تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
محمود احمدی‌نژاد:

«دل خانواده‌های ایرانی را شاد می‌کنم»

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید در چهار سال آینده با تمام «وجود»، خود را صرف مردم ایران خواهد کرد تا آنها را «دلشاد» کند.

آقای احمدی‌نژاد که روز گذشته با رادیو ایران گفتگو می‌کرد، افزود که «من همیشه فکر می‌کنم که چطور باید از مردم تشکر کنم.»

محمود احمدی‌نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان برنده اعلام شد؛ نتیجه‌ای که از سوی هیچ یک از نامزد‌های رقیب وی پذیرفته نشده است.

دو نامزد رقیب وی، دولت برآمده از این انتخابات را «نامشروع» دانسته و اعلام کرده‌اند که با آن «مبارزه» خواهند کرد.

برخی از مهمترین جریان‌های سیاسی در ایران نیز، دولت وی را «نامشروع» اعلام کرده‌اند.

آقای احمدی‌نژاد، از حمایت آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی برخودار است و این مسئله با اعتراض سایر جریان‌های سیاسی مواجه شده است.

آقای احمدی‌نژاد که روز گذشته با رادیو ایران گفتگو می‌کرد، افزود که «من همیشه فکر می‌کنم که چطور باید از مردم تشکر کنم»

اعلام پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات، با ناآرامی‌های گسترده‌ای در ایران روبرو شد که منجر به مرگ ۲۰ تن و صدمه دیدن بیش از صد‌ها نفر در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات شد.

احمدی‌نژاد از مردم خواست که «دست به دست» هم دهند تا ایران بیشتر از گذشته در جهان «بدرخشد.»

وی اضافه کرد که حضور ۴۰ میلیون مردم ایران در انتخابات، «زلزله‌ای به نظام غیرمردمی و سرمایه‌سالار غربی انداخته» است.

محمود احمدی‌نژاد در بخش‌ دیگری از گفتگوی خود، به اقداماتی که قصد دارد در آینده به نفع مردم انجام دهد اشاره کرده و اظهار داشت که ایران را در آینده به یکی از قدرت‌های اقتصادی جهان تبدیل خواهد کرد.

وی همچنین به مردم وعده داده که تا سال ۱۳۹۲ خورشیدی، ایران را به لحاظ سیاسی جزء ۱۰ کشور جهان کند.

این برای نخستین بار پس از اعلام «پیروزی» احمدی‌نژاد در انتخابات است که وی از طریق رادیو با مردم به صورت مستقیم سخن گفته است.

آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، آقای احمدی‌نژاد امشب پس از اخبار ساعت ۲۱ قرار است به طور مستقیم با مردم ایران سخن بگوید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

... adam kosh, nemikhad dele kasi o shad koni.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

ایشان که خیلی خوب از مردم تشکر کردند.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

این ...چقدر پرو . اول تعقلب در انتخابات دوم بازی انتخاباب را که زندگی چهار سال یک جامعه است .به مسابقه
فوتبال مثل میزنه.سوم اوباشان برای کشتن مرد به خیابانها میفرسته .حال هم میخواهد مردم را شاد کند .
چهار سال واندی است که مردم دنیا از دست کارها و مزخرفت گویای تو خندیده اند.
آقای امد...مرد تو و اربابت را نمی خواهند صدای مردم را شبها ار بامها نمیشنوی.
منتظر چی هستی گلوله.....

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

Aghay Ahmadi Nedjad tashkore khodeshun ra az ma mardome Iran kardan va neshun dadan ke manzureshan az tashakor kardan chist... lotfan az in tashakorha dige nakonan, harche zudtar kenaregiri bekonan va dast az khianat bardaran.

-- Kamran ، Jul 7, 2009

يكي از مراحل فرايند سرنگوني يا پس نشيني قدرت حاكم از ميان رفتن حرمت و از آسمان به زمين آمدن صاحب قدرت است.به ياد بياوريد نامه ي علي اصغر حاج سيد جوادي رابه شاه و نيز نامه ي بختيار وديگران را به هم او و اوج گرفتن انقلاب 57.
نامه ي اعلمي را پيش از انتخابات 22 خرداد به ياد داريد؟اين را هم بخوانيد


پیام امید به روشنفکر مسئول


عبدالعلی بازرگان

"سُست نشوید و محزون نگردید. شما برترید،

اگر ایمان (به هدفتان) داشته باشید"

(آل عمران۱۳۹)

پیام فوق عنوانی است که زنده یاد دکتر شریعتی درسال‌های سختِ سرکوب و سلطه ساواک خطاب به مبارزان ِ نومید از آینده برای سخنرانی و نوشته خود انتخاب کرده بود و اینک در سالگرد سفر ابدی‌اش، که به دلیل التهابات اخیرامکان برگزاری نیافت، به یادش چنین عنوانی را عاریه می گیرم.


شریعتی با برداشتی نوگرایانه از آیات ابتدائی سوره "روم"، که ناظر به نبرد دو ابرقدرت زمانه، ایران و روم، می‌باشد، نگاه مبارزان هم نسل خود را ازظواهرزمانه و غلبه اهل زور و زر و تزویر، به باطن تحولات اجتماعی برد و این عبرت را درآن آیات نشان داد که: "مردم فقط ظاهری اززندگی دنیا را می‌بینند و از روی دیگر آن غافل‌اند."

اززاویه زمان خود که می‌نگریم، ظواهرامر، غلبه قدرت مدارانی را نشان می‌دهد که نه بیگانه، که ملت خویش را قلع و قمع کردند و"فتح المبین"شان را در به خاک و خون کشیدن ملتی یافتند که "خس و خاشاک"شان می‌دیدند!! به چه جرمی؟... جزآنکه از حق قانونی خویش درراه پیمائی مسالمت آمیزاعتراضی استفاده کرده بودند؟


و در سوی دیگرسرکوب شدگانی را می‌بینیم که پراکنده و در بند اسارت بعضاً می‌پندارند خروش و خونشان برای آزادی و حاکمیت ملت به هدر رفته و چهارسال دیگر باید تلخی تحقیر و تقلب را تحمل کنند.

