقم خورد.»

وی به نقل از برخی مقام‌های کشور‌ها که نامی از آنها نبرد گفت که انتخابات ایران «منشاء تحولات بزرگ در جهان» شده است.

«دشمنان ما از یک طرف به کمک ملت ایران ابراز نیاز و درخواست گفتگو و از طرفی درامور داخلی ما دخالت می‌کنند که این تناقض آشکار است»

او همچنین اظهار داشت که در کابینه‌ آینده خود «تغییرات قابل توجهی» انجام خواهد داد.

محمود احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، باردیگر برخی کشور‌های خارجی را به دخالت در امور داخلی ایران متهم کرد و افزود: «دشمنان ما از یک طرف به کمک ملت ایران ابراز نیاز و درخواست گفتگو و از طرفی درامور داخلی ما دخالت می‌کنند که این تناقض آشکار است.»

سخنان «پیروز» دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی از تلویزیون پخش می‌شد که سایر رقبای انتخاباتی‌اش نتایج این انتخابات را نپذیرفته‌اند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دولت آقای احمدی‌نژاد را «نامشروع» اعلام کرده و خواستار مبارزه قانونی با آن شده‌اند.

برخی از جریان‌های سیاسی نیز با انتشار بیانیه‌هایی از «تقلب‌های گسترده» در این دوره از انتخابات خبر داده و نتایج آن را نپذیرفته‌اند.

«می‌گویند ۱۳ میلیون نفر از مردم ایران تغییر می‌خواهند، اما من می‌گویم ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران تغییر می‌خواهند و بنده خودم نماد تغییر اساسی در ساختارها و رفتارها هستم»

این در حالی است که آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی تلویزیونی خود گفت که انتخابات «سالم» برگزار شده است و دشمنان قصد داشتند با دخالت در امور داخلی ایران «اقتدار مردم را ضعیف کنند.»

او افزود که «آنها (دشمنان) کارهای بدی کردند و برخی مردم ما نیز آسیب دیدند؛ البته برخی‌ها متأسفانه با آنها همکاری کردند.»

در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات که با دخالت پلیس و نیرو‌های لباس شخصی به خشونت کشیده شد، براساس آمار رسمی ۲۰ تن کشته و صد‌ها تن زخمی شدند.

مقام‌های ایران این اعتراض‌ها و ناآرامی‌های را به بیگانگان نسبت می‌دهند که به گفته آنها با برپایی راهپیمایی‌های گسترده، قصد راه اندازی «انقلاب مخملی» علیه جمهوری اسلامی داشته‌اند.

ماموران امنیتی ایران ده‌ها تن از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی را در جریان این اعتراض‌ها بازداشت و به زندان منتقل کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اقای احمدی نژاد اصلا حرف مردم توی این ....پوک نمیرود! چرا هی از ٤٠ میلیون رای صحبت میکنی ادم حسا بی یکدفعه بگو ٨٠ میلیون بتو رای داده اند هم خودتو خلاص کن هم دهن همه رو ببند! دروغ که میگی مایه شو زیاد کن وگر نه مردم حرفتو باور نمیکنن!
خیر خواهت!

-- بدون نام ، Jul 8, 2009

mosavi motaghed bod ke ahamdinejad keshvar ro be khatar meandazad... hal mosavi in kar ra kard ya hamadi????

-- shirazi ، Jul 8, 2009

vaghean mosavi rast migoft zarf modat kotahi tonest iran ro taghir bede va hame ro be jon ham bendaze EYVAAAAAAAAAAAL. age reis jomhor beshi chi mishe.

-- mahmod ، Jul 8, 2009

بعنوان نماد یک تغییر استعفا بده به رهبرت! و برو بز بچرون. نزد مردم که هیچ مقامی نداری.

-- دوست ، Jul 8, 2009

بله تو نماد تغییری تو فقط این جمله را در عمرت راست گفته یی. اما نوع تغییرش را هم باید تعریف کرد. تغییر: زیبایی به زشتی، خوبی به بدی، خوشی به نا خوشی، ملکوتی به ابلیسی، روشنی به تاریکی، زندگی به عدم، سفیدی به سیاهی، خنده به گریه، صفا به کینه، سازندگی به خرابکاری، شهد به زهر، نوازش به تازیانه، راستی به دروغ.... حالا بگو که در پیش کدامین شیطان درس آموخته ای؟

-- داریوش ، Jul 8, 2009

Hazarat(nazarat'e bala) motaghedand ke mellat bayad etaraz nakonand, valo inke rai'e anha be serghat rafte bashad.
Eyvaaaaaaaaaal be shoma.

-- Amir ، Jul 8, 2009

اگه ولش کنین میگه تمام دنیا به من رای دادن. بابا این یارو مثل اینکه یک سیم سالم توی کله اش نیست. صد رحمت به هیتلر. چرا یکی بهش پیشنهاد نمیده که به یک روانپزشک مراجعه کنه؟؟؟؟؟؟

-- N ، Jul 8, 2009

این بابا داره تو هوا راه میره.از بس به امام زمان نامه نوشته راستی راستی باورش شده که علی آباد هم شهره. فکر میکنم نور امام زمان نگاتیو مغزش را سوزونده.دیگه بهش امیدی نیست. ( ..)

-- jolien ، Jul 9, 2009

- خیلی جالبه که بعضی از افراد برده ولایت معتقدند حتی تقلب از جانب رهبر را هم باید ذلیلانه پذیرفت و از این که موسوی در کنار مردم به این دزدی آشکار و ستم سرکوبگرانه معترض شده ناراحتند.
باید به آنها گفت شرف هم چیز خوبی است.
نباید به خاطر لقمه ای نان ولایت خودفروشی کنید.

-- بدون نام ، Jul 9, 2009

یک پیشنهاد در سال "اصلاح الگوی مصرف" : احمدی نژاد را ا.ن کردیم؛ "خامنه ای رهبر" را هم خ.ر کنیم

-- Nam ، Jul 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)