تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی در نامه‌ای خطاب به مردم ایران:

«مسئولیت تاریخی ما ادامه اعتراض است»

میرحسین موسوی اعلام کرد که به همراه «اکثریتی از جامعه»، دولت برآمده از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را «مشروع» نمی‌داند و به اعتراض‌های خود همچنان ادامه خواهد داد.

آقای موسوی پس از مهدی کروبی دومین نامزدی است که «دولت جدید» جمهوری اسلامی را «نامشروع» می‌داند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز در بیانیه‌‌هایی این دولت را «فاقد مشروعیت» اعلام کرده‌اند.

شورای نگهبان دوشنبه شب با تائید نتایج انتخابات، محمود احمدی‌نژاد را پیروز آن اعلام کرده است.

آقای موسوی که بارها خواستار ابطال نتایج انتخابات شده است، در نامه‌ای که امروز چهارشنبه منتشر کرد، از مردم ایران خواست که «از ثمربخش بودن اعتراضات قانونی خود ناامید» نشوند.

موسوی: «ما در این بین می‌خواستیم ارکان ذیربط نظام به یاد آورند که در ورای تمامی آنان و مافوقشان، میزانی به نام رای و عزم مردم وجود دارد که آنها نه حق دارند و نه می‌توانند آن را نادیده بگیرند»

نخست وزیر پیشین جمهوری اسلامی خطاب به مردم ایران نوشته است که «ما ناامید نشویم، این دولت از اعتبار واقعی برخوردار نخواهد شد. امید به آینده، رساترین اعتراض ماست.»

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده که از این پس با دولتی مواجه خواهیم بود که «پشتوانه ضعیف مردمی و اخلاقی» دارد و از این دولت انتظاری جز «بی‌تدبیری، قانون‌گریزی، عدم شفافیت، تخریب ساختارهای تصمیم‌گیری و تدوام سیاست‌های ویرانگر اقتصادی نداریم.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین افزوده که «متقلبان و دروغگویان تنها به نیت تحمیل منویاتشان در پشت نام قانون سنگر گرفته‌اند.»

آقای موسوی در نامه خود هشدار داده که «خطر در پیش است. نظامی که به مدت ۳۰ ‌سال به اعتماد مردم متکی بود، نمی‌تواند یک شبه قوای امنیتی را جایگزین این نقطه اتکا کند.»

وی از مردم ایران خواسته که برای فعالیت‌های سالم مدنی خود «منتظرتشویق و کمک دولتی که وجاهت خود را از دست داده است» نباشند.

آقای موسوی تاکید کرده است: «مسئولیت تاریخی ماست که به اعتراض خود ادامه دهیم و از تلاش برای استیفای حقوق مردم دست بر نداریم.»

نخست وزیر پیشین جمهوری اسلامی خطاب به مردم ایران نوشته است که «ما ناامید نشویم، این دولت از اعتبار واقعی برخوردار نخواهد شد. امید به آینده، رساترین اعتراض ماست»

او به هواداران خود توصیه کرده که «فریب شعارهای ساختارشکنانه» را نخورند و از تمامی «نهاد‌های تصمیم‌گیر نظام» خواست که همچون شورای نگهبان عمل نکنند.

آقای موسوی در بخش دیگری از نامه خود خطاب به مردم ایران نوشته است که «در ابتدا هدف همه ما از شرکت در انتخابات آن بود که عقلانیت دینی به فضای مدیریت کشور بازگردد، لیکن در میانه مسیر به اهدافی بسیار بلندتر هدایت شدیم. ما در این بین می‌خواستیم ارکان ذیربط نظام به یاد آورند که در ورای تمامی آنان و مافوقشان، میزانی به نام رای و عزم مردم وجود دارد که آنها نه حق دارند و نه می‌توانند آن را نادیده بگیرند.»

وی همچنین افزوده که در این راه «نباید هیچ فرصتی برای روشن‌تر شدن ابعاد این دروغ و تقلب بزرگ و پی‌آمدهای تلخ آن از دست برود.»

آقای موسوی تصریح کرده که «من نمی توانم بر سر حقوق و آرای پایمال شده مردم معامله یا مصالحه کنم.»

وی در پایان نامه خود به تشکیل جمعیتی اشاره کرده که هدف آن «صیانت از حقوق و آرای پایمال شده مردم در انتخابات گذشته از طریق انتشار مدارک و اسناد تقلب‌ها و تخلف‌های انجام گرفته و نیز رجوع به محاکم قضایی» است.