این چنین است که روزگار تکرار و آزمون ملت‌ها آغاز می گردد (تلک الایام نداولها بین الناس). ظالمان می‌پندارند با سرکوب مخالفان، آینده اقتدارشان تضمین شده است و مظلومان می ترسند با غلبه ستمگران سکوت مرگ برسرزمینشان سرمدی گردد. اما واقعیت تاریخ نشان می‌دهد که همواره ملت‌ها پیروز شده و در بلند مدت، هیچ دیکتاتوری باقی نمانده است.


به گفته "مهاتما گاندی":

"حتی ظالم ترین حکومت‌ها جز به رضایت مردمی که برآنها فرمان میرانند،... قادر به ادامه حیات نیستند. هرگاه مردم ِ تابع حکومت، دیگر از قدرت ظالم نترسند، همان دم حاکم جابر از میان برخاسته است."

چرا چنین است و چه نظامی درجهان حاکم است که حق سرانجام پیروزمی‌شود و باطل زائل می‌گردد؟ ما از نظر تاریخی عادت به شیوه "زور و ضربت"! و انتظار "زود و زیاد"! کرده ایم، اما اگر "شتاب" را به "شکیب"، "احساس" را به "آگاهی"، و "جدائی" را به "اتحاد" تبدیل کنیم، می‌توانیم شاهد پیروزی پُر دوامی باشیم که به سادگی از دست نرود. و مگر پیروزی چیست جز فتح سنگر به سنگر جبهه آزادی ونهادینه شدن ارزشهای انسانی با تمرین و تغییر تدریجی شخصیت فردی و اجتماعی وکسب شایستگی‌های لازم در میدان زندگی؟

نگاهی به نهضت‌های آزادی‌بخش در جهان بیندازیم و سرنوشت رهبران و سیرمبارزه ملت‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم:

"باراک اوباما" که با "رأی مردم" بر قله قدرت زمانه ایستاده، بر دوش امثال "مارتین لوترکینگ"هائی برآمده است که جان خویش در راه تساوی انسان‌ها فدا کردند.

"ماندلا" که نام افتخارآمیزش در مبارزات مسالمت آمیز با رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی ماندگار شد، عمری را در رنج و محرومیت و زندان گذراند. اما سرانجام حقّ رأی و آزادی را برای ملتش به ارمغان آورد.

"گاندی" که امپراطوری انگلیس را به زانو درآورد و ملت خود را به آزادی رساند، حربه‌ای در برابرارتش بیگانه جزنیروی لایزال ملت و اسلحه‌ای جز "مقاومت منفی" و "نافرمانی مدنی" نداشت.

"چه گوارا" که چهره‌اش چهل سال زینت بخش پیراهن وپوستردیوارها بود! می‌خواست تجربه انقلاب کوبا را در سایر کشورهای آمریکای لاتین پیاده کند، اما مظلومانه در جنگل‌های بولیوی کشته شد. او در ظاهر شکست خورد و نهضتش نابود گردید، اما در باطن پیروز گشت و هزاران امثال خود را در سراسر جهان پدید آورد.

چرا راه دور برویم؛ در همین ایران خودمان. "میرزا کوچک خان جنگلی" که از سرو آزادی پرچمى در جنگل‌های شمال برافراشته بود، سرانجام در سرمای سیاه زمستانی در جنگ و گریز با سربازان رضا شاه کشته شد و جنازه یخ زده‌اش بهمراه یکی دو تن از یارانش، درحالی که فقط یک ریال در جیبش بود، نهال جرأت و شهامتی را قلمه زد که نسل‌های بعد در سایه سربلندی‌اش رفتند.


"مصدق" که با نهضت ملی‌اش دست چپاول بریتانیای کبیر را از صنعت نفت کوتاه کرده بود، هنوزطعم ملی شدن را نچشیده بود که با کودتای ِدربار و دولت‌های غربی به زندان و محکومیت گرفتار آمد و باقیمانده عمررا در تبعیدگاه "احمدآباد" با تنهائی و سکوت سر کرد. مصدق از دنیا رفت، اما نامش و نهضتش زنده ماند و تلاش‌هایش تحولی آفرید که طوماراستبداد ۲۵۰۰ ساله را ۲۵ سال بعد درهم پیچید.

دکتر شریعتی در غربت غرب قلبش از غم ِ غلبه قابیلیان و اعدام آزادی‌خواهان از حرکت ایستاد اما یک سال بعد چهره‌اش به عنوان معلم انقلاب برپلاکاردهای راه‌پیمائی‌های میلیونی نقش بست. گرچه در بهارآزادی جای او خالی بود، اما حیات طیبه‌اش حضور داشت و همچنان دارد.

در فرهنگ دینی ما مهم ترین مصداق، همان قیام حسینی(ع) است که درظاهر، بزرگترین شکست تاریخ (به دلیل شهادت همه یاران، اسارت همه خاندان، جفای کوفیان و ...) و در باطن، درخشان‌ترین پیروزی بوده است؛ اتفاقاً جرم آنان نیزمطالبه حاکمیت و انتخاب آزاد مردم و مخالفت با ولايت مطلقه موروثی یزید بوده است. مردانی که به تمامه در راه آرمانی متعالی شهید شدند اما خونشان بر شمشیر پیروز شد، نه تنها نظام سیاسی حاکم فروپاشید و جنایتکاران به سزای اعمالشان رسیدند، بلکه برای آزادگی پرچمی برافراشتند که همچنان در اهتزاز است.

مبارزات ملت‌ها در راه آزادی و حاکمیت مردم و استقرار امنیت و عدالت، زیر و بم، اُفت و خیز و فراز و نشیب‌های فراوانی دارد، خامی و خوش خیالی است اگر گمان کنیم با چند خیزش مردمی، کسانی که با تعصب بر دیدگاه‌های خوارج گونه خود پافشاری می‌کنند ومنافع عظیم دارند جاخالی کنند.

نهضت سبزریشه در تاریخ مبارزات ملت برای حاکمیت ملی دارد، استثنائی در جهان نیست که چون قارچ از سرزمین ما سرزده و با یکی دو هفته تظاهرات خیابانی سطبر و بر ساق خود استوارگردد، این نهالی است که اگر درست آبیاری شود، باغبان را به شگفتی وناباورانِ ِنیروی مردم را به شوردلی می‌آورد.

کارنامه همین دو هفته را هم دستِ کم نباید گرفت؛ کدام ملت چنین دستاوردی در کوتاه مدت داشته است. نگاه کنید به سنگرهای فتح شده:

۱- پیروزی اخلاقی در اتخاذ شیوه‌های مسالمت آمیزو قانونی، غیرت ورزی در دفاع ازحق انتخاب مردم، شجاعت و شهامت حضوردر صحنه به رغم همه خطرات و خسارت‌ها.

۲- آشکار ساختن چهره واقعی مدعیان "رایحه خوش خدمت"!! به مردم و سلب مشروعیت از کسانی که حاضرند برای دوام خویش ملتی را به خاک و خون بکشند.

۳- احیاء احساس تعلق به یک ملت بزرگ، تبدیل "من" ها به "ما"، همدلی و همزبانی مردم در داخل و خارج پس از سی سال به رغم همه تفاوت‌ها.

۴- جهانگیرکردن ندای "ندا"های مظلوم با وجود اخراج خبرنگاران و قطع سیستم های ارتباط جمعی.

۵- کسب آبرو، عزت و اعتبار بین‌المللی برای ملتی که آبرویش را با عملکردهای نابخردانه لکه‌دارکرده بودند.

۶- خود باوری ملی، اعتماد به نفس فردی و اجتماعی ودر یک کلمه؛ تعالی روح ملت.

۷- پرداختن هزینه آزادی و آمادگی برای ایثار و فداکاری در راه حق.

۸- بالندگی جنبش زنان بخصوص نسل نو برای مشارکت درتحقق اهداف ملی.

این که در فرهنگ و کتاب دینی ما به کرات تأکید شده: خدا با صابران، با پرهیزکاران، با نیکوکاران است (ان الله مع الصابرین، مع المتقین، مع المحسنین) نشان می‌دهد هماهنگی و یاری‌رسانی نیروهای مثبت جهانی و قوانین حاکم بر جوامع انسانی با کسانی است که اهل صبر ومقاومت، مهار نفس از خطا و خشونت، ونیکی و احسان به مردم‌اند. هرگاه ملتی صبرواستقامت و پایبندی به اخلاق و ارزش‌های انسانی در مبارزه داشته وآرمانش نیکی و احسان به ملت باشد، بی‌تردید مورد حمایت حق و همه حق طلبان عالم قرار می‌گیرد.

مبارزه در راه حق و استیفای حقوق انسان‌ها، مادام که بشر تحت تأثیر دو نیروی خیر و شر (رحمن و شیطان) است، تا قیامت ادامه خواهد داشت. پیروزی‌های مقطعی، بُعد ظاهری موفقیت‌های انسان در عرصه زندگی است، بُعد باطنی آن همان به رشد و کمال رسیدن استعدادهای فردی و اجتماعی و پالایش از پلیدی‌ها و پلشتی‌هاست که در متن مبارزات و مجاهدت‌های یک ملت تحقق می‌یابد. پس هر گامی در راه سعادت ملت برداشتن، خود پیروزی است. پیروزی اصلی در مسیراست و مقصد گام به گام پیموده می شود.

... و تا هرآنچه درسینه دارید در محک آزمون قرار دهد و آنچه در دل دارید پیراسته گرداند و خدا به راز دلها داناست (آل عمران۱۵۴)

به نام خدا

حضور محترم رهبر جمهوری اسلامی ایران

آیت الله خامنه ای

اینجانبان امضاء کنندگان زیر گروهی از اقشار و طبقات اجتماعی مختلف شهر تبریز با اتکا به حقوق مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به دلیل نگرانی های جدی که از ادامه روند کنونی حاصل از اعلام نتایج انتخابات بوجود آمده است و با انگیزه وامید به بهبود و اصلاح خود را محق و مکلف می دانیم موارد ذیل را باستحضار برسانیم و جهت اطلاع عموم مردم ایران منتشر نماییم.

اکنون که همه راههای اعتراضی مصرح در قانون اساسی مسدودگردیده و عموما" منجر به بروز خشونت شده و با کمال تاسف و اندوه تعدادی از هموطنان شریف جان خود را از دست داده اندو بسیاری بازداشت گردیده اند یکی از راههای مدنی و منطقی و قانونی اعلام اعتراض و نگرانی خود به وضع بحرانی موجود ر ا مکتوب نمودن در خواستها و ارسال آن یافتیم اگر چه احتمال می دهیم حتی این حد اقل نیز مصون از بی مهری دست اندر کاران نباشد.

ابهام و شک موجود در نتایج اعلام شده انتخابات، واقعیتی است که عدم توجه به آن تا کنون منجر به بروز خسارتهای جبران ناپذیر معنوی و مادی برای میهنمان و خدشه دار شدن اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران گردیده است و بیم آن می رود که ادامه روند کنونی و عدم اتخاذ روشی که افکار عمومی اکثریت جامعه ایرانی را قانع کند منجر به صدمات و مضرات بیشتری گردد. همانگونه که انتظار می رفت، موکول کردن حل قضیه انتخابات به نهاد شورای نگهبان که به دلایل متعدد و معلوم خود یکی از عوامل نابسامانی کنونی است گرهی از مشکل نگشود.