آن‌طور که آقای موسوی در نامه خود آورده است، این جمعیت همچنین قصد دارد مطالباتی از قبیل « «توقف برخوردهاى امنیتى، فوق امنیتى و نظامى با مسائل انتخاباتى»، «رعایت اصل ۲۷ قانون اساسى در مورد آزادى تجمعات» و «آزادى مطبوعات و رفع توقیف از آنها» را پیگیری کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

میر حسین باید بداند که ماهیت این دیکتاتوری مذهبی با امدن او تغییر نخواهد کرد. برای تغییر واقعی باید از ولایت فقیه و شورای نگهبان عبور کرد. راه امام همین راه خامنه ای است که مبتنی بر سرکوب و شکنجه استوار است. برای دست یافتن به آزادی می بایست اصل فاشیستی ولایت فقیه را تغییر داد. انتخابات با نظر سازمان ملل متحد و ناظران بیطرف خارجی در ایران می تواند مفید باشد و نه زیر سرنیزه فقهای قدرت طلب .

-- سیما ، Jul 1, 2009

مرگ ندای ایران را بیش از نهصد ملیون نفر دیده اند. دوستان من از ماداگاسکار و اندونزی خبر می دهند که چند انجمن وارد عمل شده و دهها هزار سی دی و دی وی دی این قتل را که بدست روحانیت شیعه و بازوی مسلح او سپاه پاسداران انجام شده را چاپ و منتاشر کرده است. در بیشتر این لوحها مجموعه ای از تصاویر وحستناک هجوم پاسداران و بسیجیان و سر کوب مردم، از دیوار بالا رفتن ها و هر از گاهی دوباره به قتل رسیدن ندا توسط بسیجیها دیده می شود. خوشبختانه بغیر از پوتین و مددوف و حکومت اسلامی چین دیگر کسی حتا محل سگ هم به این حکومت امام زمان عج نمی گذارد. همه چیز برای رفتن امامت روحانیت به چاه جمکران آماده گشته است. اینبار ما فهمیده ایم که چگونه و از کجا باید این درنده ی تشیع را این روحانیت نامرد را بجای خودش بنشانیم.

-- بدون نام ، Jul 1, 2009

آقاي مير حسين موسوي! من هم مثل بسياري از ايرانيان از سكوت 20 ساله شما متحير و متعجب بودم اما اينك مي فهمم كه سكوت طولاني شما از جنس سكوت 25 امام علي از سر درد و رنج در مقابل غاصبان حق حاكميت مردم بوده شمايي كه در سالهاي سخت جنگ ايران و عراق تمامي همتتان را صرف كرديد تا قشر ضعيف جامعه كمتر آسيب ببيند و در همان روزها شاهد بوديم كه مدعيان ثروتمند وبي خبر از مردم دينداري چگونه در روزنامه رسالت همين سياستهاي شمارا بر نمي تافتند
و به شما و همسر گراميتان چه ها كه نميگفتند
سياستهاي آنها بر مبناي زر وزور تزوير بوده وهست. مگر در دوران نخست وزيريتان چه مي كرديد كه آقاي خامنه اي خواهان عزل شما بود؟ شما كه با سياستهاي اسلامي كردن جامعه كه مشگلي نداشتيد و تازه مروج آن هم بوديد. آيا گناه بزرگ شما تبعيت نكردن از سياستهاي طرفدار سرمايه داري و تجارت موتلفه و بازار و نماينده آنها در حكومت يعني خامنه اي به عنوان ريس جمهور نبود؟براي خامنه اي كه از پشت كاخ مر مر مردم را مي نگرد
وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم هميشه خوب بوده و هست. اما كسي كه اندكي وجدان اجتماعي داشته باشدمي فهمد كه خيل عظيمي از ايرانيان در چه شرايط مشقت باري هستند. حاكميت ايران بنابر اين اصل كه قدرت بدون نظارت فساد مي آورد ساليان سال است كه فاسد شده و بوي تعفن آن آنقدر زياد شده كه امثال هادي غفاري ها هم به صدا در آمده اند. همانطور كه اشاره كرده ايد در لحظات تاريخي و سرنوشت ساز ايران قرار داريم
با توكل به خدا و پشتوانه مردميتان در هم نمي شكنيد.