متاسفانه موقعیت استثنایی بوجود آمده بعد از حضور بیش از 85در صد مردم در پای صندوقها که می توانست به ایجاد پشتوانه بزرگی برای تعامل ملت و دولت در داخل و تقویت جایگاه ایران در عرصه جهانی منجر گردد با موضع گیریهای نا مناسب از بین رفت. اینک با به خطر افتادن امنیت اجتماعی و فدا شدن جان انسانهای بیگناه وایجاد بی اعتمادی عمیق در داخل و خارج نسبت به مشروعیت نتایج اعلام شده انتخابات ، آیا وقت آن نرسیده که در کمترین زمان ممکن تدبیر مقتضی با ملحوظ نمودن نظرات دلسوزان و فرهیختگان نسبت به اصلاح و ترمیم شرایط پیش آمده به عمل آ ید؟

ما امضاء کنندگان این نامه علیرغم تایید نتایج انتخابات ازطرف شورای نگهبان و با توجه به موارد فوق و همه آنچه که در ایام قبل و بعد از انتخابات 22 خرداد در میهن عزیزمان شاهد بوده ایم و از روی دلسوزی و خیر خواهی برای ملک و ملت ایران همچنان بر این باوریم که موضوع انتخابات و ابهام در نتایج آن ازنظر اکثریت ملت ایران خاتمه یافته نیست و راه حل موضوع را بایستی در تعیین حکمیتی مرضی الطرفین که منجر به اقناع افکار عمومی گردد جستجو نمود که شیوه ای مطلوب و مرسوم و متکی بر خرد جمعی در برهه های حساس تاریخی بوده است.

مسلما" حذف خشونت از صحنه اجتماع ، بر طرف نمودن محدودیت های اطلاع رسانی داخلی، آزادی سریع بازداشت شدگان وجبران خسارتهای مادی و معنوی مصدومین و متالمین حوادث اخیر فضای عمومی جامعه را تلطیف نموده و موجبات حفظ و دوام قوام اجتماعی را فراهم خواهد آورد.در غیر این صورت دولت بر آمده از این انتخابات توان کافی برای تعامل سازنده در عرصه بین المللی و همکاری با فرهیختگان، نخبگان ، دانشگاهیان ، مراجع و علما و اقشار مختلف مردم ایران را نخواهد داشت.

دکتر ابراهیمی- چنگیزاروج زاده- رضا آزادی- دکتر علیرضا استاد رحیمی- رضا استاد رحیمی- مهندس افغانی- مهندس الهام آقاپور - دکتر آقا محمدی- احمد اظهری- دکتر امجدی- رحمت الله امیری- بابک ایمانی- مهندس علی با داد افشرد- دکتریوسف بافنده- دکتر محرم باقری- مهندس فرزانه بالچی- دکتر علیرضا بربند- دکتر امیر بهرامی- نقی بهروزی- دکتر امرالله بیات- محسن بیژن پور-عباس پور اظهری- صمد تخمه فروش-یعقوب تقی پور زارعی- دکتررضا توکلی- فرزیا ثابتی- عذرا جابری- مهندس مجید جابری- مهیندخت جابری- ناصر جعفری- غلامحسین جعفری زاد- امیر حسین جهانی- بیت الله جمالی- عباس جمالی - سید محمد چاوشیان- یوسف چمنی - مهندس مسعود حسابگر - مهندس سید حسام الدین حسامی- مهندس مصطفی حقی فام- فرض الله حیدری - میترا حیدرپور - رامین خاندانی- اسماعیل خدادادی- مهدی خدادادی- رضا خواستار- فاطمه دادگران- مهدی دادیزاده – مهندس محمدعلی دستفروش-عباس دهقان نژاد- امید راکعی- روح الله رحیم پورمطلق- ژینوس رحیم پور- مهندس رضایی - کریم رمضان زاده- مسعود زالی- مهندس سید حبیب زمزمی- سپهر سپه وندی- دکتر یدالله سزاوار- دکتر مهدی سزاوار- مهندس سعادت- بیوک سعیدی- حمیرا سلطانی- دکتر علی اشرف سلطانی آذر- آذر سلیم- امیر سیابی - اشرف شادلو- مهندس رحمان شاهگلی- دکتر جلیل شرابیانلو- فرهاد شرق شناس- دکتر شیر دل- هدایت صادقی- محمد صادقی- ابوالفضل صالحی- دکتر علی رضا صلحی- ایوب علیزاده –مهندس عطا علیزاده - حسن غریب تبریزی- دکتر محمد حسین غفار زاده- فرشید فاخر- مهندس بهزاد فرزام فرد- جعفر فرزام فرد- دکتر غفار فرزدی- دکتر محمد حسن فرهودی نیا- امین فرید یحیایی- مهندس علی فرید یحیایی- رضا فرید یحیایی- رباب فدایی- اسد قربانی- سارا کاظمی- نقی محمودی- دکتر بهزاد محمدی- محمد محمدی- مهندس مختاری- وحید مختار پور- دکتر علیرضا مرشدی- دکتر صمد مصدق- وحید منادی- ادریس منافی- مهندس سید جعفر موسوی- مهندس یوسف مهر- مسعود ناظری فر-کریم ناظمی- رمضان نریمانی- احمد نوروزی- دکتر نوری زاده- دکتر بابک نیرومند- بهنام نیکزاد- یوسف وحدت- اصغر هدایتی- کریم یاری- رحیم یاوری- مهندس مجید یعقوب زاده

از افرادی که تمایل به امضای این نامه دارند ، تقاضا می شود نام کامل خود را به پست الکترونیکی azar.votes@gmail. com ارسال فرمایند.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

محمود عزیز
تورا بواسطه آنکه ایرانی هستی احترام میکنم
ترسم که اگر بخواهی چهار سال دیگر بمانی دیگر ایرانی برای من و هم وطنانم نگذاری
محمود عزیز , بگذار نام تو در تاریخ به نیکی ثبت شود . اینک ایران من در معرض تهدید بیگانگان است و هموطنانم چه روزگار خفقانی را میگذراند؟
بهتر آنستکه خود پیشنهاد دهی برای جلوگیری از زیان بیش از این به وطنم ایران و ایرانیان تو خود از پست ریاست جمهوری کناره گیری و یا پیشنهاد دهی انتخابات به دور دوم رود و جهانیان را خبر کن تا بیایند نظاره گر انتخابات باشند . محمود عزیز مگذار بیش از این وطنم ویران شود.

-- خسرو ، Jul 7, 2009

وقتی که همه آمار دولت ساختگی و قلابی است حضور ٤٠ میلیون رای دهنده هم یک عدد سازی و یک کلاغی است که در فرهنگ مکر نظام تبدیل به ٤٠ کلاغ شده است. ما مردم در دیدگاه نظام همانند گوساله ها وبزهایی هستیم که حال چوپان دروغ گویمان بعد از دلخوش کردنمان در تحقق وعده های ٤ سال پیش خود از برای گذاشتن نفت بر سر سفره هایمان وحاکمه مفسدین نظام و غیر و غیره حالا وعده دلشاد کردنمان و درخشش کردنمان در ٤ سال آینده را میدهد. خدایا ما ملت غیور بز مانند را نمیران چونکه بهار نزدیک است و کمبزه و خیار در راه. آمین.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

" زنجیره سبز دموکراسی"

ایرانیان با هرمرام و مسلک و با هرگرایش و باور، از کوچه ها و خیابان های تهران و سایرشهرها و روستاهای ایران تا اروپا و آمریکا و استرالیا و هر کجای جهان، اکنون دست های خود را به هم داده اند و همچون زنجیره سبزبزرگی علیه کودتای ضد دموکراسی در ایران مبارزه می کنند. این حرکت بزرگ یک هدف مرحله ای دارد و آن این است که دولت کودتا را برکنار کند و رای مردم را به آنان برگرداند.

هرفرد ایرانی، هرتشکل و سازمانی درهرکجای دنیا، با حفظ عقاید و مواضعش، وقتی در راه این هدف مبارزه می کند، یک حلقه ازاین "زنجیره سبزدموکراسی" است. همچون تجربه "کنگره ملی افریقا" و مبارزاتش علیه رژیم آپارتاید.
در زیر این چتر بزرگ، هر فعالی یک رهبراست و هر رهبری یک مبارز ساده و تنها حلقه ای از این زنجیره سبزانسانی. آن چنان که میرحسین موسوی رئیس جمهورمنتخب مردم هم خود را این گونه تعریف می کند."ازاین پس دولتی خواهیم داشت که ازنظرارتباط با ملت در ناگوارترین شرایط به سرمی برد و اکثریتی از جامعه، که این جانب نیزیکی از آنان هستم، مشروعیت سیاسی آن را نمی پذیرد."

در این هنگامه صف آرایی و مبارزه علیه دروغگویان و دزدان رای ملت، هرفرد و گروهی که اعلام کند دولت کودتاچی را مشروع نمی داند و حاضر است به دمی یا درمی یا قدمی یا قلمی همراه مردم ایران باشد، حلقه ای ازاین "زنجیره سبزدموکراسی" است.


محسن مخملباف

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

agar shoma tashrif kasifetoono bebarid onvaght mardoom shad va khosh hal mishan ...

-- antarinejad ، Jul 7, 2009

Aghaye motaghalleb , chetowr mitavani ruye sandalie riasat beneshini dar halike in sandali agheshte be khune shahidane rahe azadist ?

In sandali be gheimate koshtare javanane mihan va zarb o shatme pir o javan be to resid , sharm bar to
nang bar to
emruz bayad sorude amrika amrika ro baraye to va arbabet seyyed alie khameni khand ke payambare khoda az inke chonin afradi khod ro be solaleye u bechasbanand nang darad.

-- Hossain ، Jul 7, 2009

آقای احمدی نژاد!
چهار سال قبل در باره نشاط حرف زدی و عاقبتش گلوله در مغز ، گرز و چماق و جنایت و دزدی در روز روشن و فقر و بدبختی شد....
تو اگر سعی بجای استفاده از خلاقیت معلولت هیچ کاری نکنی بهتر است،

-- کیارش ، Jul 7, 2009

ما خواستار به رسمیت نشناختن احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور و آزادی هموطنانمان که برای گرفتن حق خود در خیابانها دستگیر شده اند هستیم.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

احمدی نژاد، حضور ۴۰ میلیون مردم ایران در انتخابات، «زلزله‌ای به نظام غیرمردمی و سرمایه‌سالار غربی انداخته» است. حاج محمود، اگر می خواهی دل خانواده‌های ایرانی را شاد کنی لازم است از دادن شعارهای توخالی و هذیان و چرت و پرت گویی بر حذر باشی! بجای حرف های گنده و بی سر و ته در مورد کشورهای دیگر، به فساد و فریبکاری و دروغ و دزدی ها در نظام ضد مردمی اسلامی بپرداز که باعث ننگ و نفرت در جهان شده اید.
٤٠ میلیون،

-- 40 miljon ، Jul 7, 2009

این "فرد" با هر کلمه ای که بر زبان می آورد بیزاری شدید همگانی را از خود بیشتر می کند.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

لوگوی تلویزیون دولتی ایران، صداوسیما

در تازه ترین واکنش به حوادث پس از انتخابات ایران، اتحادیه رادیو و تلویزیون های اروپا نام تلویزیون دولتی ایران را از فهرست شرکت کنندگان در مجمع عمومی سالانه خود حذف کرد.