-- پاسخ به تاريخ ، Jul 1, 2009

هم وطن دستآورد یک صد و اندی سال تلاش ایرانیان از انقلاب مشروطه تا کنون به آسانی بازیچۀ دست سید علی خامنه ای و نوچه های کودتاچی او شده است. نمی توان به همین راحتی ساکت نشست و بر باد رفتن تلاش چند نسل مان را نظاره گر شد. بر تو، و بر من و بر هر ایرانی غیرتمندی واجب است با این رژیم منحوس مبارزه کند. بیایید از همین امروز مبارزۀ منفی را شروع کنیم. هر کس سعی کند حداقل چند دوست یا عضو خانوادۀ خود را در این جنبش اعتراضی همراه کند: (خواهشمند است متن زیر را برای دوستان، اعضای خانواده و سایرینی که می شناسید و به آنها اعتماد دارید چه به صورت ایمیل و یا گرفتن پرینت و کپی و یا حتی دست نوشت انتشار دهید.)


کارهایی که نباید انجام دهیم:
- بیایید از امروز آخوندها را از صحنۀ زندگی اجتماعی خود حذف کنیم. برای مراسم عروسی از عاقد غیر آخوند استفاده کنیم. ختم درگذشتگان خود را در منزل خود برگزار کنیم و به هیچ عنوان از آخوند برای برگزاری مراسم سوگواری دعوت نکنیم. در دعاها و مراسم مذهبی خود از آخوند استفاده نکنیم.

- از پرداخت خمس و زکات و سایر وجوهات خیریه به آخوندها خودداری کنیم و از افراد فامیل و دوستان و آشنایان نیز بخواهیم که همین کار را بکنند.

- در معابر و مکان های عمومی از سلام کردن، احوالپرسی و صحبت با آخوندها و وابستگان رژیم خوددرای کنیم.

- اگر در بخش خدمات مسافری (تاکسیرانی) مشغول هستیم از سوار کردن آخوندها و افراد وابسته به رژیم خودداری کنیم.

- از ریختن پول به داخل ضریح امامان و امام زاده ها خودداری کنیم؛ چرا که تمامی این پول ها نهایتا به جیب آخوندهای پلید می ریزد.

- از ارائۀ کمک های خیریۀ خود به موسسات خیریۀ دولتی و موسساتی که صاحبان آنها وابستگان رژیم منحوس آخوندی هستند خودداری کنیم.

- از خرید کلیۀ روزنامه ها و مجلات کشور خودداری کنیم. همچنین از دادن هر گونه آگهی در روزنامه ها و مجلات کشور جدا خودداری کنیم. در حال حاضر تمامی جراید کشور تحت نظارت شدید انحصار طلبان و دولت کودتا قرار دارند، چه آنها که وابسته به رژیم هستند و چه آنها که نیستند. خرید هر نسخه روزنامه و مجله و یا آگهی دادن به آنها مثل وارد آوردن ضربه ای ایست به جنبش مردمی ایران.

- از باز کردن حساب قرض الحسنه در صندوق های قرض الحسنه که تمامی آنها متعلق به وابستگان آخوندهای اقتدارطلب هستند، خودداری کنیم.

- از خرید محصولات یا خدمات تمامی شرکت هایی که در صدا و سیمای رژیم جنایتکار خامنه ای تبلیغ می کنند، خود داری کنیم.

- از خرید از فروشگاه ها و مغازه هایی که می دانیم صاحبان آن از وابستگان رژیم، عضو نیروی سرکوب گر و خون آشام بسیج و غیره هستند خودداری کنیم.

- از کار کردن با و خرید خدمات از شرکت های وابسته به رژیم خودداری کنیم.

- از مراجعه به هتل های زیر نظر سازمان جهانگردی که همگی وابسته به آخوندهای خون آشام هستند پرهیز کنیم. حتی برای خوردن یک فنجان قهوه و یا چای نیز به لابی این هتل ها مراجعه نکنیم.

- از خرید تلفن های موبایل و لوازم جانبی شرکت نوکیا خودداری کنیم. این شرکت پيشرفته ترين سيستمهای شنود را در اختیار آخوندها قرار داده که می توانند به کمک آن از متن تمامی پیام های شما اطلاع پیدا کنند. همچنین از ارسال (اس ام اس) توسط دستگاه های موبایل خود جدا خودداری کنیم. آخوندها از محل ارسال (اس ام اس) روزانه مبلغ 500 میلیون تومان پول به جیب می زنند. علاوه بر آن متن تمامی پیام های شما را نیز کنترل می کنند.


کارهایی که باید انجام دهیم:
- از تلفن های عمومی با مراکز دولتی، بیت رهبری و سایر سازمانهای وابسته به رژیم از جمله شرکت های بزرگ تماس بگیریم و روی پیام گیر آنها پیام مرگ بر خامنه ای را فریاد بزنیم.

- پول های خود را از بانک های رژیم پلید آخوندی خارج کنیم.

- روی اسکناس ها با خودکار سبز بنویسیم مرگ بر خامنه ای.