به گفته خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اتحادیه رادیو و تلویزیون های اروپا با نام اختصاری «ایبییو» دلیل لغو دعوت خود از تلویزیون دولتی ایران را «سیاست های ایران در قبال خبرنگاران خارجی در خلال حوادث پس از انتخابات» اعلام کرده است.

با آغاز اعتراضات مردم به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران و پوشش گسترده آن توسط خبرگزاری های خارجی، وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ابتدا حوزه فعالیت این خبرگزاری ها و خبرنگاران آنها را محدود کرد و سپس آنها را کلا از پوشش اخبار منع کرد.

در اقدام بعدی تعدادی از این خبرنگاران به جاسوسی برای کشورهای غربی و زمینه سازی برای انقلاب مخملی متهم شدند و عدهای هم بازداشت و زندانی شدند.

در همین زمینه هفته نامه آلمانی اشپیگل در دومین هفته از اعتراضات به نتیجه انتخابات اعلام کرد که دولت ایران از رسانه های خارجی خواسته است که به «دخالت در امور داخلی ایران» پایان دهند.

مسئولان تلویزیون دولتی ایران تصمیم به ممنوعیت شرکت خود در مجمع عمومی سازمان ایبییو را که قرار است در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، برگزار شود «غیرحرفه ای و به دور از اخلاق رسانه ای» خوانده اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، می گوید سخنگوی تلویزیون دولتی ایران نگرانی «ای بی یو» از وضعیت خبرنگاران خارجی در ایران را «بی اساس» و آن را «برخلاف واقعیت های موجود در ایران» دانسته است.

این در حالی است که رضا سیاح، خبرنگار سیانان در ایران، پس از بازگشت به مقر این شبکه تلویزیونی در آتلانتای آمریکا گفت که وزارت اطلاعات ایران از تضمین امنیت جانی او، در صورتی که از ایران «گزارش مثبت» مخابره نکند، سلب مسئولیت کرده است.

در همین زمینه جان لاین، خبرنگار بی بی سی، در تهران پس از اخراج از ایران توسط مقامات دولت نهم به زمینه چینی برای قتل ندا آقاسلطان متهم شد و مازیار بهاری، خبرنگار نیوزویک در ایران، در «اعترافاتی» مفصل که خبرگزاری فارس، حامی محمود احمدی نژاد، منتشر کرد اعلام کرد که جاسوسی خبرنگاران خارجی «انکارناپذیر» است. آقای بهاری همچنان در بازداشت به سر می برد.

خبرگزاری ایسنا می گوید تلویزیون دولتی ایران یا «صداوسیما» هر ساله یکی از شرکت کنندگان اصلی این مجمع عمومی بوده است.

اتحادیه رادیو و تلویزیون های اروپا کنفدراسیونی متشکل از ۷۵ سازمان رادیویی و تلویزیونی از ۵۶ کشور جهان است که اغلب آنها دولتی هستند و اعضای دائم آن از الجزایر تا واتیکان را دربر می گیرند

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

اگر احمدی نزاد کنار برود مردم ایران خوشحال تر خواهند شد.

-- jolien ، Jul 7, 2009

بله، راست می گوید ...: سالی که نکوست از بهارش پیداست!

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

اگر به مانند آدمیزاد بیندیشیم که باور نمی کنیم! چون آدمی از تجربیاتش هم آخه می آموزد!
تا حالا چند درصد از حرفهای این آدم دورو و دروغگو درست از آب در آمده!
ما که برعکسش را دیدیم و شنیدم!

-- مسعود از پارس ، Jul 7, 2009

در مصاحبه با العربیه آیت الله خامنه ای را دشمن ملت توصیف کرد
مخملباف : احمدی نژاد کودتاچی است و موسوی رئیس جمهور منتخب
--------------------------------------------------------------------------------



دبی- (العربیه)،محمد عبید

محسن مخملباف، کارگردان مشهور ایرانی طی مصاحبه ای با خانم جیزیل خوری، مجری برنامه ی "بالعربی" (به زبان عربی)، آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و پرزیدنت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور را دشمنان ملت ایران توصیف کرد ونه آمریکا. مخملباف که در حال حاضر در تبعیدگاه خود در پاریس به سر می برد در این برنامه ی تلویزیونی که شامگاه پنجشنبه 2-7-2009، از کانال العربیه پخش شد اعلام داشت که احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نیست زیرا اکثریت ملت به میر حسین موسوی رای دادند اما احمدی نژاد در پی کودتا علیه ملت ایران به قدرت رسید . مخلباف در این مصاحبه طولانی تصریح کرد ملت ایران 30 سال پیش برای دستیابی به عدالت وآزادی دست به انقلاب زد اما این خواسته برآورده نشد و 12 سال پیش تلاش کرد تحولی ایجاد کند که این امر نیز عملی نشد (انتخاب خاتمی) زیرا خامنه ای اجازه ی چنین خواسته ای را نمی دهد وهنگامیکه 4 سال پیش اصلاح طلبان از انتخابات دور شدند احمدی نژاد با کمترین آرا رئیس جمهور شد . وی در ادامه گفت وقتی که ایرانیان برای سومین بار سعی کردند با شرکت در انتخابات اخیر وضعیت را تغییر دهند نظام حاکم بر ضد آنان دست به کودتا زد . مخملباف افزود : ملت ایران خواهان دمکراسی است ونه بمب هسته ای، جویای صلح است ونه درگیری، اما هربار که ملت تصمیم گرفت شرایط را دگرگون کند، نظام دشمن خارجی را بهانه کرد، در حالیکه دشمن خامنه ای واحمدی نژاد است. این کارگردان مشهور ایرانی، احمدی نژاد را متهم کرد که ثروت های ایران را از طریق دخالت در کشمکش های بین المللی بر باد داده است وبا عقب نشینی از حقوق ایران در دریای خزر به نفع روسیه سعی می کند حمایت این کشور از تولید بمب هسته ای را به دست آورد . مخملباف در مصاحبه ی خود با العربیه از سازمان ملل متحد خواست در بحران کنونی ایران دخالت کند وبا ارسال هیاتی بر بازشماری آرا نظارت نماید تا مشخص شود که ملت ایران به کدام نامزد انتخاباتی رای داده است تا به آنچه که ملت ایران طالب آن است واقف گردد. وی در پاسخ به سوالی درباره ی علل حمایت از موسوی گفت ملت ایران نسبت به انقلاب دچار سرخوردگی شده است بر همین اساس در صدد دگرگون کردن اوضاع از داخل ونه از خارج بر آمد، لذا به حمایت از میر حسین موسوی برخاست، زیرا از میان گزینه هایی که رژیم اجازه ی نامزد شدن را به آنان داد وی را صادق ترین فرد یافت . وی خاطر نشان کرد : نظام حاکم در ایران اجازه ی به قدرت رسیدن بهترین ها را نمی دهد وملت ایران گزینه های متعددی را فرا روی خود ندارد، ملت مجبور است از میان لیستی که در مقابلش گذاشته شده فردی را برگزیند واین بار ایرانی ها میر حسین موسوی را انتخاب کردند.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

ايشان غلط كرده اند. آدم قاتل چگونه مي خواهد به مردم خدمت كند؟

-- حسين ، Jul 7, 2009

aghaye ahmadinejad baraye delshad kardane mardome iran niazi nist ta sale 1392 zahmat bekeshii kami marge moosh dar livane chaee hal kon va nooshe jan kon hade aghal 65 milion irani shad mishavand

-- alphacentauri ، Jul 7, 2009

دل خانواده هايي كه خون جوانانشان را در خيابان ها ريختي چگونه شاد خواهي كرد؟ كسي كه تحمل نظر انتقادي را ندارد و به راي مردم خيانت مي كند نمي تواند دل مردم را شاد كند. مردم وقتي شاد مي شوند كه ببينند از كار خود كنار رفتي و براي قتل ها محاكمه مي شوي.

-- ارمان ، Jul 7, 2009

جناب ا.ن
١)...خودتی
٢)ایندفعه این تو بمیری از اون تو بمیریها نیست!!!

-- Nam ، Jul 7, 2009

در گفته های احمدی نژاد همیشه بجای کلمه مردم یا ملت ، کلمه رهبر را جایگزین کنید. آنگاه حرفهای او معنای واقعی پیدا میکند. لطفا این موضوع را به تمام دوستانتان بگویید تا با خواندن یا شنیدن صحبتهای این ...قرن دچار افسردگی یا فشار عصبی نشوند

-- کیان ، Jul 7, 2009

مرگ بر دیکتاتور! چه احمدی نژاد و چه سایه اش

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

اقای احمدی نژاد حداقل هم شده یک بار به گفته تان عمل کنید! مردم ایران بزرگترین جشن یکصد سال اخیر را خواهند گرفت باور نمیکنید! خودتان را حلق اویز کنید!
باور کنید مردم چنان دلشاد خواهند شد! اگر اینکار را انجام دهید من به شما قول میدهم برای خبر رسانی بشما در ان دنیا یک نامه از خوشحالی مردم که حداقل ٨٥ درصد مردم ایران درزیرش امضا کنند و همراه ان عکس هایی از خوشحالی مردم در چاه جمکران انداخته تا شما با خبرشوید!
خیر خواه شما ٨٥ در صد مردم ایران!

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

برو بابا ...بی ابرو.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

تو اگر واقعاً خوشحالي اكثريت مردم ميخواهي استعفا بده .

-- فرياد ، Jul 7, 2009

سلام من می خواهم به ایشان کمک کنم که چگونه تشکر کند
بهترین راه تشکر آقای احمدی نژاد عذرخواهی ازملت ایران وخانواده های شهدای انتخابات،زندانیان،خصوصا خانواده ی سعید حجاریان وحلالیت طلبی از میلیون ها ایرانی است که به شعور وشخصیتشان توهین کرده وکناره گیری از پست غصبی ریاست جمهوریست.اگر از پست اهدایی رهبر کناره گیری کنه معلوم می شه معنای حقوق شهروندی ومفهوم ملت را می فهمه!!!!!!!!!!!!

-- پویا ، Jul 7, 2009

عمرت به اون چهار سال قد نمي‌ده محمود جاني. ديدم چطور دل «ندا» را با نشاندن گلوله داغ در سينه پاكش شاد كردي.