- داخل دستشویی ها و کوریدورهای ساختمان های عمومی، ادارات دولتی و سازمانها بنویسیم مرگ بر خامنه ای

- در صورت نداشتن خطر و با رعایت تمامی نکات ایمنی بر روی دیوارهای معابر خلوت، ایستگاه های اتوبوس، ظروف زباله و غیره شعار نویسی کنیم و بنویسیم مرگ بر خامنه ای.

- به اتومبیل ها، منازل و دارائیها افرادی که مطمئن هستیم وابسته به رژیم هستند صدمه بزنیم. خط کشیدن با میخ روی بدنۀ اتوموبیل، شکستن شیشه های منزل آنها وقتی درخانه نیستند و کارهای نظیر این توصیه می شود.

- با دوستان همه محله ای و کسانی که به آنان اعتماد کامل داریم هسته های مقاومت کوچک 3 یا 4 نفره تشکیل دهیم و با هم فکری یکدیگر مواردی را که می توانیم برای مبارزۀ منفی در محلۀ خود انجام دهیم، مرور نماییم. اخبار، اعلامیه ها و سایر نکات مهم و ایمنی را بین هستۀ مقاومت خود منتشر کنیم. برای جلوگیری از نفوذ عمال کودتاچیان به درون جنبش خود از تشکیل هسته های بزرگ بیش از 5 نفر جدا خودداری کنیم.

نکتۀ مهم: چنانچه هر کدام از ما این دستور العمل را حداقل برای 10 نفر ارسال کند، تنها ظرف 7 روز جمعیتی در حدود 10 میلیون نفر از مفاد آن با خبر می شوند. در روز هشتم نیز تقریبا تمامی جمعیت کشور از مفاد این دستورالعمل آگاهی خواهند یافت. همت کنیم دوستان. فقط با بکار بستن همین اصول ساده، رژیم کودتا در زمانی بسیار کوتاه تر از آن که بتوانیم فکرش را کنیم از هستی ساقط می شود بدون آن که از بینی کسی حتی یک قطره خون بیاید.

-- جنبش ایران آزاد ، Jul 1, 2009

حرف شما منطقی است ولی آسیاب نوبت به نوبت.

-- بابک ، Jul 1, 2009

يکي از بزرگترين دستاوردهاي مردم روشدن دست خامنه اي در کودتا و در نتيجه قتل و جنايت هاي متعاقب آن بوده است. نمي دانم منظور جناب موسوي از پرهيز از ساختار شکني چيست؟ جنبش سبز و آقاي کروبي از خامنه اي عبور کرده است. اميدوارم ايشان دوباره سعي نکند دست هاي خونين جناب ولي وقيح رو بشويد.

-- رضا ، Jul 1, 2009

The historical responsibility of Mr. Mousavi dictates that he calls for nationwide strikes. It would be safe for the people of Iran and most dangerous to the survival of the rigime. He told people that they should do that if he is arrested. Why not otherwise?
Is his arrest important when he is effectively isolated from his supporters? In reality, he is arrested and made ineffective by the IR. He should call for strikes but I do not believe that he can be the one to take the last step. He is definitely not ready. I am not sure about the people either.

-- بدون نام ، Jul 1, 2009

سر انجام یک روز خا تمی مجبور حواهد شد به تاریخ جواب دهد. که چرا کنار نشسته است امروز؟ چرا کاری نمی کند امروز .؟Reza

-- بدون نام ، Jul 2, 2009

سلام

یک ایده برای فریاد اعتراض دوباره

برای اینکه یک بار دیگر به جهان ثابت کنیم که ما بسیاریم و بسیارتر از آنیم که رژیم میگوید؛ برای تحقق این امر یک روز هیچ کس از خانه بیرون نیاید . بهتر است این روز جمعه باشد. در اعلامیه‌ای که از سوئ دفتر موسوی صادر میشود و با اعلام این روز جمعه همه در خانه میمانیم. برای اعتراض به خامنه‌ای و نو کر اش احمدی نژاد از خانه بیرون نمی‌‌ایم. به این صورت رژیم نمیتواند با حمله و کشتار مردم بی‌ گناه جنبش مسا لمت مردم را خرابکاری خارجیها بنامد و آنها را در این رابطه دخیل کند. در این صورت مردم ما بهانه به دست لباس شخصی‌‌ها نمی‌‌دهند که به ما حمله کنند و چهره‌ای قهرآمیز به آن بدهند.در آن روز جمعه در تهران فقط رژیم جولان خواهد داد و کاری از دست حکومت ساخته نخواهد بود.

Reza

-- REZA ، Jul 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)