-- mehrdad ، Jul 7, 2009

تشت شما از بام افتاده قربان. بس کنید این بازی رو

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

و چه دردناک است که باز هم از دست میر غضب به میر ضب پناه بریم. آنچه که ما امروز می کشیم اگر چه از دست متحجرین ساطور بدست تشیع علوی ست. اما یادمان باشد که پل پیروزی این ساطور بدستان شریعتی و نهضت آزادی و ملی مذهبی ها بودند! اگر چه خودشان نیز همچون بسیاری از چپهایی که حتا به ادعا های خودشان هم ناروا کردند قربانی این ساطور بدستان شدند اما بدبختی ملت ما از آن جاست که هزار بار از همان سوراخی وارد نمی شود که از آن لطمه ها دیده است. دوباره سخن گفتن از شریعتی که تزش و دکترایش نیز جای بسی سخن دارد واقعا دردناک است. تنها خمینی بت شکن شکن نبود که قاتل جوانان ما بود، تنها خامنه ای نبود و نیست که قاتل جونان ماست تنها احمدی نژاد نیست که گلوله بر گلوی نازنین ندا شلیک می کند، تنها حسین شریعتمداری نیست که ما را به مسلخ می برد ، تمامی این مصائب از راهی می گذرد و از پلی رد می شود که ملی مذهبی ها، شریعتیستها، توده ایها، نهضت آزادیها و نانبنرخ روز خورها و همه پلها و راههای ایاب و ذهاب این قطار وحشتند. در تمامی ملتها بدبختیهایی نهانی و آشکارا وجود دارد که هر کدام نتیجه ای از بیماریی ست، و اما درد بیدرمان کشور ما این مذهب خانمانسوز اسلام است و تشیع سرخ علوی ست که پیوسته خون می طلبد. خون و دیگر هیچ. تمامی قرآن پر است از خون، تمامی نوشته های شریعتی پر از خون و قیانم و تشیع سرخ علوی، تمامی منابر پر است از خون، تمامی تاریخ اسلام پر است از خون، تمامی جغرافیای آن و خصوصا تشیع کربلا است و تمامی زمانش عاشورا ست. مکانی بیرون از کربلا نیست و زمانی بیرون از عاشورا نه! جشنش جشن خون است، و سوگش سوگ خون، امامش و پیامبرش تا رکاب اسبش را خون بگیرد آدم می کشد. و برای توجیه این آدمکشی، ملی مذهبی و شریعتیست و اضلاحطلب و اصولگرا و نهضت آزادی و خاتمی خمینی و خامنه ای و احمدی نژاد و علی و پیامبر و قرآن و سنت و حدیث همه و همه یک توجیه دارند اینکه غاینان کافرانند و طبق قرآن و... سزاوار این مرگ فجیع! اری این طاعون وحستناک ریشه ی جان ما و ایرانیت ما و شرافت ما را لکه دار کرده است لکه ای برنگ سرطان روح و خون و استخوان. و چه دردناک است که باز هم ایرانیان از آدمکش نابغه تاریخ که طبق تمامی احادیث و تواریخ تمامی نبوغش در شمشیر کشی و آدمکشیش بود. دوستان راه دیگر کنید! و سخن نوآورید. هزار و چهارصد سال بستان نیست!

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

یک مملکت یک دولت آنهم برای ملت
رئیس جمهور ما موسوی است

-- بهزاد ، Jul 7, 2009

khodawand be iran va irani rahm konad va iran ra as daste in adamkharan nejat dehad.Saeid Alman

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

هر چقدر تشكر كردي بس است، از تشكر كردن هايت با گسترش گشت ارشاد و اعدام و دستگيري وبلاگنويس ها و فيلترها و كتابهاي توقيف شده و چه مي دانم هر چه تشكر كرديد بس است!
يا استعفا مي دهي يا دست از سرت برنمي داريم

-- بهناز ، Jul 7, 2009

من خودم شخصا از 25 خرداد تا حالا تلوزیون ایران رو نگاه نمیکنم و توی ماشین هم از خیلی ها شنیدم که اونها هم برنامه های صدا و سیما رو نگاه نمیکنن . این آقا داره واسه همکاران کودتاچی خودش حرف میزنه و منظورش از خوشحال کردن ملت رو واستون میگم . از ابتدای تیر فیش حقوقی خیلی از کسانی که در ارگانهای خاصی کار میکنن که حامی کودتا بودن ، 250 تا 300 هزار تومان اضافه شده و این به علاوه اون مبلغیه که از 2 ماه قبل به حقوق این حضرات اضافه شد . خب طبیعیه که اونها حاضرن هر کاری بکنن واسه حفظ این پولها .
بزارین هر چقدر دلش میخواد حرف مفت بزنه . ما مبارزه خودمون رو ادامه میدیم .

-- محمد ، Jul 8, 2009

داداش جدا منت گذاشتی سرمون! چه آدم با حال و درستی واقعا! حیف که این ملت قدرنشناس قدر همچین انسان بزرگوار و شریفی رو که افتخار داده رئیس جمهورشون شده نمیدونن!

در ضمن آقا خسرو، این درست که احترام به یک هموطن وظیفه ماست ولی این بابا اصلاً ایرانی هست که ما از اون بابت بهش احترام بذاریم؟ حتی از دید احترام به کل انسانها و انسانیت هم من شک دارم بشه برای یه همچین موجود وقیح و بی چشم و رویی احترام قائل شد!


-- ایرانی ، Jul 8, 2009

اگر میخواهی دل مردم را شاد کنی استعفا بده و برو چون مردم دیگر تو و خامنه ای را به عنوان قاتل میشناسند. فرافکنی بس است. دارید میگوئید که صدای انقلاب مردم را شنیده اید اما بازهم دیر است. گاهی وقتها چه زود دیر میشود. مردم ایران شایسته حکومتگرانی مثل امیرکبیر هستند نه قاتلانی مانند شما. اگر حکومت را رها
نکنید دیر یا زود مردم شما را به زیر میکشند و بدانید که جای امنی برای شما در جهان وجود نخواهد داشت ولی اگر حالا قدرت را به مردم یا نماینده واقعی مردم واگذار کنید شاید مردم شما را ببخشند. از ما گفتن خود دانید.

-- از شهروندان ایران ، Jul 8, 2009

atayetan ra be lagayetan bghshidin royetan ra kam konid

-- بدون نام ، Jul 8, 2009

اون از وضع اقتصادیمون تو این 4 سال نکبت تو و اونم از کتک هایی که تو خیابون خوردیم و جانهایی که به دستور تو و خامنه ای گرفته شد. واقعا که پررویی خدا نشسناس!

-- بدون نام ، Jul 8, 2009

لطفا اولین واخرین خدمت خود را با اعلام استعفا انجام بده و برو

-- محمد حسین ، Jul 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)